Sheriff_buford Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Eg lurer på en liten ting...mulig noen har svart på dette før. Men når det gjelder kjøp og påfylling av dykkerflasker...må en ikke ha noe form for dykkersertifikat for å eige og bruke en slik flaske? Lenke til kommentar
lain Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Nei, du må ikke ha noe sertifikat. Det du må (om du skal fylle på brannstasjon eller andre steder som er seriøse) er å få tanken trykktestet og godkjent. Dette kan mange brannstasjoner gjøre for en liten penge. Godkjenningen varer i 3 eller 5 år, og er der for å forsikre den som fyller og bruker tanken, om at den er i ok stand og tåler trykket som er stemplet inn i den. Etter det er gjort, er det bare å snakke med f.eks lokale brannstasjonen eller dykkerklubben, og avtale hvordan du skal få fylt tanken. For min del, leverer jeg tanken i starten av uken, f.eks tirsdag, og plukker den opp igjen torsdag/fredag. Koster meg 40spenn per gang. Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Det hørest bra ut...Da har eg en flaske for hand som er godkjent litt frem i tid:) Trenger vel bare en ventil og en plass å fylle. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 40 spenn per fylling høres dyrt ut , fylle abono hos div dykkeklubber her i distriktet koster noen hundrelapper i året , og man fyller når det passer Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 tja, dyrt og dyrt, 40 spenn for fylling er ikke den store kostnaden om man er noen som skal spille en helg, går heller endel til paint. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 det er jo sant , men jo mindre man bruker på luft jo mere kan vi bruke på paint Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 spillte paintball for første gang på lørdag, å det var skambra så nå tenker jeg på å kjøpe inn utstyr. ser at ED har en finfin tippmann pakke med litt utstyr for 2899,- (skal bytte til luftflaske) bilde av pakken er denne til å anbefale? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 tja , det finnen mange tippmann ferdig oppgradert til litt mere med masse utstyr . penger og spare på det , ellers så er det en fin fin nybegynner markør Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Eneste jeg ikke liker i den pakken, er masken, vil tro du kommer til å forbanne deg over den i løpet av et par runder. Markøren er en driftsikker og grei markør, og enig i at du bør gå for luft versjonen, du kan også få oppgradert den litt om du ønsker det senere. Kort og godt, Gå for en annen maske, ellers ok. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 oppgraderiner som er must til T98 er Deksel over cockern , sparer deg masse rensing og slipper det med at noen skyter inn der og jamer hele gunnen http://www.countysports.com/shop/product.p...=267&page=1 denne jeg tenker på , har en selv og må si det er en av de beste oppgraderingen jeg har bukt penger på . Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 lurer på om jeg skal kjøpe alt hos countrysports, siden det er så billig der og siden jeg er lærling å ikke har raua full av penger..så da blir det mer utstyr for en billig penge men hvor mye ca er det man må regne med på frakt for full pakke (makør,maske,hansker,kansje en jersey osv) også kommer det 25 % toll avg? eller moms? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 på contysports er de snille og lyver på prisen og sender som gave bare og spørre i comments fild i bistillings skjemaet , jeg har bestilt endel ting der fra før og tenker på og kjøpe meg en pmr nå , de er jo bare 3-4tusen billigere en i norge ^^ Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hei! Vi er en en gjeng 15-16 åringer i Oslo som har lyst til prøve paintball. Noen som vet om noen bra steder i Oslo? Tenker hovedsaklig utendørs, helst ikke på "speedball-bane"(?), altså i naturlig terreng. SKal leie alt, og er greit om det ikke koster så alt for mye. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Da var jeg igang igjen med paintballen. Vi er en solid gjeng som driver på i kristiansand, søgne, vennesla området. Søndag spilte vi på speedball bane. Du kan tro jeg angret på min "driftsikre" tippman 98 C.pro da de andre fyrte av i 10 skudd i sekundet... Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hihi mybigmouth, er grunnen til at jeg handlet ion XE for ikke mange ukene siden. Min trofaste victor II med elektrisk avtrekk klarte bare ikke jobben med å holde følge blandt resten av gjengen med ions ++. Hadde vi spilt med paint og ikke reball kunne jeg kanskje holdt litt bedre følge, men angrer ikke på kjøpet. contysports så ikke gal ut Mato, hadde div utstyr jeg likte der, blant annet en bag til alt utstyret jeg begynner å få meg. Hvordan er leveringstiden der? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hvis du tar det billigste levering alternativer tar det vell rundt 3-4 uker , men obs du får ikke vanlig hentelapp fra posten , men en super tynn liten sak som lett forsvinner i postkassa , ser ut som en liten bankkvittering nesten ^^ Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) på contysports er de snille og lyver på prisen og sender som gave bare og spørre i comments fild i bistillings skjemaet , jeg har bestilt endel ting der fra før og tenker på og kjøpe meg en pmr nå , de er jo bare 3-4tusen billigere en i norge ^^ dvs at vis jeg spør om de kan sette prisen under 200$ å skrive gift så betaler jeg bare frakt? Endret 7. mai 2008 av Cheese_king Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 vell jeg har enda ikke sett noe mva krav uærlig , tja , men 25% moms er dyrt Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 oppgraderiner som er must til T98 er Deksel over cockern , sparer deg masse rensing og slipper det med at noen skyter inn der og jamer hele gunnen http://www.countysports.com/shop/product.p...=267&page=1 denne jeg tenker på , har en selv og må si det er en av de beste oppgraderingen jeg har bukt penger på . Tja, jeg har fått et eller to skudd der, men aldri fått problemer. Har enda ikke oljet markøren. Har aldri fått ballsprekk i markøren. Har heller ikke hatt problemer med tanker. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 jeg har fått 3-4 baller der , 2 av de gjorde så jeg måtte recokke markøren . den demper og lyden på markøren endel hvist det skulle være ønsklig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå