Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Hei har bestemt meg for og kjøpe dette..

Hva er i handlekurven?

Fjern Produkt(er) Antall Samlet Beløp

Tippmann A-5 Magasin

65,00kr

32 degrees 6+1 EZ-pack

290,00kr

6stk 100 balls VL pod

150,00kr

Tippmann A-5 Stealth

2995,00kr

Varer ialt: 3500,00kr

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst til og begynne med paintball. Har max 3500 kroner og bruke på det, jeg trenger alt av utstyr som er mulig, altså har ingen ting fra før av. Jeg vil helst bestille fra sandefjordpaintball eller ed paintball, jeg kan ikke bestille fra utlandet. Jeg har sett en del på tippmann?

Endret av F.torres
Lenke til kommentar
Gå for Ion.

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5...as=paintballWEB

Pakkeløsninger -> Smart Parts -> Ion

Ok takk får raskt svar. Hvordan er masken er den dugg fri? og det er alt jeg trenger får og begynne og spille?

Og hvordan er denne her i forhod ?

T98C - Standardpakke

Tippmann 98C-Standardpakke

http://www.mamut.net/paintballWEB/subdet11.htm

Markør: Tippman98, custom m/ACT

Magasin: 200 balls magasin

Maske: JT nForcer, singel

Drivgass: 12 oz, CO2 flaske

Hansker: (Vil kunne variere)

Løpsrenser: Battle Swab el.l

BackPack: 4+1, Pod & Tank, NXe

4 stk Pot, 100

Løpskondom

Tippman98, O-ring sett

Paintball olje

Halsbeskytter

Den koster 3000 kroner.

Endret av F.torres
Lenke til kommentar
Tippman er ikke bra.

CO2 er ikke bra.

Maska er heller ikke bra.

Så jeg ville gått for Ion pakka. :p

EDIT: Maska i pakka jeg linka til er bra, men vis den dugger kan du kjøpe antidugg spray til ca 20kr tror jeg.

Tippmann er stabilt da. Som jeg har nevnt før er det en grunn til at alle som driver utleie har det.

Lenke til kommentar

Tippman er stabilt ja, men lider gjerne av endel løpsprekk om de ikke gidder å oppgradere løp.

Utleie folka bruker den gjerne akkurat pga de 2 grunnen, kjekt med markør du vasker med hageslange og henger på veggen, må evt bytte noen o ringer til tider.

Angående maske, jeg sleit litt med å finne en som dugde (no fun intended) for min del. Endte på denne

Vents Avatar, Maske

Skal du ha ny maske i nærmeste framtid, da er Vents Avatar virkelig noe å vurdere.

Hva følger med:

- Maske med smoke dobbelglass linse

- Solskjerm

- Deflektor

- Ekstra glass (klart / singel)

- Maskepose

- Linsepose

- Hardbox for oppbevaring / Transport

Pris kr 799

Beste masken jeg har brukt til dags dato, kjøpte også med et par med amber glass for høykontrast, da jeg spiller hovedsaklig skog.

Lenke til kommentar
Tippman er ikke bra.

CO2 er ikke bra.

Maska er heller ikke bra.

Så jeg ville gått for Ion pakka. :p

EDIT: Maska i pakka jeg linka til er bra, men vis den dugger kan du kjøpe antidugg spray til ca 20kr tror jeg.

Tippmann er stabilt da. Som jeg har nevnt før er det en grunn til at alle som driver utleie har det.

Fungerer noe alla dette?

Tippmann Custom 98 ACT Power Pack 1999.-

BlackBox, Vinter (baller) 349.-

Hals og Nakkebeskytter, Smart Parts 89.-

Body Shield, Spyder 299.-

Løpskondom, Empire 79.-

Fylling av CO2 flaske, oz 3.-

CO2 ventil, av/på (Smart Parts) 169.-

totalt: 2987.

Har jeg alt nå? sånn at hvis jeg bestiller dette så kan jeg begynne og spille med en gang det kommer?

Endret av F.torres
Lenke til kommentar
Ja det fungerer, men om du har muligheten til å spille med luft, hadde det vært det beste. Men om folk spiller med co2, er det en grei pakke.

Hva er forskellen på luft og co2 ?

Jeg og noen andre på skolen så på paintball i dag, og de hadde tenkt og kjøpe den jeg linket til.

Endret av F.torres
Lenke til kommentar

Du bør som sagt undersøke så du er sikker på at du kan få fylt luft der du skal spille, kjedelig om du er den eneste med luft og alle andre bruker co2. Personlig så har jeg og brodern en 15L 300bar tank for å alltid ha mulighet til å fylle, uansett om vi er på bane med co2 eller bare ute i skogen og leker med venner.

Lenke til kommentar
Du bør som sagt undersøke så du er sikker på at du kan få fylt luft der du skal spille, kjedelig om du er den eneste med luft og alle andre bruker co2. Personlig så har jeg og brodern en 15L 300bar tank for å alltid ha mulighet til å fylle, uansett om vi er på bane med co2 eller bare ute i skogen og leker med venner.

Ja jeg hvet at folka spiller med luft her så det går bra. jeg går får ion pakka.

Markøren maske og lufttank

Hva trenger jeg av dykkeflasker og slikt får og få fylt opp det (alt av utstur meg og 2 venner skal spleise på det. helst noe litt billig) og er det noe annent her jeg trenger til og begynne og spille?

Har hansker og nakkeneskytter.

Endret av F.torres
Lenke til kommentar

I utgangspunktet er eneste jeg ikke liker der

JT Spectra Proshield, singel glass (bildet viser ikke rett maske)

Single glass kan veldig fort dugge, koster 200 spenn ekstra for å få f.eks JT Spectra Proshield Thermal (svart) som da kommer med doble glass.

Men det er ikke verre enn å prøve, og evt kjøpe ny maske senere, jeg fant selv ut etter kjøp av maske til 350 spenn at jeg brukte 400 spenn for lite, og har nå liggende, som nevnt over, Vents Avatar maske som jeg ikke kan få lovpriset nok, veldig enkel og fin å ta ut glasset for vask blandt annet.

Angående dykkertank, så koster dette litt.

Billigste alternativet er gjerne denne

Dykkerflaske, 15 liter / 232bar Pris kr 2799

I tillegg må du ha en overgang dykkertank til markørtank

Fyllestasjon - høytrykk (skrukopling) - 300 bar Pris kr 899 ,-

Det siste du må få gjort da, er å få den godkjent etter du får den tilsent (fraktfritt vel å merke).

Dette kan gjøres på de fleste større brannstasjoner, og vil være 5 år om jeg ikke husker feil (evt 3).

Etter det er det bare å betale din lokale brannstasjon 40-50 spenn (med forbehold om at enkelte ikke har mulighet for å fylle tanker med trykk opp på 200bar) for å få den fylt, og så er det ut å leke seg.

Totalt sett kommer vel en ferdig godkjent dykkertank med luft på din trapp på ca 4500,-.

Lenke til kommentar

Hei :)

Har en 97' ICD Thundercat og den trenger en liten service, den lekker ut av løpet og har litt problemer.

Men jeg har litt problemer med å løsne og få opp skruene som holder rammen sammen, har tre umbrako sett, to i tommer og et i millimeter, men ingen passer :hmm:

I følge tegninene osv. er det 6-32" dels umbrako skruer:

post-42742-1203084104_thumb.jpgpost-42742-1203084118_thumb.jpg

Hvor får jeg skaffet en slik umbrako?

Får ikke plukket den i mer deler enn dette nå:

post-42742-1203084127_thumb.jpg

Gulle go markør dette, har brukt den i 2-3 år nå, men nå er Invert Mini i hus ;)

Noen andre som bruker eller har denne? :dremel:

ICD AlleyCat er vell 99% lik?

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar

når det gjelder finning av spil så er vell splat.no og Tcu. no bra sider

ellers så vil jeg anbefale og kjøpe brukt , det er sykt mye bra utstyr på markede atm , men vær obs på priser , finn.no er overpriset til tider ( og mye )

splat.no har en kjøp og salg del .

til maske vil jeg anbefale V-force grillden skal det mye til før dugger .

Lenke til kommentar
Synes igrunn ikke det er så mye tjene på å kjøpe i utlandet. Med moms og toll blir prisen mye det samme. Pluss at du ikke har de samme rettighetene som viss du kjøper i norge.

Jeg synes i alle fall det er veldig greit å ta turen innom ED viss jeg lurer på noe.

98'en er en helt grei markør som MyBigMouth sier. Pluss at du kan oppgradere den litt viss du ønsker det. Uansett er det lite som går galt med den.

prisene går langt fra opp i opp , selv etter mva og porto , så ligger du rundt 40-50% av norske priser , et er ikke toll på paintball utstyr bare mva .

bare et kjapt eksempel

t98act Custom - 139$ 750NOK

porto . ca 20-30 usd 108 kr

totalt 858 kr , noe som er under mva grensen ved pengeforsendelse .

pris i norge@game on - 1490 kr .

grei pris besparing der .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Jeg/vi trenger litt hjelp fra noen som har greie på paintball.

Det har seg slik at jeg og noen kompiser har lyst å begynne å spille, men trenger noe å spille med. Har dere noen tips?

Vi har 0 peiling eller utstyr, og har et budsjett på 2500,- hver. Skal bare spille på gøy i skæven.

Kan gjærne kjøpe på eBay O.l.

Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...