Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Har ingen erfaringer med Etek3, men sikkert fin markør. Og ja, var bare eksempler som ble kjapt plukket for å illustrere hva ca man kan få i de forskjellige prisområdene.

 

Jeg har en Ion Xe selv, men egentlig ikke en markør jeg ville anbefale, da man gjerne må oppgradere den endel før den blir kos å bruke. Så da kan man like gjerne betale 1-2k mer med engang i stedet for å drive med små oppgraderinger (som jeg har gjort).

 

 

 

In other news. Fant ut at det faktisk er klubb like i nærheten her, og at de driver å bygger bane om dagen.

 

http://www.sgpaintball.no/ og http://www.facebook....bb/224153423840

 

Kanskje det faktisk blir muligheter for meg å spille et par gangen i måneden igjen, hadde gjort seg.

 

 

Edit:

Ellers så fikk jeg feil asa ifra paintballnorge, og de har ikke svart på mailen jeg sendte enda.

Jeg hadde håpet å få alt klart til uken, kan evt sette på den gamle asaen, men dumt å kutte inn microline før jeg har den jeg skal bruke.

 

Edit2:

Prøvd å sende mail i tillegg til den forespørselen jeg la inn via websiden. Ingen respons enda. Har ikke hatt mulighet til å ringe i dag, men satser på å prøve det i løpet av onsdag.

Må si at etter litt ekstra søking, ser det ut som at paintballnorge kanskje ikke er en butikk jeg kommer til å anbefale eller bruke selv videre. Endel folk som har slitt med å få det de har bestilt.

Jeg er heldig sånn sett, siden det er snakk om en 300 kroner asa bare, og ikke markør til 6k. Men får gi dem litt mer tid (frem til onsdag) og se hva som skjer.

 

Edit3:

Da var det avklart i det minste. De hadde sendt en annen asa pga den jeg ønsket ikke var på lager. Merker jeg blir skikkelig irritert av det, må gå an å sende en epost eller ringe og spørre om man ønsker å få pakken uten delen, eller en annen del, i stedet for å bare legge ved noe annet.

Her har endel norske butikker mye å lære, spesielt av de butikkene jeg har brukt i usa, når en butikk i usa ringer på mobilen for å avklare ting, burde en norsk butikk i det minste klare å sende en mail.

 

Men får vel ta meg en tur på posten og sende inn igjen asa'en og railen, også legge inn bestilling på asa + div på edpaintball i stedet.

Endret av lain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å bli litt lei butikker som legger med andre varer enn det som er bestilt.

 

Nå bestilte jeg med en spesiell backpack for å få horisontale pods, i tilegg til asa jeg ikke fikk hos paintballnorge.

Men EDpaintball sendte med en annen backpack. Nå er det egentlig ikke noe å klage på at jeg fikk en dyrere, og sikkert bedre backpack til prisen av den andre.

Men når den som ble sendt med som erstatter, har vertikale pods, blir mye av poenget borte for min del.

 

Sendt de en mail med spørsmål om det var en feilsending, eller om det var et bevist valg. Og om det var bevist, vil de få den med horisontale pods på lager igjen i sommer.

 

 

Dette er 3. gangen på kanskje 5-6 uker at dette skjer. 2 ganger ifra ED, 1 ifra paintballnorge.

Jeg har tatt imot, til meg selv og andre, mange pakker ifra EDpaintball før uten at noe har blitt byttet.

Så jeg lurer på om det er dårlig lageroversikt eller hva som gjør at de nå ikke klarer å levere hva de påstår de har på lager.

 

Men siden de har åpnet butikk i fredrikstad, får jeg evt ta en tur innom når jeg er i nærheten for å få kjøpt inn småting.

 

En ting skal de ha på Edpaintball, de ordner opp raskt ved evt feil, paintballnorge måtte purres på, og brukte relativt lang tid etter min mening før det ble avklart.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken type markør det er, hvilken kvalitet det er på o-ringene og hvilken smøring som brukes.

Tank O-ringen har jeg alltid reserve av, men bytter ikke før det begynner å lekke.

Selv bytter jeg sjelden o-ringer. Kun når det lekker, eller at markøren ikke fungerer optimalt.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken type markør det er, hvilken kvalitet det er på o-ringene og hvilken smøring som brukes.

Tank O-ringen har jeg alltid reserve av, men bytter ikke før det begynner å lekke.

Selv bytter jeg sjelden o-ringer. Kun når det lekker, eller at markøren ikke fungerer optimalt.

 

Mhm, men kvaliteten på o-ringen, hvordan ser jeg den når jeg bestiller fra nettet? Må jeg gamble ut i fra prisen?

Jeg ville tru det, utifra følgende o-ringer:

 

kr 4,-

kr 40,-

Lenke til kommentar

Det er nok feil pris på den til 40,- hvis ikke det er flere i en pakke.

Det er hovedsaklig to kvaliteter på o-ringer til paintball.

BN70 er stort sett svart og myk.

UR90 er urinfarget og ganske hard.

Du kan jo og høre med lokale jernvarebutikker om de har o-ringer i den størrelsen du trenger.

Ellers kan du ta en titt på Oringmonkey, de har gode priser og rimelig frakt.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har peiling på hvor mye det hadde kostet å lage en liten reball bane?

La oss si at jeg har en område, som jeg hadde fått spille på gratis.. Da trenger jeg helt kunstgress, jeg trenger nett, sand for å jevne ut bumper o.l, er det noe mer? Dekninger..

 

Noen som har noen idè om hva noe sånt hadde kostet?

Lenke til kommentar

Noen her som har "driten" Spyder MR1? Jeg er plaga med ballspreng selv om det er nysmurt og ingenting som sier at den skal knuse ballene men den gjør det, i løpet, ikke i magasinet

 

Sjekka luftrykket på den? Hvilken type ball bruker du?

 

Til alle:

 

Har en Ninja aluminiumstank som nettopp har streika. Får ikke fyllt den opp med luft.

 

Er regulatoren kaputt, eller eksisterer det noen gode knep for å fikse dette?

Lenke til kommentar

sitter å leter litt rundt på nettet etter en løsning for tank på ryggen. Har funnet backpacken, men hva lurer på om denne er bra nok/billig? vet ikke om det er forskjell på dem?

 

Funker nok knall den. Har en nesten maken selv. Aldri hatt problemer med den. Bare husk å rengjør den ofte!

 

Forøvrig anbefaler jeg deg en slank/minimalistisk backpack. Man blir fort veldig immobil med svære vester rundt overkroppen.

Lenke til kommentar

Noen her som har "driten" Spyder MR1? Jeg er plaga med ballspreng selv om det er nysmurt og ingenting som sier at den skal knuse ballene men den gjør det, i løpet, ikke i magasinet

Hadde trøbbel med min Spyder tank i går. Veit ikke om det hjelper deg noe, men jeg strammet den nippelen du fyller på. Men jeg fikk fylt, og det lakk kun når jeg tok den av fyllestasjonen. Kan være en mulighet bare.. :ermm:

 

 

 

sitter å leter litt rundt på nettet etter en løsning for tank på ryggen. Har funnet backpacken, men hva lurer på om denne er bra nok/billig? vet ikke om det er forskjell på dem?

 

Funker nok knall den. Har en nesten maken selv. Aldri hatt problemer med den. Bare husk å rengjør den ofte!

 

Forøvrig anbefaler jeg deg en slank/minimalistisk backpack. Man blir fort veldig immobil med svære vester rundt overkroppen.

 

Ja, tenkte meg det. Andbefaler du noen backpacks?

Kan du også nevne noen ulemper med tank på rygg, eller er det bare den ene?

Endret av Erav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...