TheSoapmaker Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Gummikuler og "innespilling" er reballs, ja. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det var vel en innehall i Stavanger som skøt paint en periode? Men tror de har gitt seg nå. Det skal også sies at det er veldig forskjelig hva slags opplevelse man får i en reballhall, er to alternativer her i Trondheim hvor den ene har Etek med Rotor og den andre har Tippmann 98. Blir vledig forskjelig spilleopplevelse av det. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det er ennå innespilling med paint i Stavanger. De hadde planlagt og fjerne reball banen og kun ha paint, men vi fikk til en avtale slik at vi får bruke reball banen. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Tippmann 98 er rått å bruke om man speller i skævven! Lenke til kommentar
lain Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Tippmann 98 er fine utleie markører fordi man slipper å vedlikeholde dem noe særlig, og de tåler MYE juling. Klubben jeg er med i har valgt å gå for azodin kaos i stedet, som også er solide markører. Neste blir vel azodin blitz f.eks, som er billig elektrisk markør som fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Nå har datoene for NPL 2011 kommet: Datoer NPL 2011: Sniper 7-8.mai. EPK 18-19.juni. Slagen 9-10.juli. Sniper 13-14.august 1 Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Digg! Gleder meg som en unge Lenke til kommentar
;_; Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Vet noen om det er et aktivt miljø i Kristiansandsområdet? Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Skog eller bane du tenker på? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Helst skog, kommer vel til å bli gruse-eid hvis jeg kommer med en typisk skogs-markør på bane? Veldig usikker på hva jeg skal kjøpe av markør/maske også, har sett en del på Tippmann X7 Phenom og Dye i4. Er dette noe jeg burde gå for? Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det er spiller som gjør markør (til en viss grad, hehe) Men du burde ikke satse å spille elite nivå med en X7 akkuratt. X7'n det er en veldig fin markør, som de fleste elsker. Hvis det blir litt i det dyreste laget hadde jeg gått for en Tippmann 98 costom, og kjøpt flatline løp og en kolbe. I min mening er flatline løp eneste grunnen til å ha en tippman i det hele tatt.. Men om du skal ha deg en X7 anbefaler jeg deg på det sterkeste å skaffe flatline løp. Når det kommer til masken, så om du har muligheten til det så tar du deg en tur ned til lokele paintball butikken (om dere har) så bare prøve ut de forskjellige. Hvis masken ikke sitter skikkelig å du skal løpe rundt i skogen i aldri så lang tid kommer det til å suge. Håper noe av dette hjalp! Lenke til kommentar
;_; Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Takker, hjalp mye ja Har forresten en lokal paintball butikk, så kommer til å prøve ut maskene der før jeg kjøper. Vil du si at en Tippmann 98 Custom (evt. med ACT E-Trigger) med Flatline løp er bedre enn en X7 uten? Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg tror det. Vet ikke 100 %, men er ganske sikker på det. X7en tar seg også veldig bra ut med flatline løp på, så hvis du har penger til det å viljen til å bruke såpass med penger er der, så kan du ikke gå feil med X7 m/flatline i en skog! Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg ville gått for en annen markør om du har 3.5k å bruke på dette. Om du ikke har problemer med å gjøre vanlig vedlikehold, ser jeg ikke noe grunn til å gå for tippmanm over en mer "bane ready" markør. http://www.game-on.no/webshop/planeteclipseetek3lt-p-1775.html f.eks for å ta en markør i samme prisklasse på samme webshop. Vet ikke hvorfor folk har fått det for seg at "bane markører" ikke kan brukes i skog. Lenke til kommentar
BullStrike Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Spiller selv med Ego i skogen når jeg først skal spille skog. Men ALLE jeg kjenner som spiller aktivt i skog, foretrekker å bruke Tippmann e.l pga utseende og for mindre ballforbruk. Og flere mener de får en litt annen spillestil av det, som jeg skjønner. Lenke til kommentar
lain Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Ballbruk er jo bare å styre mentalt, eventuelt ved å ikke ha med pod'er, eller ikke fylle dem, 1 magasin per runde regler m.m. Jeg kan til en vis grad forstå at folk med tippmann ikke ønsker "banemarkører" inn i skogen sammen med dem, men har jeg 200ball som de har, vil vill skyting bare tømme mitt magasin fortere enn deres. Gjerne kan man balansere det med flytting av folk, flere på et lag osv. Jeg har inntrykket av at folk flest er interessert i å balansere lagene, gjerne ved å sette handikapp på seg selv, så lenge det er snakk om spilling for fun. Har liggende en azodin kaos pump for fun play, delvis også med tanke på at jeg kan hoppe inn i ethvert game uten at noen skal klage på 12bps og 14pods. Spesielt ved klubbspilling er det i klubbens interesse at folk ønsker å komme tilbake og spille oftere, dette gir en liten inntekt for klubben, skaper et bra miljø, og er med på å øke rekrutteringen. Lenke til kommentar
Alpha Centauri Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvis man har en markør (og beskyttelse og alt det der), er det lov å bare gå ut i skogen og spille? Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Så sant du har lov til å spille der, ja. Lenke til kommentar
Alpha Centauri Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Så man kan kun spille på bestemte områder? Lenke til kommentar
lain Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Du er nødt til å høre med grunneier. Om det er en skog, er den gjerne eid av enten en bonde eller kommunen. Det er også viktig at dere enten kan få merket og avgrenset området godt, eller at det er langt ifra turstier m.m. så folk ikke vandrer inn i området og kan bli skutt på. Eventuelt har du fjøs/haller som alternative innendørs baner, om du har tilgang på noe sånt. Det kan også være aktuelt å si ifra til lensmann/politikontoret, spesielt om det kan være naboer eller andre folk som kan høre dere spille. Dette gjør det veldig ryddig, politiet setter pris på det, og man slipper oppslag i avisa dagen etter med at væpnet politi måtte rykke ut for å sjekke folk som løp rundt i skogen med våpen og skjøt etter hverandre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå