Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evt bestill sammen på en nettbutikk som gir gode rabatter.

Luft er å anbefale, kjøp en luftbank på 50L eller 3x15L lufttanker f.eks.

Ellers er det bare spørre om dere lurer på noe.

Edit: En annen ting, bruk ok med penger på masker, 800spenn ca per stk, lite som er så irriterende som dårlige masker i spilling.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Om dere er 10stk, kan dere evt kjøpe en såkalt "utleie pakke", der dere får med 10 av alt, men da blir alt likt også. Vet edpaintball har sånne pakker, men vil egentlig anbefale at dere finner ut hva dere ønsker. Om dere alle vil ha mekanisk avtrekk (driftsikkert) eller om noen ønsker elektronisk avtrekk, som gir høyere skuddtakt.

Masker er også noe å tenke på, om dere vil ha de til 800spenn per stk, eller om noen ønsker å spare 400,- og gå for en som gjerne kan starte å dugge fort (ja jeg er negativ til billig masker).

Dere er bestemt med å gå for luft? Sjekket med evt brannstasjon/dykkerklubb med tanke på å få fylt luft?

Luftbank? Hvor stor tank trenger dere? 15L blir fort lite for 10stk, 50L luftbank er stor og ikke så mobil, men har mye luft som vil gjøre at dere slipper å få fylt så ofte.

Bane? Noen bane i nærheten? Eller har dere planer om å bare stikke til skogs og spille woodsball?

Beskyttelse? Jeg vil anbefale strupebeskytter til alle, også er det opp til hver enkelt om de ønsker noe for hendene, hodet og resten av kroppen.

Som enkelte har sagt allerede, er bare å gå inn på f.eks paintball24.com og edpaintball.no og titte, er et par greie pakker der, sandefjordpaintball har også nettbutikk.

Lenke til kommentar

Det med maske kan jeg ikke bli mer enig med deg i ;) Selv om du har anti dugg film i form av det ene og andre så er det ikke noe det kan gjøre hvis du har billigmaske. Kjøp en til 700-800 kroner så slipper du å kjøpe ny, for 400 for en billig for så at du kjøper en til 800 kr er 1200 kr totalt, og da har du 400 kr i tap ^^ Kjenner 7 stk som har gjort akkuratt det der! :D

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Skal kjøpe meg starter set, og vurderer derfor sterkt en variant av tippmann. Er det noen her som føler de har såpass peiling at de kunne hjulpet meg?

Send meg en pm, eller skriv her...

Er snakk om luft oppsett, minimalt med utgifter. Skal være enkelt, for jo bedre utstyret blir, jo kjedeligere er det for andre å spille med meg....

Lenke til kommentar

www.edpaintball.no

www.paintball24.com

www.sandefjordpaintball.no

Der har du de 3 butikkene jeg liker å bruke, de har det meste av forskjellig utvalg, titt litt på hva de har av pakker osv.

Også prøv å finn ut ca hva du ønsker å bruke av penger, anbefaler pro versjon av tippman 98 og en god maske (800spenn+) verdt de ekstra pengene i forhold til 98c m/standar 360spenn maske.

Evt kan du kjøpe billigere, og heller oppgradere etterhvert.

Edit: fiksa url.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen har svart på dette, fordi jeg gidder ikke og lete gjennom hele emnet.

Jeg lurte på hvorfor det ikke står hvor mangen baller som er i boxen/pakken?

Det står aldri hvor mangen baller det er i boxen/pakken.

Som for eksempel her: http://www.game-on.no/webshop/product_info...products_id=628

Noen som kunne funnet det ut for meg?

Endret av Ambusher
Lenke til kommentar

Fylling skjer vell fra en dykkertank med fyllestasjon. Hvordan det blir gjort er som oftest i pausene....^^ :p

Kjøpte meg Tippmann 98 Custom Pro, tilvalgspakke 6 fra edpaintball. Har nå også kjøpt 6000 baller og chrono. Så idag skal vi ut i skauen.

Bor du i nærheten av Vennesla/Kristiansand/Søgne, ta kontakt!

Lenke til kommentar
Hei. Dere som spiller regelmessig, hvordan løser dere det mht. fylling av luft/co2? Er også interessert i å se markørene deres, men det er det kanskje en egen tråd som dekker?

Du får kjøpt en 15L dykkertank m/fyllestasjontopp til ikke så mange tusen på f.eks edpaintball. Denne fylles opp på nærmeste brannstasjon/dykkersenter, også har du luft til 20-25 fyllinger.

Et alternativ, om dere er mange, er å kjøpe en 50L luftbank, men denne er stor og tung å flytte rundt.

Kan ta et bilde etterpå.

Lenke til kommentar

Er det 50Liter, ser ca like store ut som 15L flasken vi har?

Bilde av utstyr:

post-86587-1192356445_thumb.jpg

lagt ut på senga, har noen pods og styr, men orket ikke finne frem.

post-86587-1192356571_thumb.jpg

Alt utenom maske har en plass i kofferten min, litt rotette, og litt mye dill, men ikke giddet å fikse egne plasser for alt av smådill. Men kjekt å ha en koffert når ting skal transporteres eller stues bort. 100spenn på fretex ^^

Oversikt over ustyret mitt i qoute under.

Gear:

Empire Vents Avatar m/ Vents Amber - Thermal Lens for ekstra god kontrast.

Kingman Spyder Victor II

&J SS Combo 14"

Empire Reloader II

Ultimate Fusion Designs Feedneck

Standar 0.8l 200bar lufttank

Div klær fra empire, inkl strupebeskytter og hansker.

Neste blir vel å gå over til elektrisk avtrekk, da jeg spiller mindre og mindre woodsball. Selv om elektriske avtrekk skal tåle litt fuktighet osv, så har jeg foretrukket manuelt mekanisk avtrekk pga driftsikkerheten.

Startet som en billigmarkør, begynner å bli litt mer, men mangler fortsatt endel, hadde det ikek vært pga at jeg liker å kjøpe litt nå og da, hadde det nok vært like greit å solgt den og kjøpt en ny til 4-5k.

Edit: Glemte nesten det viktigste, googles. Har som nevnt over kjøpt på gule glass for å øke kontrasten + at jeg ikke liker mørke glass når jeg leker meg i skogen og at jeg følte de klare ble for lyse. Billige var de også.

edit: bildet av koffert ble dårlig, men folk ser ca hvordan den er, og da får det klare seg.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Fylling skjer vell fra en dykkertank med fyllestasjon. Hvordan det blir gjort er som oftest i pausene....^^ :p

Kjøpte meg Tippmann 98 Custom Pro, tilvalgspakke 6 fra edpaintball. Har nå også kjøpt 6000 baller og chrono. Så idag skal vi ut i skauen.

Bor du i nærheten av Vennesla/Kristiansand/Søgne, ta kontakt!

Jeg bor i nærheten av oslo, ellers hadde jeg gjerne blitt med :)

Slik jeg ser det er problemet med paintball at det er veldig dyrt i innkjøp (og drift forsåvidt), og at man jo må være relativt mange som går inn for det som fast hobby for at det skal være noe vits. Men det er sinnsvakt gøy, må bare få overbevist vennegjengen!:)

Lenke til kommentar

Min A5

post-91963-1192357866_thumb.jpg

post-91963-1192357923_thumb.jpg

Utstyr til nå på selve markøren er apexløp for høyere pressisjon og skru på ballen når jeg spiller på bane, teleskop kolbe, remote slange og rød punkt sikte. Skal skaffe meg e grep etterhvert.

Men det hadde kanskje vert en god ide med en showof tråd der vi bare poster bilde av utstyr. Er litt artig å se hva andre har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...