Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det koster gjerne mellom 20-50 spenn for å få fylt lufttanken med luft.

Den må være typegodkjent og kontrolert i løpet av de siste 3 årene for at brannvesnet vil ha noe med den å gjøre (enkelte brannstasjoner kan godkjenne den for deg) og vil tro dykkerklubber også krever dette. Koster noen hundrelapper bare.

Ellers er det bare å fylle fra tank til tank.

Lenke til kommentar

Ah fikk meg e-grep i dag. Var litt skrekkblandet fryd. Skummelt å tenke på hvor mye penger det kommer til å gå i ball nå, men det blir en fryd å se fi ligge i fosterstilling på bakken når jeg er ferdig med de.

Så nå har jeg følgende til min A5:

-Apexløp

-Swiss Arms rødpunktsikte

-E-grep

-Teleskopkolbe

-Remote

-Backpack til remote og pods

Håper vi får til et lite skogsgame snart. Glede seg :wee:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt M82A1 Shroud til Tippmann A5, billig og trygt?

Akidon: Hvor kjøpte du utstyret til din A5, og hvor mye har det kostet? Du kunne ikke legge ut noen bilder, den virker ganske heftig :whistle:

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Jeg har igrunn handlet alt hos ED i bergen. Begynte med basis pakke, og så har det bare ballet på seg når jeg skal inn å kjøpe ball. Begynner å snakke litt med pål som eier butikken og et korttrekk senere er det noe nytt på plass...

Ting koseter dessverre en del. Er vell opp i 8000 ca tilsammen. huff..

Bilde kommer snart skal bare lade batteriet til kamera...

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Siktet fungerer bra ja. Men er kanskje litt mer showfaktor som gjorde at jeg kjøpte det. Men på passelig langt hold treffer jeg akkurat på prikken ca. I alle fall my bedre en med jernsiktet.

Det siktet du viser til passer nok fint, men magasinet på a5 stikker litt ut i midten så du må bruke en skinne slike som jeg har for å få det ut til siden. Du må også han en skinne som hever siktet. Siden masken gjør at du ikke får kinnet helt inn til kolben.

På bildet her ser du hva jeg har gjort:

post-91963-1194991391_thumb.jpg

Så du må antagelig ha disse skinnene:

-Offsett Rail

-Elevation Rail

Viss du ser oppå A5 er der to skinner. En smal og en bred. Jeg tror den mitterste skal passe.

Er det noen som har handlet fra paintball online før?

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vil det å spille pb nå om dagen skape problemer, med vanlige kuler??

Ja er nok en fordel med vinterball. Kommer jo litt an på hvor slem markøren din er mot ballen også

Tippmann 98 Custom pro, med vanlig mater. Er det fare for at ballene fryser, ergo smerten øker?

Hehe er nok ikke noe fare for det. Problemet er at ballene sprekker lettere når det er kalt. Og dermed får du ballsprekk i løpet. 98 er ikke så veldig slem med ballen så det er mulig du kan bruke vanlig ball. Men det merker du når du får ballsprekk.

Lenke til kommentar

noen i bergensområdet som er hypp på og spille?, har planer om noe paintball på søndag denne helgen, altså 9.12

så hvis noen vil være med kan de kontakte meg på ernie__ @hotmail.com via e-mail. og så vil eg svare så fort eg kan.

så langt så planlegger eg og noen venner 3-7 stk og spille i åsaneområdet ( sannsynligvis i skogen eller en eng e.l.)

så det e bare og henge seg på og kanskje det kommer så mange at vi kan ha en skiggelig paintballkamp =P

btw, har en tiberius t9 rifle og lurer på om ammobox holder om vinteren?.

i sommer var ammobox den desidert beste ballen for meg (ingen balllbrekk av 2000 mulige), hvis ammobox fryser til is, så kanskje noen har forslag om ka ball som er grei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...