Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Hvorfor foretrekker dere paintball fremfor airsoft? Er ikke ute etter å starte en fanboykrig, men vil gjerne vite. Har prøvd begge deler og paintball var utroolig fett, men liker den litt mer "realistiske" følelsen med airsoftspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg endelig all american smart parts løpet mitt i posten.

Tror dette blir kos, bare så synd at han som i utgangspunktet skulle organisere endel spilling i sommer er langtidsborte ifra jobb osv.

Får vel bare mase hull i hodet på alle jeg ser til jeg får samlet en gjeng igjen og spilt litt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen her som kan hjelpe meg og programmere e-grip på A-5?

Kansje noen har bruker manualen på norsk.

Paintballnorge!? Laget mitt og meg hadde nettopp en bestilling hos de på over 30.000kr, men det var mangen ting som ikke kom, å de tingene som kom betalte vi 800kr for mye for, + at tingene kom en uke etter de garanterte oss at det skulle komme, å har enda ikke sett eller hørt noe om resten av tingene våres!

men over til noe annet. Fått meg en ny markør.. Etek 3 LT, og jeg har penger!

Hva skal jeg kjøpe?

Bgynne med løp? Har sett litt på slike Hammerhead løp, de er jo rå fete, noen som har noen anbefalinger til løp til en Etek 3? :)

Endret av BullStrike
Lenke til kommentar

Noen her som kan hjelpe meg og programmere e-grip på A-5?

Kansje noen har bruker manualen på norsk.

Paintballnorge!? Laget mitt og meg hadde nettopp en bestilling hos de på over 30.000kr, men det var mangen ting som ikke kom, å de tingene som kom betalte vi 800kr for mye for, + at tingene kom en uke etter de garanterte oss at det skulle komme, å har enda ikke sett eller hørt noe om resten av tingene våres!

Hva skal jeg kjøpe?

Bgynne med løp? Har sett litt på slike Hammerhead løp, de er jo rå fete, noen som har noen anbefalinger til løp til en Etek 3? :)

Vel hvis du har penger til det du trenger så kjøper du oppgradert bolt først, løp med inserts til de vanligste størrelsene ,zick kit 2 og oppgradert kort,.

I den rekkefølgen.. :)

Det er mange mixed reviews om bla paintballnorge.. Jeg fikk det jeg skulle ha den gangen jeg handla der, men de virker noe ustabile.

Vi har rabatter hos hypersports.nu gjennom klubben og de er også relativt ustabile med leveranser, men hva gjør man ikke når det er snakk om avslag på 25% (+kurs) på alle varer..

Blir mer handling på meg snart også, kjøpt no pods og nytt podbelte nå så blir det kanskje en Azodin pump og en Ego10 iløpet av sommeren.

Har klart å ripe/skrape opp Eteken min innvendig, ser at bolten også har fått noen riller så det spørs om den holder koken særlig lenger. :)

Feriepengene er på konto og skriker om å bli brukt da.

Lenke til kommentar

Hei!

Er det noen som vet om jeg gjør en god handel hvis jeg bestiller meg en Alpha Black Tactical Marker ?

Ser det er en del på den siden som liker børsa.

Jeg er nybegynner og har lyst på et sett, vil dette være et bra kjøp, eller fins det likeværdige/bedre tilbud der ute jeg heller burde bestille?

Alle svar mottas med takk.

Hei!

Er det noen som vet om jeg gjør en god handel hvis jeg bestiller meg en Alpha Black Tactical Marker ?

Ser det er en del på den siden som liker børsa.

Jeg er nybegynner og har lyst på et sett, vil dette være et bra kjøp, eller fins det likeværdige/bedre tilbud der ute jeg heller burde bestille?

Alle svar mottas med takk.

Lenke til kommentar

*snip*

Hva skal jeg kjøpe?

Synd når sånt skjer, første gangen jeg bruker dem, og mest tilfeldig at det ble dem, var de som hadde ting på lager til en grei pris.

Ut ifra sendebekreftelsen, så ser det ut til at alt er sendt, men får se over skikkelig når jeg får pakken, er endel småting som oringer osv.

Bruker normalt edpaintball eller paintball24 når jeg handler ifra norge, men skader ikke om flere butikker kan konkurrere med dem på pris og service.

Har noen erfaring med paintball-online.com?

Denne her frister noe sinnsykt!

http://www.paintball...GNTXKDM_STD_787

Stor seriøs bedrift det. Skal i utgangspunktet ikke være noe tull med dem.

Kan bli litt høy frakt, men usikker på om de har flere alternativ nå enn når jeg handlet.

Lenke til kommentar

Regner med at den blir stoppet i tollen og, da blir det vel 25% moms på totalverdien av gjenstanden (er det noen andre utgifter jeg ikke vet om?)?

$61 i frakt ja, hmm.

Anbefales det å kjøpe fra utlandet eller fra norske butikker?

Kan noen finne en pakke til rundt 4-5000 inkl. alt (markør, maske osv.)? :) Skal brukes i skogen.

Endret av GSP<3
Lenke til kommentar

Kan selv anbefale Paintball-Online, har selv handlet der og har bare positive erfaringer.

Tippmann A5 er en god skogsmarkør som jeg anbefaler. Hatt min i noen år nå og har aldri hatt problemer med den. Eneste som kan være lurt er å bytte ut standardløpet til et litt bedre.

Lenke til kommentar

Jeg ville prioritert penger i denne rekkefølgen i for førstegangskjøpere.

- En god maske. Det er vel verdt å bruke 700-900 kroner på en maske, pga komfort, dugg, m.m.

- Lufttank, tenker da at markøren kjører på luft, ikke co2. Om du starter med en 0.8l alu tank, eller går for fibertank kommer helt an på budsjettet, men fraråder co2.

- Markør etter behov. Dvs, start med noe som du tror dekker ditt behov de første årene. Spiller du bare skog, kan tippman f.eks være et fint sted å starte. 98 og A5 to gode eksempler.

- Magasin. Mange vil nok si at skogsspillere kanskje ikke trenger ellmagasin. Men jeg er av de som missliker gravity magasin, og det koster ikke så mye for de billigste greie ellmagasinene lengre.

- Løp, orginalløpet er gjerne ikke det beste på mange av markørene man kan få kjøpt. Et nytt løp kan være med å bedre skuddbanen, senke lyden m.m.

- Interne oppgraderinger, som trigger, bedre regulator, drop forward asa, annet board om det er ellgrep, bedre bolt m.m.

- Ytre oppgraderinger. Med dette mener jeg ting som kolbe, kikkertsikte, håndtak foran, camo drakt og alt annet som egentlig ikke gjør markøren bedre, men kan se tøft ut.

Grunnen til at jeg starter med maske, er at flere jeg kjenner, inkl meg selv, har flere markører, men gjerne bare en skikkelig maske. Så om man starter med å kjøpe seg maske, og har noen å spille med, er det gjerne enklere å kunne være med og få lånt markør.

Jeg er heller ikke fan av pimped out gear, selv om det er enkelte unntak som ser ok ut. Og er i min mening bortkastet penger man kunne brukt på indre oppgraderinger i stedet. Kikkertsikte f.eks er noe man gjerne aldri egentlig har bruk for i paintball. Man lærer seg ganske fort hvordan markøren sin skyter, og kan sikte der etter. Koble er vel eneste unntaket i den listen, da det er endel rec spillere (skogspill) som spiller med remote, og det kan da være bruksvennlig å ha en kolbe der tanken normalt sitter.

Eks på utstyr:

Masker: Her mener jeg at det er lite poeng i å se på "billige" alternativ per i dag. Du får veldig bra masker ifra 700 kroner oppover, og de er vel verdt det.

Empire Vents Avatar er et godt eksempel. - 699,- Dobble glass, bra utvalg av reserve glass, enkelt å bytte/rengjøre glassene. Denne begynner å bli noen år gammel, men fortsatt en bra maske til prisen. Men det finnes endel andre masker i samme prisklasse.

post-86587-1276678683,3543_thumb.jpg

Lufttank: Som nevnt over, så ønsker jeg at folk går bort ifra co2. Noe de fleste gjør når de kjøper nytt i dag.

Alu tank 0.8L m/reg. - 500,- Ikke så mye å si om denne, det er et billig og greit alternativ til førstekjøpere som ikke kan, eller ønsker, å ta seg råd til fibertanker. Disse er normalt på 200bar mot 300bar fibertanker, veier endel mer enn fibertankene også.

post-86587-1276678683,0143_thumb.jpg

Carbon Fiber - ca pris 1300-3000 ut ifra hvilken tank og regulator du ønsker. Denne er på 0,75l.

post-86587-1276678899,0533_thumb.jpg

Markør: Markør er nesten det vanskeligste å anbefale for folk. Da alle har sine egne meninger, preferanser og krav. Her anbefaler jeg som oftest folk til å oppsøke utleiested/klubb og prøve det de kan av forskjellige markører.

Billig: Mer simple markører, de mekaniske er ofte veldig rett frem, og de elektroniske mangler ofte mange av de mer vanlige tingene på litt dyrere markører, som eye, ramping, m.m.

Azodin Blitz - 1600,- Markør som har fått mye skryt.

post-86587-1276680317,2884_thumb.jpg

Tippmann98 - 1400,- Basic mekanisk markør. Solid, enkel å vedlikeholde, og masse oppgraderinger.

post-86587-1276680440,3704_thumb.jpg

Middels: Her er det veldig mye å velge i. Smart parts, Dangerous Power, Invert og Tippman med flere lager flere markører som passer inn her. De koster gjerne litt ekstra enn de billigste, men gir også mer til brukeren.

Dangerous Power G3 IQ - 2950,-

post-86587-1276679734,7957_thumb.jpg

Tippmann A5 - 2500,-

post-86587-1276680032,2171_thumb.jpg

Smart Parts EOS - 3600,-

post-86587-1276680155,2541_thumb.jpg

Dyr: Toppklasse markører som gjerne er uaktuelt for folk som ikke blir sponset. Ikke så mye å skrive, annet enn at du bør spille på ganske høyt klubbnivå før jeg tror noen i denne prisklassen er aktuelle.

Planet Exlipse Ego 10 - 9300,-

post-86587-1276679735,0791_thumb.jpg

Magasin: Det er mange magasin å velge iblant, og de kommer med flere måter å mate markøren på, noen har bare en røre"pinne" for å hindre balljam, noen har egne matemekanismer som kan tømme et magasin på 20sekunder (20-30bps), også har du gravity hoppers som bare er et plastskall uten noe ekstra dill. Disse kan være plagsomme med jams, men tåler gjerne endel, og er veldig billige.

Gravityfeed - 40,- Mer basic enn dette blir det ikke.

post-86587-1276680592,1127_thumb.jpg

Empire Reload Hopper II - 500,- Denne har rørepinner, dette gjør at ballen ikke skal sette seg fast i magasinet og hindre at det faller ned ball til markøren. Dette magasinet mater ikke markøren, og vil derfor ikke kunne gi 20bps som mange av de andre magasinene.

post-86587-1276680844,296_thumb.jpg

Empire Reloader B - 900,- Elektronisk mater. Denne dytter ballen inn i markøren for hvert skudd. Lydaktivert. Dette magasinet klarer å mate markøren med 20bps+

post-86587-1276680717,4972_thumb.jpg

Det er mange magasiner å velge iblandt ifra 500 til 1500 kroner. Det er fordeler og bakdeler med flere av dem, og man må velge ut ifra hva man føler passer seg best. Alt etter behov prøver jeg å si til nye kjøpere.

Eksemplene over er akkurat bare det. Eksempler. Jeg sier ikke at de er det beste valget, og langt ifra det eneste valget man bør vurdere. Dette er bare et bittelite utvalg for å prøve å hjelpe nye kjøpere til å få en liten oversikt.

Det er ofte penger å tjene på å kjøpe pakker med markør, tank og maske, endel sider lar deg også bygge din egen pakke.

Jeg har bare tatt for meg eksempler ifra norske webbutikker, det kan være store besparelser på å kjøpe ifra utlandet, men man må da være ops på frakt, moms og mulige problemer ved reklamasjon/garanti.

Det sagt, så har jeg handlet endel ifra usa, og har per i dag ikke hatt noen problemer.

Er alt jeg har tid til nå, mulig jeg fyller ut litt mer senere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fin post det der, gikk over det meste.. :)

Jeg ville vel slengt inn Etek3 i middelklassen da, siden det er kongemarkører til en helt grei pris hvis man regner med å spille en stund.

(ja jeg fikk med meg at du presiserte det var eksempler, jeg bare pirker litt:) )

Når det gjelder toll/moms så må man være klar over at hvis man handler for over 200kr, dvs varens verdi er over 200kr. Og den blir stoppet i tollen, så får du moms på varensverdi PLUSS frakt. Dvs koster det $30 i frakt så får du moms på dette også. I tillegg er det et gebyr til transportbyrået du bruker (feks UPS) som gjerne er en 150kr ellerno... Tror dette varierer endel.

Jeg hadde lett kjøpt meg en Etek3 markørpakke hvis jeg hadde kompiser som spillte og det var en bane i nærheten. Da har du en markør du kan spille NPL med uten problemer, og den er relativt vedlikeholdsfri (se selvfølgelig bort ifra standard vedlikehold som rens av reg og øyne osv).

Invert mini skal visstnok ha blitt mye bedre nå men har hørt at de er litt dritt å skru på.

En kompis har en ION XE (?) og han har hatt endel småtrøbbel med den så dette er ikke en markør jeg ville annbefalt, men klart, den er billigere enn feks en Etek.

Tippmann markørene kan man ikke ta feil med. En 98 eller A5 (med e grep) så har du markør i mange år, her snakker vi minimalt med vedlikehold også.

Sist vil jeg bare si at hvis du vurderer nytt utstyr så gå for LUFT og ikke CO2.

Sinnsykt mye mindre pes med Luft, greit at man kanskje bør investere i en dykkerflaske etterhvert, men den kan du fylle på din lokale brannstasjon/dykkerbutikk for en femtilapp. Kan ikke sammenlignes med CO2.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...