Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var og spilte på Ølberg Søndag 6. Juli

Utrolig morro, og ganske stress for meg som ikke er den helt store formen. :p

Første gang jeg spilte klarte ikke cyclonen å mate ball skikkelig, måtte ha lite ball i hopperen, da gikk det bedre.

Kjøpte meg et oppgraderings sett på ED-Paintball til 1000,-

Da ble ballen matet, men den choppet mye, og ball ble sittende fast etter avtrekk.

Har nå kjøpt ennå en oppgradering, så får jeg se neste uke om det funker bedre.

Den ene gangen A-5'en klikket (ball satt fast etter avtrekk) skjøt jeg mot 2 stykk. Jeg hoppet opp, og løp alt jeg kunne vekk, slengte meg ned bak en busk. Lå der en stund og var redd :p, mannet meg opp og bevegte meg mot basen vår. (Jeg var ca 20 meter fra de andre sin base) Kom et stykke, men hørte skyting. Slengte meg ned bak et hinder og ventet. På denne tiden hadde masken min dugget til nesten helt, kunne nesten ikke se.

Gikk litt videre, hørte skudd i min retning, slengte meg ned igjen. Krøp sakte opp for å se om jeg kunne skyte på noen. AU! AU! AU! Da var det en som tok meg fra 5-10 meters avstand. Hadde jeg sett han kunne jeg nok tatt han, men kunne som sagt ikke se.

Er så utrolig morro å ligge bak et hinder, redd for å bevege deg. :p

Lenke til kommentar

Hehe Jeg var også ute å spillte i helgen. Var ikke så mange så til slutt når folk ikke gadd mer ente det opp med meg mot 3 stk.

Å leke rambo i skogen er gøy :devil:

Klarte faktisk å lokke de mot meg og til slutt falle de 2 som var igjen i ryggen.

Lenke til kommentar
PS.hvor populære er sånne "sidearms" de pistolene som bruker de små gass kapslene og har ca 10 kuler i seg. ser ut som kunne være nyttig for en som sitter/ligger med et større gevær i tilfelle. pluss de ser ganske kule ut.

Jeg har en RAM P99 pistol. Har ikke hatt den med på spill enda, men har vært oppi 3 situasjoner hvor den kunne reddet meg.

Må skaffe meg et hylster å ha den i.

Magasinet holder 9 stk ball. Kjøpte meg et ekstra magasin og når jeg kjøpte den. ED-Paintball har forholdsvis rimelig ball i motsetning til feks Game-On (hvor jeg kjøpte).

Lenke til kommentar

Brannstasjoner og dykkerklubber har gjerne tilgang til HPA, dvs 200/300 bar.

Du må da logisk nok ha en dykkertank beregnet for 200/300 bar for å kunne bruke den som luftbank ved behov.

Evt er det endel spillesteder (de fleste) som har muligheter for at kundene får fylle flaskene sine (spilletankene) med luft.

Co2 er gjerne litt mer komplisert.

Hva du normalt får beskjed om når du spør angående tilgang på co2.

Tanken leies hos en gassleverandør. Kostnader for co2 påfylling kommer i tillegg til selve leien av tanken.

Lenke til kommentar

Småtanker, som markørtanker, er det nok ikke så stor interesse for. Er ikke sikkert de har utstyret (fyllestasjonen) som kreves for å fylle de opp heller. Vil tro de fleste bare ønsker store flasker, 15L+, for å minske pågangen av folk som ønsker å fylle luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...