Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luft er som regel gratis å fylle. Og man kan skaffe seg dykker tank som man kan få fylt på brannstasjoner osv.

Luft fungerer også bedre når det er kalt ute. co2 er har derimot større kapasitet enn luft per antal liter flaske.

Tingen med co2 er at det er flytende i flasker og må ekspandere før den blir skutt ut i markøren. Den ekspansjonen går saktere når det er kalt ute. Vil også tro at luft er bedre når dman skal skyte fort.

Lenke til kommentar
Som oftest betaler man for å fylle en dykkertank da....

Joda men det koster gjerne30-40 kroner, og da har man for 20-30 fyllinger. Mens co2 koster det samme for å fylle tanken til markøren.

Foreløpig fyller jeg luft gratis hos ed, men vi har tenkt å skaffe oss dykkertank.

Lenke til kommentar
Den 0.8L tanken til 700 eller hva den koster er helt ok. Grunnen til at endel går for de dyre tankene er pga de gjerne er av karbonfiber, og hens er veldig lette i forhold til de billige tankene av stål.

Grunnen til at mange bruker begrepet skogsmarkør om enkelte markører, er at i woodsball er det gjerne ikke 20bps som teller. Når man går over til speedball er det gjerne å foretrekke bra skudd rate og "rett" skuddbane.

En annen ting som gjerne beskriver woodsball markører, er at de ofte er mekaniske og enkle å vedlikeholde, da man gjerne spiller i regn, søle, snø, og fyller markøren med dritt.

Invert Mini vil nok duge ja, men med tung tank bak, vil du kanskje føle den blir veldig baktung og ubalansert. Ellers så trenger mini å bli skutt inn før du kan justere den skikkelig etter din egen smak. Gjerne en fordel om du får testet en Mini som tilhører noen andre før du selv kjøper (om mulig).

Angående magasin, så er det mange forskjellige meninger om hva man bør kjøpe. Jeg liker Empire Reloader II, enkel i design og funksjon, men fungerer veldig bra. Magasinet rører rundt hver gang du skyter (evt banner høyt nok), da i stedet for ballsensor, brukes det mikrofon.

Evt kan du gå for et magasin som mater markøren direkte mer eller mindre, da har f.eks Viewloader eVLution 3 fått mye god kritikk.

Anbefaler deg å bruke f.eks pbreview og lese litt om de forskjellige, da smaken er forskjellig fra person til person.

Lykke til.

btw, hvor holder dere til?

Ok, takker så mye for infoen :)

Satte opp en liste på Xtremez.com:

post-42742-1193513162_thumb.jpg

Ser den grei ut eller?

En lett tank med justerbar regulator.

Magasin som holder takt med Minien.

Noe mer jeg trenger?

Etter mine beregninger kommer dette på ca 5000kr med moms og frakt, litt mye, men satser på at jeg får solgt min JT- Tac5 med 20oz tank ;)

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Jupp, så greit ut det der.

Hvor bestiller du ifra?

Og hvor bor du? og har dere planer om bane i nærheten der?

Oi, glemte det :innocent:

Vi holder til i Valsøyfjord. Planer om og få til en bane på en gammel grus fotballbane til våren.

Tenkte å bestille fra www.xtremez.com, er det andre sider du vil anbefale?

Endret av LockNess
Lenke til kommentar

Jeg bestilte litt stuff fra der selv, blir levert med ups i løpet av en uke ca.

Vært ops på at det koster litt ekstra å fortolle (moms osv) via ups, da de gjør jobben, i forhold til å gjøre det selv. Tror det kostet meg litt over 300 spenn, så de tar vel en 50-70 spenn for jobben. Men klager ikke, slipper jeg å vente ekstra lenge på å få pakken osv.

Dere holder til der ja, da slipper dere nok å få besøk av meg på banen deres, men kjekt å ha en vis oversikt, trenger noen alternativer til å samles og spille.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte litt stuff fra der selv, blir levert med ups i løpet av en uke ca.

Vært ops på at det koster litt ekstra å fortolle (moms osv) via ups, da de gjør jobben, i forhold til å gjøre det selv. Tror det kostet meg litt over 300 spenn, så de tar vel en 50-70 spenn for jobben. Men klager ikke, slipper jeg å vente ekstra lenge på å få pakken osv.

Dere holder til der ja, da slipper dere nok å få besøk av meg på banen deres, men kjekt å ha en vis oversikt, trenger noen alternativer til å samles og spille.

Okay, men du mener at de tar 50-70kr for og fortolle pakken selv?

Blir ca 1000kr i toll + 50-70kr i fortolling på meg da.

Kjøpte noe kjøleutstyr fra en butikk i USA og der var de snille og satte ned værdien på sakene slik at jeg slapp mye toll, kan de gjøre det på denne siden også?

Lenke til kommentar

Tviler på det, jeg spurte aldri, men du kan jo bare sende en mail å spørre.

Men du må vel betale 25% moms uansett verdi? Er ikke toll det er snakk om, bare at de kaller prosessen fortolling. Om jeg ikke er ute å kjører nå. Ble plutselig usikker.

Lenke til kommentar

Men du må vel betale 25% moms uansett verdi? Er ikke toll det er snakk om, bare at de kaller prosessen fortolling. Om jeg ikke er ute å kjører nå. Ble plutselig usikker.

Jo, må betale 25% moms på alt, men siden de skrev at innholdet i pakken var på ca 800kr isteden for 2300kr så betalte jeg moms for 800kr, kjekt ;)

Lenke til kommentar

Jo, må betale 25% moms på alt, men siden de skrev at innholdet i pakken var på ca 800kr isteden for 2300kr så betalte jeg moms for 800kr, kjekt ;)

Tror det bare er moms på varer over 200.-:)

Lenke til kommentar

tror det kalles merverdi og de tar 25% av opprinnelig verdi ved tollen, men ikke hvis kvitteringen er under 1000 kroner.

har 2 spørsmål,

1. eg bor i bergensområdet og lurer på om det e noen steder der det e faste eller ofte paintball kamper i bergen eller rundt bergen. noen som vet noe??

2. leiter etter en ganske billig lufttank i forhold til ed paintballs 899kr lufttank og fant denne

-=klikk her for å se=-

noen som vet om den er til luft eller gass?

mvh

painthawk

Lenke til kommentar
1. eg bor i bergensområdet og lurer på om det e noen steder der det e faste eller ofte paintball kamper i bergen eller rundt bergen. noen som vet noe??

Samme her.

Vi spiller en del ute på sotra. Vi er ikke så mange men det blir en økt i ny og ne...

Lenke til kommentar
Du har jo canadaskogen og. Men den er stengt etter at en gravemaskin ble ødelagt. Paintball spillerene fikk skylden. Men den dagen paintball baller begynner å være så kraftige at de kan knuse plexi glass så gir jeg meg med paintball!

Tror de fleste skjønte at det ikke var paintballs som knuste ruter og lykter. Var rett og slett hærverk. Men det gjør ikke så mye at den ble lagt ned. Måtte uansett ha flyttet når arbeidet med den nye tunnellen begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...