Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

en du kan sjekke TCU.no og splat.no for plasser og spille i deres nærområde , utstyr til den prisen er det masse og velge i , sjekk bruktmarkedne på overnevnte sider

Tipperman er gode skog markører som tåler det meste og litt til .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg/vi trenger litt hjelp fra noen som har greie på paintball.

Det har seg slik at jeg og noen kompiser har lyst å begynne å spille, men trenger noe å spille med. Har dere noen tips?

Vi har 0 peiling eller utstyr, og har et budsjett på 2500,- hver. Skal bare spille på gøy i skæven.

Kan gjærne kjøpe på eBay O.l.

Takker :)

Her er en god pakke til 2500kr på ED (www.paintballweb.no)

Tilvalgspakke #6 (nr.2183)

Tippmann98, Custom, Basic (nr.207)

Men om dere legger til 300kr får dere ACT på T98 og det er virkelig å anbefale!

"ACT et system som gjør at bolten trekker seg tilbake om ballen ikke ligger skikkelig i kammeret. Dette er med på å minimere ballbrekk på bolten."

Også trenger dere ball, en kasse blackbox til 350kr fungerer fint :yes:

Lenke til kommentar
Takker for hjelpen :)

Vet ikke om du er fornøyd med svarene, eller om du ønsker mer info, men jeg har diverse spørsmål til deg.

- Du skriver dere skal spille i skogen, vil det si at dere ikke har tilgang på noen klubb eller noe? Ønsker dere da å ha mulighet til å fylle deres egne tanker? Om det er klubb/bane m/fylling i nærheten, hva bruker de, luft/co2?

- Du sier 2500 per pers, noe som kan bli noe snaut etter min mening, da en god maske f.eks er veldig viktig og koster gjerne 800 kroner i seg selv, er folk villige til å gå opp til i pris? Tenker da også på å få med en fyllestasjon for luft om det "må" til. Hvor mange er dere totalt som ser på å kjøpe?

Regner med at mekaniske markører som tippman98 vil gjøre jobben, er driftsikre og lette å skru/vedlikeholde, men om du gir litt mer info, kan jeg prøve å få satt opp et mer "komplett" tilbud til deg, om dere går sammen og kjøper likt hos f.eks ed paintball, vil det også være noe rabatt å dra nytte av, f.eks gratis frakt.

Lenke til kommentar

- Nei, det er ingen klubb her eller i nærheten.

- Ehm, vi hadde egentlig tenkt å fylle på Brannstasjonen. Men om det blir dyrt/tungvint i lengden vet vi ikke..

- Vi er 3-5 som har tenkt å kjøpe samlet. Kan kanskje strekke det med et par hundre-lapper.

Vi skal ikke drive dette på noe høyt nivå. Det skal bare være på gøy i skogen, og vi blir sikkert ikke fler en 3-5..

Lenke til kommentar

Da ser jeg et par problemer.

- Dere må kjøpe overgang så dere kan få fylt luft tankene deres, og om dere ikke skal møte opp på brannstasjonen for å få fylt alle hver gang dere har spilt et par runder, må dere også ha en dykkertank dere kan bruke som luftlager. Nå vil jeg tro at de fleste brannstasjoner ikke ønsker mange småtanker og fylle ofte, og heller ser at dere kjøper dere en 15L "dykkertank" med fylleventil. dessverre så koster nok dette litt, og når dere er så få, blir det fort dyrere enn dere ønsket.

- Håper dere har et privat område som er/eller kan, avsperres så det ikke kommer folk inn dit når dere spiller. Er nok dårlig publisitet rundt sporten om ikke det står i VG "turgåere skutt på med paintball" i løpet av sommern.

- Som flere har sagt, så leverer tippman gode markører, kanskje ikke de beste i forhold til ballbane osv, men helt greie startmarkører, så kan man velge å oppgradere de med bedre løp osv, evt helt ny markør, om det gir mersmak. Edpaintball anbefales, bare husk å få med en bra maske, f.eks vents avatar.

1715 Vents Avatar, Maske, Svart Pris kr 799 Pris kr 3995

420 Dykkerflaske, 15 liter / 232bar Pris kr 2799 Pris kr 2799

153 Fyllestasjon - høytrykk (skrukopling) - 300 bar Pris kr 899 Pris kr 899

207 Tippmann98, Custom, Basic Pris kr 1299 Pris kr 6495

202 Magasin, standard 200 ball Pris kr 39 Pris kr 195

201 Albue VL Bow - Smoke Pris kr 59 Pris kr 295

120 Luftsystem, 200 bar / 0,8 liter, med regulator Pris kr 899 Pris kr 4495

Totalt: Pris kr 19173

Det er da hva jeg ville anbefale, 5 av alt av masker og markører inkl utstyret som trengs for fylling av luft osv.

Blir ca 4000 på hver om dere deler på kostnadene med å kjøpe 15L lufttank med fyllestasjonsventilen.

Om dere har muligheten til å reise til et sted de har klubb, ville jeg anbefale å gjøre dette et par ganger, flere folk = mer gøy gjerne, + at dere får testet om dere ønsker å ha eget utstyr for å leke med.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk fått en gratis plass å fylle luft! Bestefaren min er visst med-eier i den lokale dykkerklubben, og sa at vi skal få fylle gratis :)

MEN, vi ikke tenkt å bruke mer enn 2500 per pers. Det var litt av dealen med foreldra våre på at vi skulle få lov (Er bare 15)

Men jeg har letet litt på Ebay og fant; Tippmann 98 Custom ACT

Er det bra kjøp om vi kjøper denne i tillegg? Tilvalgspakke #6

Lenke til kommentar

Kort svar, helt grei ebay deal og pakke6 er ikke et dårlig valg.

Litt mer, sjekk at de kan fylle 200bar (minst), om ikke blir det mye fylling og lite spilling. Du bør også undersøke om de har en dykkertank eller 3 de ikke bruker, så kan dere evt bare bruke 1k ekstra på selve fyllestasjonen (den du skrur på tanken for å kunne koble til småflaskene).

Lenke til kommentar

Isteden for ebay kan dere handle markør, magasin, tank og maske hos www.punisherspb.com.

Blir maks 2000kr fandt jeg ut, og da er frakt og moms på 25% inkludert!

Om dere spør om de kan skrive lavere værdi på pakken så sparer dere mer, +- 2-300kr.

Vi var en gjeng som bestilte en pakke der tidlig i vinter for 13000kr, i norge ville det blitt 17-18000kr for det!

Punisherspb.com er supre på service :thumbup:

Så kjøper dere fyllestasjon og ball i norge.

De tar visa og så velger dere "Priority Mail International" som frakt, tar ca 8 dager fra den er sent til den er framme.

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar

Skal kjøpe paintball i påsken :)

Spurte en kompis om hva han anbefalte, og han sa Dangerous Power. Han har selv F7, og han anbefalte F8.

Til magasin anbefalte han Vlocity.

Er dette to gode kjøp?

Sparte egentlig til ny Mac, men gidde ikke å kjøpe ny, når den gamle er god nok. Så da blir det paintball + moped for penga ;)

Isteden for ebay kan dere handle markør, magasin, tank og maske hos www.punisherspb.com

Da vurderer jeg å kjøpe fra den butikken :)

Lenke til kommentar

Ansgear.comhar også greie priser og der kan du også velge om de skal sette ned prisen så du ikke må betale så mye moms...

Vlocity FTW, eneste minuset med det er at det sluker batteri. Jeg bestilte en Virtue Chip til mitt som gjør det 30% mer batterilevetid.(35% på Punisher, 300,- i `Norge...)

Endret av Flekkis
Lenke til kommentar

Nå er det en flust av gode utenlandske butikker, http://www.paintball-online.com/paintball/ var veldig behjelpelig når jeg skulle få tak i elektronisk avtrekk til min markør.

Hovedgrunnen til at jeg anbefaler f.eks edpaintball, er at de er norske, og må forholde seg til norske forbrukslover, + at jeg har fått veldig god service der med tanke på å få byttet glass til googles blandt annet.

Såklart er prisen noe høyere, men jeg mener man burde støtte de som prøver å drive sånne butikker i norge.

Lenke til kommentar
Flekkis, hvor er det Stian, Joakim og de andre som spiller paintball pleier å kjøpe i fra :)

Stian anbefalte dog paintballnorge og paintballweb.

Paintballweb, Paintball24 er de stedene i Norge jeg pleier å handle...

PainballNorge har stor mangel på service så det eneste vi bestiler der er ball.

Du kan også sjekke paintballsites.netder er det linker til alle butikkene i Norge og en god del fra USA...

Endret av Flekkis
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

flere som driver med paintball!

Drivet med paintball i snart 1 år. Har også en klubb (SPK, Sand Paintball klubb) med egen bane og ca 10 medlemmer

Sjekk hjemmesiden vår: www.spillnett.com og forumet: www.createforum.com/spillnett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...