Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var fra bolten, skiftet oringer på spool'en så ble ting greit.

Skutt igjennom en 3-4 magasin med reball med div løp og chrono.

Stabil og fin markør, liten forskjell på over/underborr.

 

Var egentlig like greit, fikk jeg gått over hele markøren, sjekket oringer og smørt opp igjen alt.

Ser ut til å bli spilling neste helg, så greit at ting fungerer.

 

Bestilte en psi måler til reg fra ansgear, 200spenn inkl frakt, fant ut det sikkert var kjekt å ha.

 

Ellers skulle jeg hatt barrelbag/case ting for 1piece løp opp til 16", ikke bare bare å finne noe som ikke koster mye.

 

Edit:

Se der ja, deadlywind hadde en som så grei ut. 300 spenn inkl frakt, og under 200 spenn for selve case'en, så ingen toll tull. Sweet.

Men nå burde jeg snart gi meg med "småkjøp", bruker for mye penger når man sitter inne og surfer, i stedet for å være ute å spille. ^^

Endret av lain
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen her inne som kan være så snill og sette opp en handleliste til meg? ^^

Skal begynne med paintball og har ingen erfaring. Skal spille innendørs og ute.

 

Trenger ikke noe high-end utstyr, men vil ha et som er ganske bra og nytt. Prisen kan jeg vurdere, kan strekke meg ganske mye.

Trenger alt av utstyr.

 

Har satt veldig stor pris på om noen har gjort dette for meg. :)

 

evt. Hvilke merke er det som er best når det kommer til markører? Hvor mye bør jeg ut med for å få bra utstyr?

 

edit: Har sett litt på denne Planet Eclipse ETek3 LT . Likte veldig godt utseende på denne ^^

 

edit: Fikset link

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

- Pris du kan strekke deg til?

- Har du fått prøvd noen masker?

 

F.eks grei startpakke.

http://www.pbstore.n...litz-Startpakke

- 1* Azodin Blitz (Rød eller Svart)

- 1.stk Luftsystem 0,8L m/DREG™

- 1.stk Invert Helix maske

- 1.stk 200 balls magasin

 

1800,- totalt.

 

Ellers ville jeg om mulig gå for bedre maske (viktig å prøve om mulig), bedre magasin og bedre tank om pengene rekker.

 

F.eks:

post-86587-0-04239800-1304289394_thumb.png

 

Med litt bedre markør.

post-86587-0-53592100-1304289394_thumb.png

 

Grunnen til at jeg mener du bør velge en av de to nederste, er at azodin markørene er stabile og gode å spille med, billige og enkle å vedlikeholde.

Ja det finnes masse andre som gjør en like bra jobb, kanskje bedre, men du får en bra pakke til en bra pris der.

Om du velger å kjøpe brukt, ifra f.eks splat.no, kan du gjøre bedre deal, og få en mer mid end opp imot high end markør til en veldig god penge.

 

Uansett så anbefaler jeg å kjøpe et godt magasin, en god tank (denne er ikke så tung, tåler mer lufttrykk, og er enklere å evt selge brukt) og ikke minst en god maske som ikke dugger og er plagsom å spille med (viktig med vask og vedlikehold).

 

Om du blir skikkelig bitt, og ønsker å oppgradere, noe man gjerne gjør, så er maske, magasin og tank noe du da kan ta med deg videre om du kjøper en av de to nederst.

Den første pakken er en typisk billig pakke, ståltank som veier litt og tåler mindre trykk, magasinet mater ikke markøren, dvs at du må riste på markøren manuelt for å få ball til å gå ned til tider.

 

Masken i første pakken er sikkert grei nok. Og det er godt mulig du ville trivdes med den. For min egen del, så spilte jeg en sommer og kjøpte meg ny maske, 300-400 spenn i dass, fordi jeg kjøpte det billigste først, som dugget verre enn sexscenen i Titanic.

Det er også greit å få prøvd masken før du kjøper, om du har mulighet, da det kan være stor variasjon på hvor godt de passer og dekker av ansiktet fra person til person.

Lenke til kommentar

Da er du over i et helt annet segment.

 

Og ja, etek3 er en bra markør. Men linken din var død.

 

Det som er det fine med det jeg satte opp i de to nederste forslagene over, er at maske, magasin og tank vil fungere helt greit på en Etek3. Eller en ego, eller en dm om du velger å bytte senere.

 

Fra EDpaintball.

3614B Planet Eclipse ETek3 LT, Svart1pxtransp.gifPris kr 3899

3475 Magasin, Invert Halo Too1pxtransp.gifPris kr 599

3772 Luftsystem, Pure Energy Carbon Fiber 45/45001pxtransp.gifPris kr 1299

3809 S Dye I4 Maske, Svart1pxtransp.gifPris kr 9691pxtransp.gif

3981 Hals og Nakkebeskytter, NXE1pxtransp.gifPris kr 791pxtransp.gif

3309 Tanktrekk fra Eclipse Pris kr 259

Total pris inkl. mva Pris kr 7104

 

Du kan nok finne det meste der til en billigere penge om du ser rundt på andre butikker, ikke sikkert alle har alt, f.eks pbstore har ikke Etek3.

 

Anbefaler å kjøpe med hals/strupebeskytter, er billig, og er med på å ta vare på halsen, vell verdt 79 spenn.

Ellers er det lite av beskyttelse du trenger i starten, utenom maske.

Etterhvert vil du nok ønske knebeskyttere, og kanskje albubeskyttere, får også annen padding ved behov.

Endret av lain
Lenke til kommentar

G3 er en "gammel" markør, som har vist at den gjør jobben bra.

Har et par i klubben med den, og G4 som er arvtageren, fine markører.

 

Det er en helt annen type markør, i forhold til hvordan den opererer, men det er uansett greit å sette seg inn i det.

Krever litt mer vedlikehold, men ikke mer enn du burde kjøre av vedlikehold uansett.

Lenke til kommentar

G4 er grei den. Søskenbarnet mitt bruker den per dags dato. Og han trives bra med hva den har prestert til nå.

Du kan ha litt boltstick i starten, men det løsner greit om du smører den opp igjen og får skutt litt med engang.

 

Å gå Eclipse bare fordi det er Eclipse er ikke helt det grunnlaget jeg mener du bør velge markør på, men de har mye bra.

Lenke til kommentar

Det ble at jeg gikk for G4. Bestilte den 3. og den har ikke blitt sendt enda. :(

Kompis av meg har en WDP-Angel markør og han andre har en Dye markør, de andre vet jeg ikke hva har. Og disse markørene er alt for dyre for meg. Vil spille litt først, før jeg går over til noe mere profft. Jeg har spillt kun en gang før, og da brukte jeg en veldig gammel Tippmann. ^^

 

Og den lokale paintball klubben har ikke fått skaffet seg en kompressor heller, så vi sliter litt med og skaffe luft. Må til den lokale brannstasjonen og låne dykkerflasker med luft i. :p Men tror det blir kompressor snart, når noen i kommunestyre skal forhåpentligvis ta over klubben.

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Om du behandler din G4 fint, passer på å gjøre vedlikehold osv, vil du ikke trenge ny markør på lenge.

 

Jeg vurderer å skrive en innholdsliste over utstyret mitt nå, tror jeg må få solgt unna litt småting, ble kvitt et løp i dag, men føler det er endel annet som sikkert er ekstra ting jeg aldri kommer til å bruke.

Showoff bilder er også kjekt å ha til senere ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...