Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel en innehall i Stavanger som skøt paint en periode? Men tror de har gitt seg nå. Det skal også sies at det er veldig forskjelig hva slags opplevelse man får i en reballhall, er to alternativer her i Trondheim hvor den ene har Etek med Rotor og den andre har Tippmann 98. Blir vledig forskjelig spilleopplevelse av det.

Lenke til kommentar

Tippmann 98 er fine utleie markører fordi man slipper å vedlikeholde dem noe særlig, og de tåler MYE juling.

 

Klubben jeg er med i har valgt å gå for azodin kaos i stedet, som også er solide markører.

 

Neste blir vel azodin blitz f.eks, som er billig elektrisk markør som fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Det er spiller som gjør markør (til en viss grad, hehe) Men du burde ikke satse å spille elite nivå med en X7 akkuratt.

 

X7'n det er en veldig fin markør, som de fleste elsker. Hvis det blir litt i det dyreste laget hadde jeg gått for en Tippmann 98 costom, og kjøpt flatline løp og en kolbe.

 

I min mening er flatline løp eneste grunnen til å ha en tippman i det hele tatt..

Men om du skal ha deg en X7 anbefaler jeg deg på det sterkeste å skaffe flatline løp.

 

Når det kommer til masken, så om du har muligheten til det så tar du deg en tur ned til lokele paintball butikken (om dere har) så bare prøve ut de forskjellige. Hvis masken ikke sitter skikkelig å du skal løpe rundt i skogen i aldri så lang tid kommer det til å suge.

 

Håper noe av dette hjalp! :)

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en annen markør om du har 3.5k å bruke på dette.

Om du ikke har problemer med å gjøre vanlig vedlikehold, ser jeg ikke noe grunn til å gå for tippmanm over en mer "bane ready" markør.

 

http://www.game-on.no/webshop/planeteclipseetek3lt-p-1775.html f.eks for å ta en markør i samme prisklasse på samme webshop.

 

Vet ikke hvorfor folk har fått det for seg at "bane markører" ikke kan brukes i skog.

Lenke til kommentar

Ballbruk er jo bare å styre mentalt, eventuelt ved å ikke ha med pod'er, eller ikke fylle dem, 1 magasin per runde regler m.m.

 

Jeg kan til en vis grad forstå at folk med tippmann ikke ønsker "banemarkører" inn i skogen sammen med dem, men har jeg 200ball som de har, vil vill skyting bare tømme mitt magasin fortere enn deres.

Gjerne kan man balansere det med flytting av folk, flere på et lag osv.

 

Jeg har inntrykket av at folk flest er interessert i å balansere lagene, gjerne ved å sette handikapp på seg selv, så lenge det er snakk om spilling for fun.

Har liggende en azodin kaos pump for fun play, delvis også med tanke på at jeg kan hoppe inn i ethvert game uten at noen skal klage på 12bps og 14pods.

 

Spesielt ved klubbspilling er det i klubbens interesse at folk ønsker å komme tilbake og spille oftere, dette gir en liten inntekt for klubben, skaper et bra miljø, og er med på å øke rekrutteringen.

Lenke til kommentar

Du er nødt til å høre med grunneier. Om det er en skog, er den gjerne eid av enten en bonde eller kommunen.

 

Det er også viktig at dere enten kan få merket og avgrenset området godt, eller at det er langt ifra turstier m.m. så folk ikke vandrer inn i området og kan bli skutt på.

 

Eventuelt har du fjøs/haller som alternative innendørs baner, om du har tilgang på noe sånt.

 

 

Det kan også være aktuelt å si ifra til lensmann/politikontoret, spesielt om det kan være naboer eller andre folk som kan høre dere spille.

Dette gjør det veldig ryddig, politiet setter pris på det, og man slipper oppslag i avisa dagen etter med at væpnet politi måtte rykke ut for å sjekke folk som løp rundt i skogen med våpen og skjøt etter hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...