Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Er pakken eg viste ein god startpakke?

Forresten, er det nokre folk her som er frå Os?

Eg må vite om det er nokon som driv med paintballutleige på os.

På sørre neset, var det visst noko som heit os paintballklubb, men nettsidene var nede. Nokon som har kjenskap til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lite liv ja, ser ut som at klubb osv her på lillehammer er satt på vent på ubestemt tid, plus at vinteren kommer nå, og det er bare skogsbane å spille på. Så liten aktivitet fra min side mot paintball i utgangspunktet.

7205724[/snapback]

Det var synd, hadde tenkt å kontakte deg angående det, men si ifra når det skjer noe mer da?

edit: Kom tilbake til Norge i forrige uke.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Takk for info! :)

Forresten, er dette ein grei startpakke for ein nybyrjar?

http://www.sandefjordpaintball.com/index.p...roducts_id=1142

Eg har ikkje tenkt å kjøpe meg no, men eg vart litt interessert, så eg vil vite meir! :)

7193638[/snapback]

Spyder MR1 er en super startpakke, en helt grei markør, eneste som man kan vurdere og oppgradere er løpet, det er litt kort, men markøren er treffsikker som fy og skyter temmelig langt. Også ser den dritkul ut også :) Har 2 stk i flokken som har den, veldig fornøyde begge 2 slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar

Mårnings! Jeg har ikke lest gjennom alle sidene her... Men jeg har spilt litt paintball og vurderer å kjøpe meg utstyr. Vil noen her anbefale en markør som egner seg for en nybegynner? Og nei; ikke tippmann... Jeg så litt på denne Triumph eXT. Er denne bra? Noen som kan anbefale et elektronisk magasin og en sånn gass"ting" ? :p Noen som har noen bra masker som ikke dugger, til en som løper endel? :p (helst ikke den aller dyreste maska)

Lenke til kommentar

Hei hei Lord-of-the-end-times.

Du bør ikke vurdere du skal! Er selv ikke noe pro men har et par 1000 kulers erfaring eller et par kilometer med løpetur i skogen om du vil. Siden du ikke vil ha Tippman så kan du gå for Spyder som han duden oppom her antagligvis går for klikk me! Og om du ikke kjøper helautomatisk markør har det lite for seg med elektronisk magasin, for vanlige magasin klarer stort sett og mate så kjapt som du du skyter.

når det kommer til maske så bare velger du en JT maske der så kjøper du deg JT vifte (fikk ikke URL fordi EDP er litt merklige :p men den ligger inne på masker-vifter) og monterer den på maska, Har du vifte trenger du absolutt ingen funky maske som kravler over 1000 lappen, billigeste sort holder i massevis da. Og med vifte skal du ikke bekymre deg for dugg :) Og om du/dere skal bruke luft eller co2 blir opp til dere, men du kan jo lese her hva dere vil velge, vi bruker selv CO2 for det var CO2 tanker som følgte med i alle pakkene våres og Luft tanker koster ca 1000 lappen i seg selv. Men vil tro at luft lønner seg i det lange løp ja :)

-Fred ut-

Lenke til kommentar

Hei, takk for bra svar! Vi er vel en liten "gruppe" som har tenkt til å skaffe oss markører, luft og slik, sånn at vi kan spille sammen (mest sannsynlig i skogen) Ikke at jeg har noe imot tippmann, men jeg har prøvd dem og synes de var veldig upressise. Har følelsen av at det er et veldig "utleievåpen" i likhet med maskene man får leid som man blir totalt blindet etter 30 sekunders spill :p

Lenke til kommentar

før dere spiller i skauen bør dere få løyve fra eiere eller eier. Tippman er veldig bra markører, A5 og 98 custom er veldig gode markører og feier du på Flatline løpet og bruker rikte balls skal dette vere det ultimate av semi automatiske markører slik jeg har forstått det. A5 er iallefall temmelig bra, og den er halv automatisk også, har en sann funky trigger, hold den på et punkt og du har full auto, og den har ekstra kjapp mating av balls også.

Sleit med dugg jeg også, men fikk vifte og det er som natt og dag. :)

Lenke til kommentar
Lurte på å kjøpe paintball pakke fra usa. Noen som har gjort dette og vet hvor mye jeg må ut med i toll?

7313220[/snapback]

Ser vel egentlig ikke noen grunn til dette, da prisene i norge skal være på ganske likt nivå på markører under 5k i allefall, med tanke på toll og moms.

Om det ikke er andre årsaker enn prisen alene du vil kjøpe fra utlandet da.

Lenke til kommentar
Lurte på å kjøpe paintball pakke fra usa. Noen som har gjort dette og vet hvor mye jeg må ut med i toll?

7313220[/snapback]

Ser vel egentlig ikke noen grunn til dette, da prisene i norge skal være på ganske likt nivå på markører under 5k i allefall, med tanke på toll og moms.

Om det ikke er andre årsaker enn prisen alene du vil kjøpe fra utlandet da.

7313248[/snapback]

Prisen på a5 med sniper pakke lå på ca 2500kr i usa. I norge må du opp i 4-5k.

Lenke til kommentar
:!:  jeg har tenkt å kjøpe meg paintball men jeg bare lurte på en ting: hvordan kan jeg fylle gass flaska etter den er tom?

:hmm:  :hmm:  :hmm:

7379874[/snapback]

Du får stort sett fylt i paintball butikker. Ellers får du vell skaffe deg dykkertank eller kjøpe co2 tank. Ved kjøp av co2 tror jeg du får låne tanken. Men skal du kjøpe nå bør du helst ha luftsystem da co2 ikke fungere serlig bra i kulden. Dykkertanken få du også fylt på hos paintball forhandlere. Eller kanskje du kan få låne kompressoren til ditt lokale brannvesen viss det er langt til nærmeste paintball sjappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...