Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

:!:  jeg har tenkt å kjøpe meg paintball men jeg bare lurte på en ting: hvordan kan jeg fylle gass flaska etter den er tom?

 

:hmm:  :hmm:  :hmm:

7379874[/snapback]

 

Du får stort sett fylt i paintball butikker. Ellers får du vell skaffe deg dykkertank eller kjøpe co2 tank. Ved kjøp av co2 tror jeg du får låne tanken. Men skal du kjøpe nå bør du helst ha luftsystem da co2 ikke fungere serlig bra i kulden. Dykkertanken få du også fylt på hos paintball forhandlere. Eller kanskje du kan få låne kompressoren til ditt lokale brannvesen viss det er langt til nærmeste paintball sjappe.

7379909[/snapback]

 

 

ok :thumbup:

 

men hvorfor er ikke co2 noe bra om vinteren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:!:  jeg har tenkt å kjøpe meg paintball men jeg bare lurte på en ting: hvordan kan jeg fylle gass flaska etter den er tom?

 

:hmm:  :hmm:  :hmm:

7379874[/snapback]

 

Du får stort sett fylt i paintball butikker. Ellers får du vell skaffe deg dykkertank eller kjøpe co2 tank. Ved kjøp av co2 tror jeg du får låne tanken. Men skal du kjøpe nå bør du helst ha luftsystem da co2 ikke fungere serlig bra i kulden. Dykkertanken få du også fylt på hos paintball forhandlere. Eller kanskje du kan få låne kompressoren til ditt lokale brannvesen viss det er langt til nærmeste paintball sjappe.

7379909[/snapback]

 

 

ok :thumbup:

 

men hvorfor er ikke co2 noe bra om vinteren?

7379948[/snapback]

 

Er ikke helt inne på detaljene. Men Det er noe med at co2 er i veskeform og ikke klarer å omdanne seg til gass i kulden. Dermed får du ikke opp trykket fort nok når du fyrer av flere skudd på kort tid.

Lenke til kommentar
ok takker for svar :D

 

kompissen min skal også kjøpe seg paintball samtidig som meg men han lurer på om noen her har forslag på masker han kan bruke siden han har briller.

 

noen som har forslag da?

 

:)

7380236[/snapback]

 

Be ham skaffe seg linser ;)

Ellers så aner jeg faktisk ikke hva masken min heter en gang :hm:

Lenke til kommentar

"Adapter for å kunne bruke 12 gr. CO2 patroner på de aller fleste markører" står det på paintballweb.no, på de aller fleste markører?

 

noen som har peiling på om den vil passe en Spyder victor 07?

eller noen som har en sånn adapter?

 

en slik gass patron, vil den ha nok gass til å skyte 10 skudd eller tettere ved 30 skudd hvis jeg bruker en spyder victor 07 markør?

Lenke til kommentar
ok takker for svar :D

 

kompissen min skal også kjøpe seg paintball samtidig som meg men han lurer på om noen her har forslag på masker han kan bruke siden han har briller.

 

noen som har forslag da?

 

:)

7380236[/snapback]

 

Briller og maske er noe dritt. Sliter selv med å finne en maske som gjør jobben bra nok. Det eneste rådet jeg kan komme med, er å stikke til en butikk som han kan få prøvd forskjellige masker i, da det kommer mye an på hva slags brille han har også.

 

 

 

Ellers lite som skjer her på lillehammer, burde vel prøve å få til noe spilling før jul, med tanke på at det ikke snør eller no, litt bløtt, men det går greit. Burde bygge ut høyhastighetstog i norge, så vi bare kunne hoppet på toget og møtts et sted og spilt, i stedet for at vi stter 10-15 stk fordelt utover landet uten noen å spille med her og nå. ^^

Lenke til kommentar
ok takker for svar :D

 

kompissen min skal også kjøpe seg paintball samtidig som meg men han lurer på om noen her har forslag på masker han kan bruke siden han har briller.

 

noen som har forslag da?

 

:)

7380236[/snapback]

 

Briller og maske er noe dritt. Sliter selv med å finne en maske som gjør jobben bra nok. Det eneste rådet jeg kan komme med, er å stikke til en butikk som han kan få prøvd forskjellige masker i, da det kommer mye an på hva slags brille han har også.

 

 

 

Ellers lite som skjer her på lillehammer, burde vel prøve å få til noe spilling før jul, med tanke på at det ikke snør eller no, litt bløtt, men det går greit. Burde bygge ut høyhastighetstog i norge, så vi bare kunne hoppet på toget og møtts et sted og spilt, i stedet for at vi stter 10-15 stk fordelt utover landet uten noen å spille med her og nå. ^^

7404315[/snapback]

 

 

 

leste her å tenkte på om dere har en klubb på lillehammer?

bor ikke langt unna, å her jeg bor spiller ingen :(

hadde vært kult å møttes å spille en gang ja :!:

Lenke til kommentar
ok takker for svar :D

 

kompissen min skal også kjøpe seg paintball samtidig som meg men han lurer på om noen her har forslag på masker han kan bruke siden han har briller.

 

noen som har forslag da?

 

:)

7380236[/snapback]

 

Briller og maske er noe dritt. Sliter selv med å finne en maske som gjør jobben bra nok. Det eneste rådet jeg kan komme med, er å stikke til en butikk som han kan få prøvd forskjellige masker i, da det kommer mye an på hva slags brille han har også.

 

 

 

Ellers lite som skjer her på lillehammer, burde vel prøve å få til noe spilling før jul, med tanke på at det ikke snør eller no, litt bløtt, men det går greit. Burde bygge ut høyhastighetstog i norge, så vi bare kunne hoppet på toget og møtts et sted og spilt, i stedet for at vi stter 10-15 stk fordelt utover landet uten noen å spille med her og nå. ^^

7404315[/snapback]

 

 

 

leste her å tenkte på om dere har en klubb på lillehammer?

bor ikke langt unna, å her jeg bor spiller ingen :(

hadde vært kult å møttes å spille en gang ja :!:

7417744[/snapback]

 

Kort sagt, nei, vi har ingen klubb, det var snakk på at vi skulle prøve å starte, men lite tiltak blandt folk, og kanskje en tanke tiltaksløse de som står for luft og bane også, så per dags dato er dette satt på vent. Desverre egentlig.

 

Personlig er det mulig jeg flytter etter jul engang, og nå har jeg mer enn nok å drive med utenom paintbal, men om jeg blir i området til våren, kommer jeg nok til å prøve å få igang klubb igjen da, om ingen andre prøver.

 

Vurderer å spille airsoft i stedet nesten, men litt kjipt å bruke enda noen tuser på utstyr om det ikke blir mye spilling, men får se, ikke tid til noen av de per dags dato uansett. Men skal si ifra om jeg hører noe mer om det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Så det er en paintball tråd på diskusjon, stilig ^^

 

Har spilt paintball et par ganger nå men sessongen var nesten over når jeg begynte :(

men men snart er den tilbake :D.

 

Jeg har en Shocker men mangler det meste av annet utstyr. Noen som har bestilt fra utlandet og fått sendern til og sende pakken som en gave for og unngå Toll?

Lenke til kommentar
Så det er en paintball tråd på diskusjon, stilig ^^

 

Har spilt paintball et par ganger nå men sessongen var nesten over når jeg begynte :(

men men snart er den tilbake :D.

 

Jeg har en Shocker men mangler det meste av annet utstyr. Noen som har bestilt fra utlandet og fått sendern til og sende pakken som en gave for og unngå Toll?

7623979[/snapback]

 

Hva er det du er ute etter? Da det er diverse butikker i norge som har ganske god pris på det meste. paintball24 for å nevne en jeg har brukt endel.

Lenke til kommentar
Så det er en paintball tråd på diskusjon, stilig ^^

 

Har spilt paintball et par ganger nå men sessongen var nesten over når jeg begynte :(

men men snart er den tilbake :D.

 

Jeg har en Shocker men mangler det meste av annet utstyr. Noen som har bestilt fra utlandet og fått sendern til og sende pakken som en gave for og unngå Toll?

7623979[/snapback]

 

Hva er det du er ute etter? Da det er diverse butikker i norge som har ganske god pris på det meste. paintball24 for å nevne en jeg har brukt endel.

7624641[/snapback]

 

Har sjekket prisene i Norge kontra feks http://www.punisherspb.com/default.aspx . Så langt ligger de Norske buttikkene langt over så lenge en ikke regner med toll på varene.

Lenke til kommentar
Så det er en paintball tråd på diskusjon, stilig ^^

 

Har spilt paintball et par ganger nå men sessongen var nesten over når jeg begynte :(

men men snart er den tilbake :D.

 

Jeg har en Shocker men mangler det meste av annet utstyr. Noen som har bestilt fra utlandet og fått sendern til og sende pakken som en gave for og unngå Toll?

7623979[/snapback]

 

Hva er det du er ute etter? Da det er diverse butikker i norge som har ganske god pris på det meste. paintball24 for å nevne en jeg har brukt endel.

7624641[/snapback]

 

Har sjekket prisene i Norge kontra feks http://www.punisherspb.com/default.aspx . Så langt ligger de Norske buttikkene langt over så lenge en ikke regner med toll på varene.

7625061[/snapback]

 

Regner du på moms da? 25% det også. Men seff, om du får lurt dem inn som gave, så kan du jo ta inn ting til 6k uten at det koster deg noe ekstra.

Lenke til kommentar
Hvilke markør oppgraderinger burde jeg kjøpe til Tippmann A5 før Fort Haslemoen.

NB: Jeg blir kalt campern på Paintball Laget så vill ha noe relatert til sniping.

Og jeg vil ha noe som koster under 3000kr til sammen.

7630844[/snapback]

 

Skal du snipe er vell apex løp til å anbefale. En kolbe og rødpunktsikte er vell også greit og ha.

Lenke til kommentar
Hvilke markør oppgraderinger burde jeg kjøpe til Tippmann A5 før Fort Haslemoen.

NB: Jeg blir kalt campern på Paintball Laget så vill ha noe relatert til sniping.

Og jeg vil ha noe som koster under 3000kr til sammen.

7630844[/snapback]

 

Skal du snipe er vell apex løp til å anbefale. En kolbe og rødpunktsikte er vell også greit og ha.

7631059[/snapback]

 

hvor mange tommer løp da og åssen type kolbe, jeg har rød punkt sikte fra før av :D kjøpte fdet med markøreren

Lenke til kommentar
Hvilke markør oppgraderinger burde jeg kjøpe til Tippmann A5 før Fort Haslemoen.

NB: Jeg blir kalt campern på Paintball Laget så vill ha noe relatert til sniping.

Og jeg vil ha noe som koster under 3000kr til sammen.

7630844[/snapback]

 

Skal du snipe er vell apex løp til å anbefale. En kolbe og rødpunktsikte er vell også greit og ha.

7631059[/snapback]

 

hvor mange tommer løp da og åssen type kolbe, jeg har rød punkt sikte fra før av :D kjøpte fdet med markøreren

7670991[/snapback]

 

Apex løpet er ett løp som skrur ballen. På hold kan man skur ballen oppover slik at den i realiteten går litt nedover for skruen tar fatt og får den på rett kjøl igjen. Det betyr at den går lengre og mye beienre enn andre løp. Vet ikke hvor langt det er men det er i alle fall overlegent på presisjon. en annen ting med dette løpet er at du kan stille det in slik du kan skyte rundt hjørner og lag divebomb for å treffe fplk som sitter bak dekning. Når det gjelder kolbe vil jeg anbefale m4 kolben. Den ser utrolig tøff ut og kan justeres med enkle grep i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...