Chad Thundercock Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Funker det å fylle en en paintball tank med 200 bars trykk med en dykkertank på 300 bars trykk? Om dykkertanken er på 300 BAR gjør det ingen ting. Om fyllstasjonen er på 300 BAR må du være obs på å fylle under 200 BAR. Endret 22. juni 2008 av dicktator Lenke til kommentar
XitereX Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Aha, visst du har dykkertank på 300 BAR men har fyllestasjon med 200 BAR, da funker det også fett? Lenke til kommentar
lain Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Du må ha en fyllestasjon som tåler 300 bar, eller ventil/overgang som nedjusterer fra 300 til 200, om du skal fylle fra en flaske som har 300 bars trykk. Luft under trykk er noe man ikke bør leke seg med, da det er snakk om enorme krefter om noe skulle gå galt på 300bar. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Du må ha en fyllestasjon som tåler 300 bar, eller ventil/overgang som nedjusterer fra 300 til 200, om du skal fylle fra en flaske som har 300 bars trykk. Luft under trykk er noe man ikke bør leke seg med, da det er snakk om enorme krefter om noe skulle gå galt på 300bar. Hvorfor det? Er ganske vanlig at tanken man fyller fra har mer trykk en selve tanken til markøren egentlig tåler. Så lenge du ikke fyller over 200 bar på tanken er det ikke noe fare. Trykket blir uansett begrenset i kranen på tanken du fyller fra. Lenke til kommentar
lain Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Om du har en dykker tank på 300bar, må fyllestasjonen som du kobler imellom dykkertanken og markørtanken tåle 300bar. Greit at du kan fylle 200bars markørtanker, men fyllestasjonen bør tåle maks trykk fra tanken, eller så var jeg fortalt. Jeg ville uansett ikke tatt sjansen på noe annet, koster uansett ca samme om du kjøper en på 200bar eller 300 bar, og like greit å kjøpe 300 så man slipper å evt oppgradere senere.f Edit: Det kan godt være at du har rett, høres egentlig litt logisk ut, men du vil muligens oppleve noe utrivelig om det da kommer noen med 300bars markørtank og ønsker å fylle denne fult, uten at de er klar over at fylleventilen ikke tåler dette. Endret 22. juni 2008 av lain Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hehe kan godt vere at du har rett også. Men kan ikke helt skjønne at det skulel vere krise i og med at du passer på trykket og at det blir begrenset i kranen. Men i og med at det koster det samme for 200 bar og 300 bar kjøper man jo selfølgelig 300 bar. Lenke til kommentar
XitereX Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ok, takk for svar alle.. Tenkte kjøpe meg tippmann nå.. Noen som kan gi tips om det er gode kjøp, eller om jeg skal velge annet, og hva jeg skal velge? Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Snakker dere om selve dykkertanken på 200 eller 300 bar koster det samme? Jeg er på leting etter 300 bar dykkertank, men har hittil kun funnet 200. Noen med forslag til 300 bar? Lenke til kommentar
lain Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 300bar tank koster nok noe mer, vi snakker om ventilen du kobler imellom tanken og markør tanken. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ok, takk for svar alle.. Tenkte kjøpe meg tippmann nå.. Noen som kan gi tips om det er gode kjøp, eller om jeg skal velge annet, og hva jeg skal velge? Helt grei markør til helt grei pris. Ikke noe å utsette på den. Lenke til kommentar
leif84 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hei. Eg lure på om noen har prøvd (Smart Parts Shocker, VISION) Markør Eller om noen har prøvd (Dragun Empire T.E.S) markør Om noen har noen formeining om dem. Eller hvem er mest anbefalt Lenke til kommentar
lain Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 shocker er en velprøvd markør, som du ser har den vært ute lenge, i flere modeller. Personlig spiller jeg med Ion XE, men kan gå god for kvaliteten på smart parts markørene. Det er også veldig greit og enkelt å få tak i deler og oppgraderinger til smart parts markørene, f.eks kjøpte jeg ny trigger, bolt og løpspakke til min for ikke lenge siden. Du får grei pris hos EDpaintball evt kan du handle hos f.eks punisherpb.com for å utnytte lav dollar. Angående valget mellom de to, så tror jeg ikke at du egentlig kan kjøpe feil uansett hvem du velger, personlig ville jeg gått for smartparts, da jeg kjenner et par andre som bruker det, og har muligheten til å stikke til forhandler som er sertifisert på smart parts om jeg lurer på noe. Lenke til kommentar
leif84 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Men eg har hørt at Firma som Lager Dragun Empire T.E.S har gått Konken er de noen som vet noe om de? For eg vil ha en Kul og Super markør som ikke Koster skjorta av meg. Eg har en Tippmann X-7 men er plaget med Ball Sprek og de Cyklon Magasine me har eg mye problem med. So for å si de sånn eg er Drit lei av den so eg skal kvite meg med den og heller kjøpe meg en enklere markør. Når eg kjøpte X-7 so var de lovd Gull og grøne skoger at Ball sprek og alt sånn sku være borte og den sku vøre so SUPER bra. Men Trist nok de skjedde ikke . Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Kommer uansett veldig an på hvilke ball du bruker. Er ingen hemelighet at cyclone er slem med ballen. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 jeg skjønner ikke hvordan dere klarer og få ball sprekk , har en t98 , med cyclone og rt , har kun ball sprekk med gammel dålig ball . så lenge jeg har fersk og fin ball funker det fin . og jeg spiller i regn , minusgrader osv . Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Du har jo og denne som er oppgitt til å være snillere med ballen. (2 nederst på siden.) Endret 24. juni 2008 av LeGranDuc Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Jeg har nå fått markøren min. Men hvordan fester man den co2-tanken? Jeg ser at den er skrudd, men er det noen slags knapp eller bryter jeg må trykke på for å sette på trykket? Endret 25. juni 2008 av Dernel Lenke til kommentar
safags Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Bare husk at du må skru den riktig inn i sporet. Kan være litt vanskelig. Men hele greia skal bli skrudd inn helt til du føles den blir hardere å skru på. Etter du har gjort det slå på safety. Så på venstre siden av markøren nesten helt bak er det en en liten skvart skrue eller no. Dra den helt tilbake til du hører et klikk. Og så blir den skyvet automatisk tilbake. Så er den ladet og kan begynne du kan begynne å spille. Men husk safety first. Vil ikke ha noe unødvendige skyting/skader/malingsøl. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hei, noen som kan hjelpe meg å finne en rimelig pakke? Skal ha Tippmann A5 med flatline og cyklone, 200 balls magasin og luft! billigst mulig, finner bare pakker med co2 eller uten magasin.. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Bare husk at du må skru den riktig inn i sporet. Kan være litt vanskelig. Men hele greia skal bli skrudd inn helt til du føles den blir hardere å skru på. Etter du har gjort det slå på safety. Så på venstre siden av markøren nesten helt bak er det en en liten skvart skrue eller no. Dra den helt tilbake til du hører et klikk. Og så blir den skyvet automatisk tilbake. Så er den ladet og kan begynne du kan begynne å spille. Men husk safety first. Vil ikke ha noe unødvendige skyting/skader/malingsøl. Men den svarte skruen som du trekker tilbake for å lade, spretter ikke tilbake av seg selv, så da må jeg lade for hver kule? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå