Killer_DT Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 ARG, går å venter febrilsk på studielånet mitt nå. Får ikke kjøpt stash før det kommer... Jeg ser de har en hals/nakke beskyttelse med silke innlegg eller hva det er. Noen som har peiling på om det er verdt det? Blir vel ganske "sleipt" på silke når man svetter såpass mye som man gjør i en slik situasjon. Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Lain, kjøper børse snart. Har vel rundt 5K til rådighet på børse, hva anbefaler du? (Helst brukt) 9370396[/snapback] Jeg er som oftest veldig tilbaketrukket når det kommer til å anbefale markør til folk, da det går veldig på personlig smak og bruk. Hva skal du bruke den til? mye skogsspilling? Hva er viktig for deg, robust kraftig lettstelt markør, eller state of the art teknologisk vidunder som du må sette deg inn i for å skru løs en skrue på, evt noe i mellom? Hva ønsker du å bruke av penger? Hva har du fra før? Hvor viktig er elektronisk magasin, duggsikker maske, treffsikkerhet (løp) for deg? Hvilket system er du ute etter, luft eller co2? Vet du hva folk rundt deg bruker, tenkt over hvordan det er å fylle på med luft/co2 i området, evt vil du kjøpe så du kan fylle selv? Til du evt svarer på noe av det der, så er jo tippman gjerne den man trekker frem til førstekjøpere. Tippman 98c er en vellprøvd markør som tåler mye, krever lite vedlikehold, og kan oppgraderes endel. Jeg har et par andre markører som kanskje passer også, men hovedsaklig må jeg vite hva du evt har av utstyr (maske osv evt ingenting) og hvor mye du er villig til å bruke på utstyr for å få en komplett pakke. Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 ARG, går å venter febrilsk på studielånet mitt nå. Får ikke kjøpt stash før det kommer...Jeg ser de har en hals/nakke beskyttelse med silke innlegg eller hva det er. Noen som har peiling på om det er verdt det? Blir vel ganske "sleipt" på silke når man svetter såpass mye som man gjør i en slik situasjon. 9370428[/snapback] http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5...gid=181&gid=108 Hals og Nakkebeskytter, JT Hals og Nakkebeskytter fra JT. Satt sammen av flera lag. Neoprene ytterst med et behagelig silke stoff innerst mot halsen. Gir god beskyttelse og svært god ventilasjon. En mer behagelig nakkebeskytter finnes knapt. Festes med borelås. 90 spenn, verdt hver krone etter min mening. Jeg hadde en som den øvereste der før, og den taklet jeg dårlig, den fra JT sitter lettere og slipper ut luft/svette bedre. Verdt pengene i forhold til å få strupehodet knust eller verre. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg er ikke ny i denne sporten, startet i 02`men har vært en pause fra 06 og fram til nå. Ønsker å starte opp nå. Fra før har jeg hatt børser som Impulse eclipse, shocker 05, cocker03 og noen andre mindre betydligere. Det har sge sånn at jeg ikke er like oppdatert som jeg var når jeg var aktiv og derfor spør jeg. Skal nok spille mye bane men rec blir det også noe av. Trenger noe elektrisk (Tippmann er helt uaktuelt) Hva er det man får for 5 lapper brukt? Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Nå skal ikke jeg påstå at jeg har full kontroll på markører over "gjennomsnittet", som jeg føler en til 4500+ er. Men jeg har lagt merke til tilbudet på Smart Parts Shocker, VISION på Edpaintball, 5200,-. Får mye god kritikk, eneste de har å påpeke på, er at den kan bruke litt ekstra med luft i forhold til enkelte andre. http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5...gid=239&gid=197 Om du vil ha litt annen innput på den. http://www.pbreview.com/products/reviews/2994/ Det kan godt hende du finner bedre markører brukt, men jeg har egentlig aldri sjekket bruktmarkedet for sånt utstyr. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Mulig jeg er mentalt handicappet eller evnt. at nettleseren min er litt fucked, for jeg finner ikke review av mr1 og emr1 på pbreview. Kunne du sett om du fant det og postet link er du snill? Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 http://www.pbreview.com/products/reviews/4229/ mr1 http://www.pbreview.com/products/reviews/5248/ emr1 men ingen som har lagd no rapport på den enda. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Heisann Etter å ha solgt børsa mi for 2 år siden har jeg fått blod på tann nok en gang. Jeg ser litt rundt etter utstyr men trenger litt hjelp på veien. Spilte mest woods ball før, men nå brenner jeg for Tournment/speedball. Dette har jeg kommet frem til: -ION, Smart Parts - 2479kr -Luftsystem, Pure Energy Carbon Fiber 68/4500 - 2199kr -Viewloader eVLution2 Loader (Egg) - 899kr -Empire React Pants - 689kr -Empire Invert Jersey - 489kr -Vents Avatar, Maske - 799kr SUM: 7742kr Alt inkludert Mva (Man kan finne alt dette på "Edpaintball") Hva synes dere? Noen ting jeg bør bytte ut eller kan få billigere andre setder? Jeg ønsker helst at utstyret blir kjøpt fra samme nettside. Endret 28. august 2007 av Crom-Ag3 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Lian vet du om 2K5 Timmy er en god børse? Er en på splat som selger for 3000,- brukt. Crom; Kjøp for gudsskyld brukt! Endret 28. august 2007 av dicktator Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Lian vet du om 2K5 Timmy er en god børse? Er en på splat som selger for 3000,- brukt. Crom; Kjøp for gudsskyld brukt! 9377364[/snapback] Eneste jeg har hørt negativt, er de som ikke helt stoler på den orginale Feedneck, og skifter denne til en som strammer bedre. Ellers skal det være en kjempemarkør. Heisann Etter å ha solgt børsa mi for 2 år siden har jeg fått blod på tann nok en gang. Jeg ser litt rundt etter utstyr men trenger litt hjelp på veien. Spilte mest woods ball før, men nå brenner jeg for Tournment/speedball. Dette har jeg kommet frem til: -ION, Smart Parts - 2479kr -Luftsystem, Pure Energy Carbon Fiber 68/4500 - 2199kr -Viewloader eVLution2 Loader (Egg) - 899kr -Empire React Pants - 689kr -Empire Invert Jersey - 489kr -Vents Avatar, Maske - 799kr SUM: 7742kr Alt inkludert Mva (Man kan finne alt dette på "Edpaintball") Hva synes dere? Noen ting jeg bør bytte ut eller kan få billigere andre setder? Jeg ønsker helst at utstyret blir kjøpt fra samme nettside. 9377256[/snapback] Er jo strengt tatt en veldig bra pakke, selv om den koster endel. Egget er vel det eneste jeg kan styre min begeistring for Bruker selv empire klær og avatar masken, og de er veldig behagelige, god lufting både på klær og maske. Eneste grunnen jeg kan se imot at du kjøper alt det der fra f.eks edpaintball, er at du kan være heldig å få en god pris på en ca like markør+tank brukt, utenom det er det bare å handle. Men om du vet du kommer til å spille mye, og ønsker nytt i stedet for brukt, og har pengene å avse (ikke minst), kjøp i vei. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Så nettopp på Ebay å fy faen for et utvalg og priser!! Lain, for å slippe moms er det mulig at selger setter verdien i esken til under 1000,-? Vil man da ikke slippe? Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Om selger setter prisen til under 1k og merker det som gave, burde det gå bra. Men det er ingen garanti for at det kommer greit igjennom tollen. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tenkte faktisk ikke over å kjøpe brukt. Men nå som dere sier det skal jeg nok kjøpe brukt. Blir noen lapper billigere ja. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Her er min Tippmann A5. Kjøpte den i Budapest for ca. 2500,- med response trigger ferdig montert. Med flatline løpet fungerer den utmerket til spill i skogen og den ser ut til å fungere minst like bra som de dyrere elektroniske markørene mange jeg spiller med bruker. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvordan anbefaler dere at man vasker maskene etter spilling? Varmt vann, såpe etc? Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 trenger normalt ikke så varmt vann, lunket vann holder til det meste, bare ikke la maskene ligge med paint på lenge før du vasker, da kan den feste seg. Jeg bruker vann og fille når jeg spiller, også vasker jeg glassene mer nøye i springen når jeg kommer hjem. Om du har glass med anti dugg film på innsiden, må du passe på så du ikke vasker for hardt (med børste osv). Jeg har Vents Avatar maske, så for meg er det evig enkelt å kneppe ut glassene og vaske de, ser at det kan være litt slit om du har vanlige googles maske. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg har en V-force Profiler, den er det også slik at man lett kan poppe ut glasset, veldig greit når man skal vaske:) Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Da er det som sagt veldig greit, mens du spiller, om du har behov, bruk bare vann+fille til du er ferdig, evt ta ut glass om det trengs, også når dagen er over, er det bare å skylle godt i vasken. De som har prøvd leie masker, har kanskje lagt merke til at de ofte er litt ugjevne i glasset, dette kommer gjerne av dårlig vedlikehold og at de har blitt liggende for lenge til at det går å fjerne det på en grei måte. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Behøver deres mening på disse børsene; 1. Hvilken hadde dere kjøpt (kulest) 2. Hvor mye hadde dere gitt for hver enkelt (Nye modeller) (dere som ikke har mye paintball kunnskap behøver ikke å svar på denne) Prøv å holde farge utenfor vurderingen og se alle i samme farge. Endret 5. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg hadde gått for den brune tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå