Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luft er billigere vist du har egen tank, slik jeg har forstått det :) CO2 fryser letter om vinteren, men hey! hvem spiller om vinteren sann uansett? vi er vell 8 personer som deler på en diger CO2 tank 75KG tror jeg den er, koster oss 1000 i leige i året og ca 1000 for en ny fylling, og en full tank holder vell til en kanskje 80 fyllinger på 12 oz tanker eller.no er dog ikke helt sikker på dette, kan rekne det ut senere.

Men luft tankene er dyre. 1000 for tanken på markøren og på www.sandefjordpaintball.no selger det gamle røykdykker tanker som ble brukt av brannvesenet før som du kan ha som egen tank til en 1000 spenn, men etter man har egen tank er det bare fyllingene som koster, og jeg tror det vil lønne seg i lengden :) dog jeg er ikke 100% sikker, så om jeg bommer litt håper jeg noen retter meg.

Tippman 98 er jo en klassisk nybegynner gunner med en hel HAUG med oppgraderinger, og Flatline løpet som er et av de bedre løpene men som i gjengjeld koster litt over et laken :) (et løp til samme prisen som en helt ok markør altså) dog flatline er litt kresen som du sikkert leste litt oppi her.

Men for og få en helt ok start gunner er det igrunnen bare og velge en av grunnpakkene, der får du alt du trenger. Men skal du/dere spille i skauen anbefaler jeg deg og kjøpe vifte! til masken. Det får du kjøpt på www.EDPaintball.no og viftene passer til DYE og en annen maske, den passer altså ikke på Vforce masker som stort sett er standar i alle grunnpakker.

Så fyr løs, mekk en felleskonto på en paintball side der du og vennen dine handler fra, så etter et par år vil dere oppnå en del % rabatt.

Vi er straks oppe i 7,5% rabatt på sandefjordpaintball. Sandefjord har et søøørgelig utvalg av markører igrunnen, så anbefaler heller EDPaintball tror jeg, heh.

Om her er noen Leifer eller feil info så rop ut!

-Fred ut-

Lenke til kommentar
Ok, bor en halvtimes kjøring unna en skogsbane. Sett et par bra tilbud med en A5 og 98c. Men hva er best av Luft og Co2? noen forskjell i det heletatt?

7056403[/snapback]

Det er dyrere å kjøpe en luft tank enn en co2 tank. Luft er billigere å fylle på enn co2. Co2 er vanskelig og kan skape problemer hvis du spiller om vinteren, men det gjør ikke luft. + at en co2 tank varer litt lengere enn en luft tank.

Lenke til kommentar
Det finnes spesiallagde baller til vinterbruk som tåler mer kulde. Du har kanskje ikke opplevd at ballene sprekker veldig lett i kulda?

7060478[/snapback]

At vanlige baller sprekker lett er i seg selv ikke problemet, problemet kommer når de fryser, og blir mer eller mindre til isballer som ikke sprekker, og strengt tatt ikek er helt trygt å spille med.

Vært borti 2 alternativer som fungerer på vinteren (om du spiller ute der det er kaldt)

1. Bruk vinterball

2. Ha en bil stående å gå med varmeaparatet på god temp, og lagre all ball inni den, ta kun ut hva du trenger for den runden som kommer. Litt stress kanskje, om man ikke kan parkere like ved banen, men vil i allefall hindre at du får gjennomfryste baller.

Lenke til kommentar
At vanlige baller sprekker lett er i seg selv ikke problemet, problemet kommer når de fryser, og blir mer eller mindre til isballer som ikke sprekker, og strengt tatt ikek er helt trygt å spille med.

Jeg ser virkelig ikke forskjellen. Vi snakker vinter, og da er det kaldt uansett. Du gjentar jo bare meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...