Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si det kommer an på hva du skal bruke markøren til, om det bare er for "lek" eller om du skal spille mer seriøse kamper.

 

Får uansett ok oppgraderinger fra 500+, så ikke verdens dyreste oppgradering om du vil øke treffsikkerheten en smule.

Lenke til kommentar

Kan være lurt å kjøpe bedre løp til tippmann hvis du har planer om å ha markøren en stund, originalløpet er ikke av de beste. Men hvis du tror du kommer til å drive mer seriøst etterhvert kommer du til å trenge en annen markør uansett og vil derfor være bortkastede penger og kjøpe bedre løp.

 

Og for å avkrefte en ting med en gang. Lenger løp er ikke like bedre presisjon eller at du skyter lenger. Så lenge løpet er over 10" vil det ikke bli noe forskjell. Det som derimot har noe å si er kvaliteten på løpet og kvaliteten på ballen du bruker som vil avgjøre presisjon.

21 tommers sniper løp funker til en ting og det er jordprøver.

 

Løp jeg vil anbefale til 98c er f.eks: DYE Xcel eller Smart Parts Tear Drop.

Gode løp til en overkommelig pris

Lenke til kommentar

Har lyst på paintball og lurer på om noen vet om en grei markør for en nybegynner som ikke har lyst til å bruke mye mer enn 2000 med tank, maske og magasin?

 

 

Edit: Ble bare surr med dette spørsmålet, fikk svar mens jeg redigerte så bli bare tull.

Endret av Flekkis
Lenke til kommentar

Du bør iallefall passe på å kjøpe en pakke med luftsystem i stedet for gass(CO2). Det er noe dyrere i innkjøp men både billigere enklere og bedre i drift. Er også få som har mulighet til å fylle CO2 lenger så kan være vanskelig å få tak i.

 

Når det gjelder hvilken pakke ville jeg personlig gått for Piranha eForce GTI pakka og f.eks kjøpe med denne på en av pakkene. http://www.westsport.no/detail.asp?product...3K%20luftflaske

 

Det blir litt over 2000 men jeg tror du vil være fornøyd med de ekstra kronene du bruker på det

Lenke til kommentar
Du bør iallefall passe på å kjøpe en pakke med luftsystem i stedet for gass(CO2). Det er noe dyrere i innkjøp men både billigere enklere og bedre i drift. Er også få som har mulighet til å fylle CO2 lenger så kan være vanskelig å få tak i.

 

Når det gjelder hvilken pakke ville jeg personlig gått for Piranha eForce GTI pakka og  f.eks kjøpe med denne på en av pakkene. http://www.westsport.no/detail.asp?product...3K%20luftflaske

 

Det blir litt over 2000 men jeg tror du vil være fornøyd med de ekstra kronene du bruker på det

8791791[/snapback]

 

 

Var ingen dum ide det der, får tenke på det. Må skrape sammen litt mer penger først uansett så har egentlig VELDIG god tid til å finne en fin pakke. :)

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en pakke med maske, markør, baller, og luft flaske ?? Jeg har lyst på å byne med dette, men jeg er helt blank på omerådet. Det hadde vørt fint om utstyret passa litt til konkuranse("offentlig" lag, eller hva jeg kan kalle det.)

 

Noen som har et tips? det burde heller ikke koste for mye.. maks 2k for markør, og luft tank.

 

Tips?

 

 

 

Sempron ;)

Lenke til kommentar
Noen som har tips til en pakke med maske, markør, baller, og luft flaske ?? Jeg har lyst på å byne med dette, men jeg er helt blank på omerådet. Det hadde vørt fint om utstyret passa litt til konkuranse("offentlig" lag, eller hva jeg kan kalle det.)

 

Noen som har et tips? det burde heller ikke koste for mye.. maks 2k for markør, og luft tank.

 

Tips?

 

 

 

Sempron ;)

8815849[/snapback]

Helt ærlig så mener jeg at du må punge ut mer en 2k viss du skal ha en markør av kvalitet.

Lenke til kommentar

Du kan få en smart parts Ion til ca 2000 kroner uten luft, dette er veldig mye markør for pengene.

Tror ikke jeg ville gått så mye lavere i pris hvis du vil ha noe du kan spille turneringer med.

En annen mulighet er å kjøpe gamle brukte high-end markører

Lenke til kommentar
Noen som har tips til en pakke med maske, markør, baller, og luft flaske ?? Jeg har lyst på å byne med dette, men jeg er helt blank på omerådet. Det hadde vørt fint om utstyret passa litt til konkuranse("offentlig" lag, eller hva jeg kan kalle det.)

 

Noen som har et tips? det burde heller ikke koste for mye.. maks 2k for markør, og luft tank.

 

Tips?

 

 

 

Sempron ;)

8815849[/snapback]

Kjøp en smartparts ION, koster som sagt 2000 for "bare" markøren, men til gjengjeld så er det en utrolig bra marker for prisen. Jeg har ION og jeg er kjempe fornøyd med den, anbefales da den er god til bane spilling, men fungerer også godt i skogen.

Lenke til kommentar

Eg har forstått det sånn at luft er å foretrekke ved valg av utstyr fordi det er billigast og enklast å fylle, men er det nokon som kan skrive litt om forskjellen i bruk. Har spelt paintball ein gang og vart då fortalt at med luft så vil ballane miste lengde og presisjon etterkvart som trykket blir mindre.

 

Har fått tilbud på følgande:

 

- Tippmann 98 Custom Pro.

- 20 oz flaske

- Maske

 

1800,-

 

Ein grei pris for så vidt, men det er med CO2, ikkje luft. Er det dumt å kjøpe?

Lenke til kommentar

Luft er mer stabilt med tanke på temperatursvingninger slik at du vil få (nesten) samme resultat om det er -20 eller +30 der du spiller, mens CO2 vil bli mer påvirket av dette. Det som vil skje i praksis er at med luft vil ballen ha mer eller mindre lik utgangshastighet hver gang mens med CO2 der den vil variere mer.

 

Luft vil også alltid være i gassform i tanken mens CO2 blir væske under trykk og dette er en ulempe når det er kaldt med tanke på at du da lett får flytende CO2 inn i markøren og dette gjør at o-ringene fryser og tar kvelden.

 

Det med at ballene vil gå kortere når trykket blir mindre stemmer til en viss grad, men da snakker vi om når det begynner å bli veldig lavt trykk. Dvs når trykket er mellom fult (3000-4500 psi avhenge av tanktype) og ned til ca 800-1000 psi vil ballen gå likt, etter dette vil trykket begynne å gå lavere en trykket tippmannen trenger for å fungere skikkelig hver gang, og derfor vil ballen gå kortere. Men dette er eksakt det samme med CO2

 

Er den pakka du har fått tilbud om brukt? Isåfall er det er dårlig tilbud siden den pakka koster 1800 som normal ny pris.

For samme pakke med luft istedenfor CO2 er det ca 2400

Endret av Zyrex_
Lenke til kommentar

Det var snakk om at eg måtte kjøpe ein overgang for å kunne fylle luft som kosta 1000,- Synspunkter på dette? Antar det er snakk om denne.

Edit: Saken var visst at du måtte ha denne for å fylle frå dykkertank (som me har).

 

Me er ein liten klubb, men kjem sannsynlegvis til å få støtte til fyllestasjon med tida, då vil dei fleste gå over til luft. Endå eit argument for å bruke luft.

 

Eg må kjøpe litt diverse utstyr, inkludert maske, nokre tips her? Kjøper sannsynlegvis frå Sandefjordpaintball.com. Er standardmaska til 300 noko poeng i å kjøpe eller kjem eg til å bytte den ut kjapt uansett? Har prøvd ei leigemaske og sleit med dugg, i tillegg var passformen elendig.

 

Kor lenge varer ein 0.8l-tank med luft circa ut frå antal skudd? Dvs. til trykket er så lågt at det er under 1000 psi.

 

Edit: Co2 vs luft-saken har eg funne ut av, dei hadde ein plan på heile greiene, CO2 foreløpig til me får gratis luft og gratis luftflasker. :thumbup:

Lenke til kommentar

angående maske så er det lommeboka som bestemmer. Hvor mye har du tenkt å bruke? Når det gjelder utleie masker er disse ofte slitt og har relativt slitt glass så dugger derfor litt ekstra på grunn av dette.

 

Hvor lenge en 0.8l tank varer varierer fra markør til markør men ca med en tippmann ligger rundt 500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...