Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de billigste har en liten rotor som går rundt og holder ballen i bevegelse slik at den ikke henger seg opp og dermed kommer litt fortere ned.

Litt dyrere magasiner vil dytte ballen ned i markøren og legger ofte et lite tykk på ballen slik at neste kommer med en gang det er skutt en ball slik at du får hastigheter opp mot 20 ball i sekundet.

 

Hvis du skal ha magasin til tippmann vil jeg absolutt byttet ut standardmagasinet med et elektronisk. Til tippmann vil det også være tilstrekkelig med billige magasiner, feks Revolution. Du vill ikke få noe nytte av noe bedre magasin pga tippmannens begrensninger.

Lenke til kommentar
Spørs hva du skal bruke ballen til. Tipper du har en Tippmann eller spyderklon og bør da gå for litt hard ball, det vil si ball som er litt hard. Feks Diablo Formula 13 eller draxxus blaze, men disse er litt dyre. Blackbox kan være ett billigere alternativ som kan fungere, men har ikke prøvd sistnevnte selv så ikke noe skal sies sikkert.

 

Kort sagt. Billig ball betyr flere ballbreak, dyrere vil si mindre for pengene.

8982052[/snapback]

 

Blackbox er helt elendig, prøvde noen av dem i dag og det var nesten umulig å se malingen, på svart ser det bare ut som om du har blitt blaut eller noe. Det er nesten ikke farge og skulle tro det var svart konditorfarge i dem. Eneste plusset med dem var at du ikke så dem i lufta som med andre ball.

Lenke til kommentar

Hvis det som står som beskrivelse om topsecret box ville jeg valgt en annen til tippmann siden den er litt hard mot ballen og det står topsecret er turneringsball som ofte vil si tynt og sprøtt skal som sprekker lett. I en tippmann vil dette føre til mye ballbreak.

Men nok en gang er det ball jeg ikke har brukt selv så ingen ting er sikkert. Men kan skrive en mail eller ringe til ed og spørre hvis ingen andre har prøvd den. De er kjempe på kundeservice

Lenke til kommentar
Dette er ballen som er myntet på konkurranse spillere. Et skal som lett sprekker på motstanderen og legger igjen en solid fargerik markering som er vanskelig å tørke bort.

Det er vel ikkje heilt nødvendig, er stort sett i skogen eller på ein nedlagt fabrikk foreløpig, så eg har ikkje det store behovet for å lage så mykje farge.

 

Har lese litt forskjellig om Black Box, enkelte vil ikkje anbefale dei. Tar imot alle tips på ball som ED fører til min markør (framleis Tippmann 98 Custom Pro).

Lenke til kommentar

Jeg har spilt endel med AmmoBOX ball, og for meg har den fungert veldig bra. Ble brukt opp et par kasser i fjor høst i et spill med folk med tippman 98 markører også, og ingen av de klagde på ball.

 

Ellers er det bare å ringe ED og spørre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg vært å fått spillt litt, gud så gøy. Skal prøve å få til mer spilling igjen nestehelg også.

 

For de som bor i mjøsområdet, bør de titte innom http://www.mjosapaintball.no/ ser ut til at det kan bli et fint sted å leke seg.

 

Også lagt inn enda en bestilling på litt utstyr, ting jeg glemte sist.

Magasin, Empire Reload Hopper II, Svart

Neo cover 47i, Empire, Svart

Empire Invert Jersey, Grå, XL

 

Godt man har noe å bruke penger på...

Lenke til kommentar

Jeg skal nå prøve å få igang et paintball-lag her jeg bor, og har derfor noen spørsmål (jeg har spilt paintball selv kun en gang).

I første omgang tenker vi å spille noen runder med leid utstyr, for å se om det er noe vi skal fortsette med. Siden blir det sikkert kjøp på de fleste som er med.

Jeg blir selv en slags primus motor for hele greia, og må derfor lære meg litt om paintball. :ph34r:

 

1. Etter hva jeg har skjønt er det vanlig luft som er greiest/best. Hvor fyller jeg? Kan jeg etterhvert kjøpe meg utstyr som gjør at jeg kan fylle selv?

 

2. Som sagt blir det sikkert kjøp av utstyr. Hvilke pakkeløsninger anbefales?

Vi starter helst med billigste sort utstyr.

Jeg bor like utenfor Trondheim, er det noen butikker som anbefales å dra til for hjelp?

 

Jeg kommer sikkert på mer spørsmål etterhvert!

 

Jeg skjønner det sikkert står svar på noe av det jeg ønsker å vite i denne tråden, men den begynner å bli laaang! :)

 

Forøvrig kan jeg si at vi skal kun ha det gøy, noe proft opplegg skal det ikke bli. Humor og glimt i øyet er et must slik jeg ser det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Om du velger luft, som gjerne er det billigste å få fylt etter førsteinnkjøpet, så koster det 4k, med skrukobling til å ha på toppen av flasken, for en 15L 300bar dykkerflaske. Denne gir ca 25 oppfyllinger på 0.8l markørtanker før du trenger å få fylt den på nytt.

 

Det er denne løsningen jeg og brodern har kjøpt, så vi kan fylle selv når vi vil, uansett hva banen evt bruker. Du får fylt flasken på de fleste brannstasjoner for en 40-50 spenn per gang.

 

Om dere blir mange som skal spille, trenger dere flere eller større tank. F.eks en 50l tank til 8500,- inkl skrukobling (skrukobling er hva som er imellom tanken med luft og tanken på markøren).

 

Som du ser, så koster det litt i innkjøp, men er enkelt og billig i videre bruk.

 

Angående startpakker så er det meste ok, kanskje ikke bare ta det billigste fordi det er billig, men gå litt opp i pris på enkelte ting. Spesielt maske er viktig at du ikke blir missfornøyd med, det kan gjerne ødelegge hele spillet. Min koster 800,- og er verdt hver krone, kom akkurat hjem fra en helg med spilling nå, var gøy.

 

Når det kommer til markør, så vil jeg bare velge en som du enkelt kan oppgradere, f.eks spyder eller tipmann har flere greie billige alternativ. Og om du spiller mye, og føler du vil bruke mere penger på utstyr, kan du da gjøre som meg, og kjøpe bedre løp for lengre og rettere ballbane, elektronisk magasin og div småting som tar spillet enda litt lengre.

 

Angående butikker i tr.heim, så har jeg ingen oversikt, utenom 50L luftbanken, er det greit å få ting sendt hjem på døra fra nettbutikker, f.eks ed paintball. Om dere er mange som skal kjøpe, lønner det seg uansett å prøve å få til et samlet pakketilbud på alt av utstyr. Vet flere nettbutikker gir rabbatt om dere handler for over enkelte beløp.

 

Ellers så er det bare å fortsette å spørre om det er noe du lurer på, eller om du vil ha mer info om enkelte ting, nå skla jeg sove, titter innom i morra.

Lenke til kommentar

Tusen tusen takk for utfyllende svar!

Jeg tenker jeg hører med de lokale butikkene i Trondheim ang. rabatt når vi er mange. Greit å ha ei sjappe å gå til, om man lurer på noe syns jeg. Men skal selvsagt sammenligne med nettbutikker slik at vi ikke evt. overbetaler butikken.

 

Jeg håper vi blir iallefall 10-12 faste spillere, og om alle spleiser blir jo ikke prisen for tung å svelge for en slik 50l. tank.

 

Da var det bare å prøve å finne priser... :thumbup:

Lenke til kommentar

Nice, da var pakken fra EDpaintball på vei.

Ved en feil hadde Avatar masken min fått singel mørkt glass, så jeg sendte det inn etter avtale og fikk skiftet det til et dobbelt gult glass i stedet (som jeg liker).

 

Klarte såklart ikke å stoppe med det, så ble ny hals jeg kan skru direkte på markøren i stedet for den vanlige som du må skru imellom halsen på markøren og magasinet.

 

Også noen ekstra reservedeler, da jeg måtte skru litt før helgen for å få markøren tett igjen.

 

Har dere no baneområde klart tharos? Om ikke anbefales det bare å finne et flatt område, med eller uten trær (men ikke med busker og mye kvist) og bare tilføre dekken til dere føler det blir ok å spille.

 

Gjerne enkelt å få tak i store plasttønner osv fra gjennvinningsstasjoner og lignende, disse tåler å stå ute og kan ofte males i grønn/rød farge ut fra hva dere ønsker, det at du kan fylle de med vann for at de skal stå godt etter dere har plassert de ut hjelper også.

 

Hva dere bør være ops på, er at dere er ansvarlige for at folk ikke kan komme seg innen rekkevidde av banen, dvs, der dere kan treffe de. Alternativene her er å strekke nett rundt, evt bruke merkebånd og kjøre dobbel merking, der den indre avgrenser banen, og den ytre er på god avstand av denne, med skilt om at det er spilling av paintball på innsiden, og folk ikke må krysse båndet.

 

Jeg stemmer alltid for nett, da det ikke koster så mye for 2-300meter, og det gir bra beskyttelse både for folk som vil se på, og spillere som blir truffet og går ut av spillområdet for å vaske masker m.m.

 

Er godt å se at sporten tar seg opp, selv om mange (inkl meg) bare kan spille den for gøy. Blir mest sannsynlig klubb og ny bane i skjåk også, så det blir flere og flere mer seriøse aktører innen "bransjen".

 

Håper bare ikke folk som ikke burde få lov til/er skikket til å kjøpe markør ødelegger for oss. Da aviser m.m. ikke bryr seg om paintball så lenge ingen gjør noe galt, men om en 15 åring løper rundt i nabolaget og skyter på katter, vil det skape dårlig stemning og fordommer. Var mye bråk med en paintball bane her i nærområdet pga naboene hadde hørt så mye "galt" om miljøet.

Lenke til kommentar
.................

9096419[/snapback]

Vi har et skogsområde klart, grunneier har ingen innvendinger, og det er omtrent null ferdsel fra turgåere som jeg vet. Jeg får ta noen turer og prøve å finne ut hva som blir beste "inndelingen"; hvor de to startpunktene blir og hvor stort vi skal ha det. (Ifølge Norgeibilder.no er området ca. 500x500 meter).

 

Ang. avsperring, jeg hadde håpet å ha området litt dynamisk. Det er et temmelig digert område, med litt forskjellig terreng. Håpet mitt er å prøve å få det til slik at vi kan bytte område noen ganger. Kanskje spille der det er åpen skog noen ganger, andre ganger der det er ei flat slette for litt mer fart og fres.

Størrelsen på området kunne vært greit å forandret på også, mtp. antall spillere vi er. Men skal man få til det må jo sperringer flyttes, og det kan bli kjedelig etter hvert kan jeg tenke meg.

 

Jeg har omtrent fri tilgang til europaller, så jeg vurderer å sette opp noen av dem. Iallefall i "baseområdet" til hvert lag. Ser for meg det kan bli morsomt i ctf, slik at man MÅ flankere og bruke litt taktikk. Vi finner nok ut av slike ting etterhvert som vi spiller.

 

 

Jeg håper dette blir utelukkende et positivt tiltak. Vi skal spille kun for å ha det artig, og jeg håper å få til en duganes klubb med betalende medlemmer. På den måten kan jeg leie ut markører selv, slik at alle som vil kan bli med en gang i blant. Men jeg får se hva folket sier, etter at vi har spilt et par runder.

Lenke til kommentar
Hvor holder dere til Dask? Mange medlemmer og hvilke type bane har dere?

9099106[/snapback]

 

Holder til i Øst-finnmark... har bare 5 stykk nå, men igår hadde vi en åpen bane.. slik at folk kan bare komme og spille for å se hvordan det er.

Har fått masse god respons om folk som vil være med, så antall medlemmer er ukjent for øyeblikket :thumbup:

Spiller for øyeblikket på en 3vs3 bane... Om vi blir å gjøre den til 5vs5 er enda ukjent.. det må nesten bli nesten sommer.. vi er bare fornøyd at vi endelig fikk opp banen slik at ungdommen endelig får noe å gjøre :)

Lenke til kommentar

Trodde at skrittet var ett utsatt området.. men det er fryktelig sjeldent at man blir truffet bare i nærheten... :p (takk gud for det)

Men jeg tipper at når man først blir truffet så kommer det til å svi som fy.. men så er smerten en del av sporten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...