Islanbadsj Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er vel strengt tatt ikke toll, men moms som legges til. Same shit, different names. Skal få sjekket flasken, enten på en sportsdykkerklubb, på brannstasjonen eller på ED paintball i Bergen. Men noen som vet hvordan man vet hvor mange FPS man skyter med? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er vel strengt tatt ikke toll, men moms som legges til. Same shit, different names. Skal få sjekket flasken, enten på en sportsdykkerklubb, på brannstasjonen eller på ED paintball i Bergen. Men noen som vet hvordan man vet hvor mange FPS man skyter med? 9241818[/snapback] Chronograf er eneste løsning. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 kulene skal gå i omkring 300 FPS (i underkant av 100 meter i sekundet) Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg har et vanskelig valg forran meg. Jeg skal velge mellom Tippmann X7 eller A5. Kan noen hjelpe meg med valget ? Jeg lurer på hvilken av de som er best. Mvh Kim. Lenke til kommentar
End-re Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 kulene skal gå i omkring 300 FPS (i underkant av 100 meter i sekundet) 9250265[/snapback] Helst litt under 300, ikke over, da kan det hende at masken blir ødelagt og du blir truffet på øyet. Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Det er noe overdrevet, da masken skal tåle over 300, men om du har over 300fps, og blir tatt i kontroll på bane under spilling, kan du bli nektet videre spilling. Edit: Flertallet legger seg gjerne rundt 280-290 i gjennomsnittet. Min markør ligger helt oppunder 300, rundt 295, da det er det laveste jeg kan stille uten å skifte ut noen deler. Edit2: Sjekk denne ---> http://www.youtube.com/watch?v=SizbuvMYS6c Noen som vet om noe lignende blir arrangert her til lands, eventuelt Danmark? Isåfall begynner jeg igjen med PB på heltid! 9238385[/snapback] Jeg har ikke sett noe sånt for annet enn airsoft i norge. Men vet om et par områder/baner som prøver å få bygd seg opp til at det skal bli mulighet for det. Problemet er at det gjerne blir kjedelig med få folk, og det er mye arbeid å lage skyttergraver, bunkere, tårn osv. Men sporten vokser mye i hele europa, også i norge, så muligheten er der. Jeg vet de har en ganske stor skogsbane på gjøvik, der de per dags dato i allefall har no tårn og skyttergraver + dill, men er et stykke ifra hva vi ser på videoen. Enkleste måten å få istand noe sånt på, er nok at man ytrer at man ønsker det, og er villig til å yte en innsats for å få lagd en bane. Sibo burde være greit nok å få lagd, i allefall i liten skala, noen brakker og gamle biler, og du er igang. Endret 11. august 2007 av lain Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hvor bør jeg legg ut markøren min m. utstyr for salg? Har brukt den 2 ganger på 2 år, så da er det bare å kvitte seg med greirene. Var faktisk ikke så dårlige saker heller. Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du har jo hw.no's eget bruktmarked, evt finn.no og qxl. Men personlig så ser jeg ikke helt poenget, om du ikke har en veldig bra markør og mye utstyr, er det begrenset hva du får igjen for den. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hva tror du jeg får for en Ion med 0,8liter lurftflaske, dye invision 3 maske og Viewloader revolution magasin? Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Rund en 3000.- tenker jeg kanske 3500.- Lenke til kommentar
Voldsund Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Lurer på noe, har fått on/off ventil på co2 tanken min. Kan det med føre noen som hest fare ved å skifte, enten at den ikke blir bra nok på skudd, eller noe annet ? =) Endret 12. august 2007 av Voldsund Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Bare pass deg når du tømmer den. Ellers bruk locktight, så er det små muligheter for at den skrur seg av igjen. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Om du har et paintball gevær frevet med luft. Har en god ( dyr ) tank mye og si ? Da mener jeg forsjelden på en til 800 og en til 2000. Mvh Kim. Lenke til kommentar
lain Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er vel mest at de dyre gjerne er litt større og laget i composite materiale som gjør de utrolig mye lettere enn vanlige billige tanker. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Så det har ikke så veldig mye og si på hvor langt du skyter eller noe. Bare at de er letter og holder mer luft ? Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Da var 2x2k box med amo bestilt, sammen med 2 nye shorter fra empire og Vballs. Vballs er noe jeg ser frem til å teste ut, da jeg føler jeg har endel å hente på det med hurtigskyting og hurtigsikting, kjøpte 2 pakker med blink (inkl 40 ball i hver) og en boks med 100 ball, fått mye bra kritikk med tanke på hjemmetrening. Sjekk ut filmen i linken for en smakebit på Vballs. http://www.mamut.net/paintballWEB/v-ball_reklameii.wmv Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har også litt erfaring med Vballs Bare pass på og få samla opp alle ballene og ta dem og blinken inn om kvelden. hvis du ikke skyter inne da. Blinken blir ødelagt av fukt, borrelåsen på ballene preller av ved for høy BPS. men ellers er den en topp treningsball for sikting og hurtigskyting. Løp litt fram og tilbake mellom to ting og prøv og treffe så bra som mulig. Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Det som er planen, sette opp en blink i hver ende av gangen i kjelleren, så løpe litt frem og tilbake mens jeg skifter på hvilken hand jeg skyter med osv. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Er en gjeng på en 8-10 stykker nå som har kjøpt paintball nå. På vei er nå: 1 x 15L 300bars luftflaske 1 x fyllestasjon 1 x kronograf 7 x DP Fusionpakker fra Paintball norge 16 x pakker ball + litt annet småknask... På den største pakken vi bestillte fra paintball norge finn vi ca. 2000kr i rabatt. Kommer nok til å handle der en gang til ja. Endret 15. august 2007 av Islanbadsj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå