Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vert stilig og fått et bra arangemang her på sunnmøre rundt Ålesunds området, jeg hadde iallefall vert med :thumbup:

 

Jeg og Gjengen skal til Ulstein og plaffe Ulsteinvikinger i helga vistnok. Gleder meg som en unge. 8000 ball, vifte til den nye maska mi og litt annet stash er på vei hit og ender opp her på Fredag eller Lørdag Håper jeg :)

Endret av SCV
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en slik vil funke på min ION? Jeg ska kjøpe ION fra samme plassen også. Og hvordan jeg det med fylling og sånn med den?

6839838[/snapback]

 

 

Hvorfor kjøper du fra utlandet?

Det lønner seg ikke så mye vist man ikke kjøper saker for over MANGE flere lapper :)

Du må regne med en del frakt, toll når den kommer til norge, og så kommer momsen på 25% i tillegg...

Og ja, flaska passer fint den.

 

Kjøp heller en ION fra Sniper for 2000 spenn.

Så kan du og bare kjøpre luft derfra og da, alle flaskene passer fint ja :)

 

Så, når du skal fylle luft på den, for den kommer jo ikke med luft.

så må du enten skaffe deg en dykketank på 200/300 bar, og så en fyllestasjon som du fester på dykketanken for å overføre luften fra dykkertanken til paintball flaska :)

Eller du kan dra på nermeste peintball sjappe eller utleie og fylle flaska di mot penger.

Skal du kjøpe dykkertank og fyllestasjon. så vist du kjøper en tank på 200 bar, kan du bare kjøpe 300 bar's overgang med en gang, så slipper du kjøpe ny vist du skulle kjøpe en dykketank på 300 bar seinere :)

 

 

SÅ til det jeg skulle spørre om!

 

Lurte på om det er noen andre her inne som skal på paintball NM i drammen nå 23/24 september?

Jeg skal dit i 3 div., var ett lag som trengte spillere så jeg meldte meg bare på :p

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en slik vil funke på min ION? Jeg ska kjøpe ION fra samme plassen også. Og hvordan jeg det med fylling og sånn med den?

6839838[/snapback]

 

 

Hvorfor kjøper du fra utlandet?

Det lønner seg ikke så mye vist man ikke kjøper saker for over MANGE flere lapper :)

Du må regne med en del frakt, toll når den kommer til norge, og så kommer momsen på 25% i tillegg...

Og ja, flaska passer fint den.

..snipp..

6855335[/snapback]

 

 

Jeg tror jeg skal kjøpe derfra.

 

Men hva tengs av magasin og sånn? Bør jeg kjøpe ett magasin som mater 17bps eller mer når markøren tar det?

Og hvordan er det med Masker? Hvor mye må man opp i pris for å få en bra maske?

Lenke til kommentar

Kjøpe ei maske til 300,- slenge på ei vifte til 500 spenn, da må man ut med 800, da hadde jaffal jeg, kjøpt ei god maske til 800 +-, da får man det beste!

Når man skal kjøpe maske burde man kjøpe ei bra maske, så slipper man dugg, og andre problemer, så slipper man å kjøpe dyrere/bedre maske seinere :)

 

JT Flex 8, veldig god maske som ikke dugger, og er bare RÅ!

Dye I3 dugger heller ikke, men er dyrere, jeg har denne og er storfornøyd.

V-force Profiler ei maske som og er meget god, den BURDE være det, for norges beste lag bruker den, menace

Jeg ville kjøpt ei maske med prislapp 700 + jaffal, for da får man ei god maske som varer, ikke dogger osv.

 

så til PyroCX: Ja, du burde kjøpe ett elesktrisk magasin vist du skal ha en elektrisk markør. vist ikke er det ikke vits, for da klarer jo ikke mag'et og mate ball til at du kan skyte fort! anbefaler noen av ett av disse:

Det såkalte "egget" - 17 BPS kjøper du denne oppgraderingen til "egget" så mater det 22 BPS.

 

Empire reloader B 24 BPS - vist du leiter igjennom de norske web butikken finner du billigere en på denne siden.

 

Vl Vlocity "forcefeed" og "anti-jam" teknologi, opp til 35 BPS

 

 

Jeg har alle magasinene, alle funker fett, men jeg holder en knapp på reloader'n, for det er lydaktivert, så det mater uansett om du får brekk i magasinet, som et "øye-mag" ikke gjør, for da hindre malinga at øya ser om der er ball eller ikke .

Men "egg" og "vlocity" har kapasitet opp til 200 ball, reloader har "bare" 160 ball ca, men sies at det er det beste mag'et som er da...

Hadde jeg vert deg så hadde jeg valgt reloader b, vist pengeboka ikke tillater det så ville jeg valgt vlocity! egget har ett rykte på seg som sier at det tåler lite, lukene knekker lett osv.

Lenke til kommentar

man trenger så absolutt ingen super maske for og slippe dugg, så lenge man har vifte så slipper man dugg, jeg har ei maske jeg kjøpte for 300 (Dye) og smukka på ei vifte, er som natt og dag :)

 

men det kommer vell litt an på hva man vil legge i paintball :) jeg for min del har stort sett bare amatør produkter, men klarer meg med det foreløpig :)

Lenke til kommentar
Vifte til 500spenn?

 

Man setter jo bare på en 60mm kabinettvifte med et standard 9v batteri tilkoblet, funker fett ;) det koster ikke mer en 100kr

6905733[/snapback]

 

Hvordan "instalerer" du denne så den sitter godt? Har ikke hatt noe problem med dugg i sommer, men merker at nå som det blir kjøligere ute, har masken en tendens til å dugge i de mest inntense "løpe" kampene.

 

Om jeg kan ungå å kjøpe ny maske til 800 spenn, hadde jeg ikke klaget over det akkurat.

Lenke til kommentar

Har selt den gammle maska mi jeg ^^. Var vel en Vforce vantage eller hva de heter. Skal ha meg ny maske jeg også, men skal ikke være for dyr, heller ikke for billig.

 

Noe jeg lurer på: Bruker dere susp når dere spiller paintball? Jeg bruker ikke det, skal kjøpe meg da, har hatt noen "neste ulykker".

 

Også skal vi spille inni hallen denne helga, spilte sist helg også men da var jeg på hyttetur så jeg var ikke med.

Alle måtte stile ned fps'en til 250. Men det er altid en eller aen idiot som ikke "greier" dette. Har selv en tullebukk i klubben. Sist vi spilte så målte fps'en hans 340... Unnskyldningen hans var" Da skyter den jo lengre". Også sist helg da di spillte i hallen så hadde han drukket øl, hadde heller ikke stilt ned fps'en som alle andre jor. Så gadd han heller ikke og kaste ølboksen/ene sine...

Noe som førte til at lederen i paintball klubben ble ringt opp og fikk kjeft osv... De a at vi fortsatt fikk lov til og bruke hallen, men skjedde det en gang til så ble vi kastet ut.

 

Så dumt når en ødlegger for alle...

 

Å viss noen bryr seg så kan jeg knipse noen bilder i helga og legge de ut her? :)

Lenke til kommentar
Noe jeg lurer på: Bruker dere susp når dere spiller paintball? Jeg bruker ikke det, skal kjøpe meg da, har hatt noen "neste ulykker".

 

 

Å viss noen bryr seg så kan jeg knipse noen bilder i helga og legge de ut her? :)

6909008[/snapback]

 

 

Har en susp, men har sluttet å bruke den synes det er ekkelt å springe i :tease:

Bruker heldre tjukke og luftige bukser, men alltid greit å ha en susp.

 

Legg ut bilder :)

 

Bilde av banen jeg spiller mest på, ikke spesielt bra.

post-71122-1158855108_thumb.jpg

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...