Laughing Madcap Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) Har fått samlet en gjeng nå, vi skal spille på lørdagen i skogen, vi er ca 8stk akkurat nå, men vi satser på at flere henger seg på. Så har jeg fått kontakt med en gjeng som øver i Trondheim hver Søndag på bane, så det kommer til å bli mye spilling om ikke så lenge. Edit: Gleder meg som en unge Endret 5. juni 2006 av Sebbe Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 (endret) superbillig ball er så absolutt ikke å anbefale. det er ofte en grunn til at de er billige.. En annen ting som kanskje ikke er umiddelbart åpenbart er at du ikke bør plukke opp ball som detter på bakken og putte markøren. Da blir det som regel ballsprekk med en gang. Tippmann A5 er konge i skog. Med ett bra 14'' løp, eller hvis du har pengene, ett skikkelig innskutt flatline med riktig ball, blir det meget bra. Kolbe er også ganske digg, spesiellt sammenleggbar slik at markøren ikke blir så stor når du lusker rundt i tett terreng. Endret 5. juni 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Åh, nå fikk jeg lyst til å spille... Bare synd det er eksamen i morra, og jeg må forberede meg! Men stikker nok ut i skogen til uka ja... Åh, er så gøy Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Har en tippmann, med empire 14" løps sett så løpet er ikkje mitt problem. Men klubben tester div. ball fra forskjellige leverandører for å finne det beste til best pris. Blaze ballen er vell favoritt så langt. Ja folk må legge ut markøren sinn her da.. Så kan vi se på alle godbiter. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Har bare en Tippmann A5, den har vel alle sett. Har vel prøvd Draxxus sine Midnight-baller bare, tror jeg, de er uansett hundre ganger bedre enn Oslo PB sine... Makan til dårlige greier. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Bestilte disse sammen med A5 pakken min, henter den ut imorgen. Er det greie baller? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg hadde en A5 med M4 Carbine stock og 14'' J&j Ceramic. Diggbart til skog fordi den sammenleggbare koblen kan bli kort, når det er trangt om plassen og bra ellers. Reim på markøren var også meget praktisk I tillegg har jeg en cutout koffert til min A5, ser det kanskje ikke så bra, men en A5 med standard kit passer perfekt oppi der Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Er det noen her som kan være kule og lage en fin liten guide om hvordan man fyller fra dykkerflaske -> tanken til markøren? (Klo-kobling) Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Da er det ikke lenge til vi skal spille men fortsatt noen ting jeg trenger klart. Alle våre markører er nye så vi må vell stille inn utgangshastigheten, hvordan måler man dette? Og det hadde vært kjempe flott hvis noen kunne linke/lage en liten guide som BrageC spør om. Lenke til kommentar
robB Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Da er det ikke lenge til vi skal spille men fortsatt noen ting jeg trenger klart.Alle våre markører er nye så vi må vell stille inn utgangshastigheten, hvordan måler man dette? 6255828[/snapback] Du trenger en chronograf. Her Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Gjengen må gå til innkjøp av en såkalt chronograph som måler utgangshastightet. Utgangshastighet må for øvrig måles og stilles før dere skal spille hver gang. Angående fylling fra dykkertank til markørtank; 1. Ventil mot ventil, åpnes på dykkertanken ved å dra ringen tilbake, føre tuppen på markørtanken inni og slippe ringen igjen. 2. Bruk "vrideren" og la lufta strømme fra dykkertanken til markørtanken. 3. Steng når markørtanken er full/ikke tar imot mer luft. 4. "Lett på trykket" ved å trykke inn slags rund sak som sitter ytterst på en stang, bak ringen et sted. 5. Dra ringen tilbake igjen, før tankene fra hverandre og slipp. Fagspråket er ikke på plass, men det bør være forståelig. EDIT: Tenkte kanskje å oppgradere A5-en min litt jeg... Best løpsoppgradering, eventuelt best med tanke på pris/ytelse? Endret 6. juni 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vel, jeg har et 14" Empire 4-dels løpssett til min Tippmann 98c, og det skyter ballen veldig beint.. Pluss at man ikkje får ballsprekk! (Med mindre man har veldig dårlig ball) Har også hatt et Armson 13" stelth løp, men det var for kresent på ball, MYE ballsprekk.. HER er mitt opssett for tiden. MED en liten Drop jeg lagde i vinter: Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Spilte idag på bane sammen med BrageC her på forumet og mange flere, både proffer og nybegynnere. Var helt sykt artig, jeg anbefaler alle å prøve! Ballene var ikke harde å få på seg i det heletatt, var noen ganger jeg nesten ikke merket at jeg ble markert. Det gikk også veldig bra for oss som aldrig hadde spilt før, jeg og BrageC slo noen som hadde holdt på lengre en oss og hadde bedre markører for bane "stolt" Blir i skogen neste helg Endret 11. juni 2006 av Sebbe Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg og tre andre var i en ganske åpen furuskog med masse kampesteiner i i forrige uke, det var skitrått. Masse steiner å gjemme seg bak, fint terreng, og litt avveksling fra den vanlige krigen i skogen. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Hva synes dere er best av skog og bane da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Har ikke prøvd bane, men har som sagt prøvd litt forskjellige naturlige terreng... Hvor er det folk har baner egentlig? Bor vel kanskje litt mer sentralt enn det jeg gjør? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 Bor ikke spesielt sentralt her så må kjøre ca 45min for å komme til bane i Trondheim. En bane trenger vell egentlig ikke å være så avansert, trenger et flatt jord stykke og tønner eller noe dere kan bruke til å plasere ut som dekkninger. Har kanskje litt planer om å sette opp noe enkelt her ute. Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det er mange som kunn spiller bane og synest skog er teit. Visa-versa.. Men jeg for min del elsker begge deler, men synest kansje bane er litt artigere fordi det er mer konstant handling. Skjer noe hele tiden, men vist du spiller i skog, med campere så tar det en evighet. Men man børr prøve begge deler så finner man ut hva man liker best.. (Y) Lenke til kommentar
End-re Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 jeg vurderer å kjøpe meg paintall, har ca 3k å bruke på det. har kiket litt rundt og kom fram til dette: Maske Markør Magasin Luft system Kommer vel til å bytte ut magasinet og løpet etter hvert men ... kom med meninger og forslag =P.. og er det noe annet jeg trenger bortsett fra ball? Lenke til kommentar
robB Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 jeg vurderer å kjøpe meg paintall, har ca 3k å bruke på det.har kiket litt rundt og kom fram til dette: Maske Markør Magasin Luft system Kommer vel til å bytte ut magasinet og løpet etter hvert men ... kom med meninger og forslag =P.. og er det noe annet jeg trenger bortsett fra ball? 6307275[/snapback] Hansker og halsbeskyttelse er en fin ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå