Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100-120 er anslått, hvor mye vet jeg ikke før jeg kommer ut å prøver.

 

Antallet vil variere ut ifra markøren. Men vanlig å gange antall ci med 10 for 3000psi, og 15 om det er 4500psi.

 

Jeg satser på å få det nye løpet jeg skal ha ifra ED i løpet av en uke eller to, retur på det som ble sendt feil, også skal jeg teste da.

Skjøt vel 60-70 reball på test i gangen her og brukte 2000psi ca. Så ser forsåvidt greit ut.

 

Med pumpemarkør, er det uansett ikke snakk om å bruke 300-400 ball per runde, og om det mot all formodning blir så det er aktuelt, har jeg flere tanker som er større.

Lenke til kommentar

Sure.

 

Blir bare mobilbilder, men ser jo hvordan ting er. Kommer nok til å få lagd et cover, men i det minste gjør tennisballen så den er noe mer behagelig under bruk per nå.

Edit: Magasinet er 50ball tank, jeg kan også sette på mitt 220forcefeed magasin, eller hva enn annet jeg ønsker, men de 50ball magasinene var så billige at jeg måtte ha 2 for test.

 

post-86587-1273967436,4232_thumb.jpg post-86587-1273967436,9907_thumb.jpg post-86587-1273967437,5366_thumb.jpg

 

Edit2: skriveleif.

 

Så søtt :D hehe. Du burde kanskje male den i en LITT mindre skrikende farge :p

 

 

Men jeg anbefaler dere A5/X7-eiere å skaffe dere StraightLine

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ta for meg et rykte som er omtalt i tråden, angående olje i markøren, og eksplosjonsfare om du velger å tilføre oljen via ASA (der du kobler til lufttanken).

 

Ryktet sier at om du fyller på olje i asa, vil det være store muligheter for at trykket vil antenne oljen, og evt få markøren til å eksplodere.

Skal forklare hvorfor og hva man må passe på under, men for å ta for meg dette først, dette er FEIL.

 

Flere produsenter anbefaler på enkelte modeller å smøre markøren ved å tilføre olje i ASA, dette vil fordele oljen igjennom hele markøren. Tippman og Kingman er to jeg kommer på i farten.

 

 

Så til hvorfor dette er feil, og hva som faktisk kan gjøre så ting eksploderer.

 

Fleste markørene følger 2 "standarder" når det kommer til trykk de opererer under. Regulatoren på lufttanken vil reflektere dette, og enten gi HP (high pressure) eller LP (low pressure) til markøren.

Dette er presat på lufttanken, normalt vil disse verdiene tilsvare 800-850psi for HP, og 400-450 for LP. Dette er IKKE nok til å antenne den oljen som sendes med markørene, eller anbefales å brukes med dem.

 

Problemet kommer når folk får dritt inn i fyllenippelen på lufttanken. Dette er da tanker som tåler 3000 eller 4500psi trykk.

Og det har blitt oppservert folk som har prøvd å olje nippelen for å få denne til å fungere bedre. Dette gjør så det kommer olje inn i lufttanken ved fylling av luft.

 

Det er her faren for eksplosjon kommer, da trykket i lufttanken er såpass mye høyere enn hva den mater markøren med.

 

 

Rådet er som følger. Har du fått dritt inn i fyllenippelen, IKKE BRUK OLJE PÅ DEN!!!

 

Tøm tanken for luft, skru løs nippelen, vask den, rens den, men IKKE HA OLJE PÅ DEN!!

 

 

Om dette er noe du ikke er fortrolig med å gjøre, lever tanken til en paintball butikk, og forklar problemet.

Dette er vist et økende problem i usa, og gjør at det er endel skeptiske folk på banene der borte, som fyller tankene for spillere. Da det er tilnærmet umulig å se om det faktisk er brukt olje på nippelen.

 

Resultatet om dette blir et stort nok problem, er at rentout fields ikke kommer til å godta egne tanker (ekstrem løsning i know) og så fort evt folk dør av det, kan myndighetene komme med strengere regler på oppbevaring m.m. av trykktanker.

Jeg har ikke hørt om noen tilfeller i norge enda, men det er som kjent ofte nok med et tilfelle som får nok oppmerksomhet for å ødelegge for alle oss andre på flere måter.

Lenke til kommentar

Flott, akkurat denne posten jeg trenger.

Lurer litt på dette med regulatoren og tanken og hvor mye de klarer og levere.

 

En tabell e.l. hadde vært flott. Veit at det varierer fra regulator/tank/markør osv. men ca tall er helt greit.

 

0,8L tank med 4500 psi, hvor mange baller klarer den å avfyre?

Endret av Erav
Lenke til kommentar

100-120 er anslått, hvor mye vet jeg ikke før jeg kommer ut å prøver.

 

Antallet vil variere ut ifra markøren. Men vanlig å gange antall ci med 10 for 3000psi, og 15 om det er 4500psi.

 

Jeg satser på å få det nye løpet jeg skal ha ifra ED i løpet av en uke eller to, retur på det som ble sendt feil, også skal jeg teste da.

Skjøt vel 60-70 reball på test i gangen her og brukte 2000psi ca. Så ser forsåvidt greit ut.

 

Med pumpemarkør, er det uansett ikke snakk om å bruke 300-400 ball per runde, og om det mot all formodning blir så det er aktuelt, har jeg flere tanker som er større.

 

Erav - Dette er posten min ifra litt opp på siden. En 0.8l tank er 48ci, som gir for din del 15x48, som blir ca 720 ball.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt mulighet enda, men har fått paint i hus i det minste, så er forsåvidt klar.

Håper å få i stand et eller annet i løpet av de neste ukene.

Det nye løpet midt er på vei over Atlanteren også, så håper å ha det i hus innen jeg skal spille.

 

Har skutt endel på blink med reball og stickyball, bare for å få kjørt alt inn, smurt ting osv.

Føler veldig solid og bra. Og til den kosten, ser det ikke ut som at det var et dårlig kjøp.

 

Eneste jeg muligens skal ha ekstra, er et elektrisk magasin, tyngdekraft shit er plagsomt, i det minste med reball.

Problemet da er å finne et som er passe stort, som ikke koster så evig mye.

Ikke noe stort poeng med magasin med 150-250 ball på en pump.

Lenke til kommentar

Aha, ja de er knallbillige.

Jeg kjøpte den Azodin (Blitz tror jeg) uten pumpe her på sommeren ifjor og den fungerer veldig bra.

 

Endte opp med å kjøpe en Etek2 også da, men det var fordi jeg ville ha en Emarkør alikevel, og vi endte opp med å spille en hel del :)

 

Hmmm, trodde de hopperene skulle funke helt greit på pumpe jeg, leste no reviews her for en tid tilbake og de hadde ikke noe å bemerke, men de kjørte ikke med reball da.

 

 

Anyways, gi gjerne en update når du har vært å skutt litt med den, spennende å høre hvordan det funker :)

Jeg har heldigvis ikke noen penger akkurat nå heller så, og jeg sikler på løpskit til Eteken, samt starframe, og jeg MÅ ha større podbelte.. Urgh, de penga.. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem med force feed hopper på azodin kaos pump.

Tippman sin f.eks takler det veldig dårlig.

 

Tingen er at jeg ikke ønsker en stor tung hopper på toppen av pumpe markøren, da denne i seg selv er veldig lett og fin, spesielt med 13ci tanken jeg har til den.

Derfor kunne jeg tenkt meg et magasin som det nye ifra kingman for 50cal paint, bare så synd det ikke kommer i 68cal modell.

 

Jeg har testet med HaloB2, og da blir markøren noe topptung, men det er alltids en mulighet om det blir seriøs spilling.

Et elektrisk magasin, ikke nødvendigvis med forcefeed, som tar en 50-100 ball hadde vært ideelt.

Lenke til kommentar

100-120 er anslått, hvor mye vet jeg ikke før jeg kommer ut å prøver.

 

Antallet vil variere ut ifra markøren. Men vanlig å gange antall ci med 10 for 3000psi, og 15 om det er 4500psi.

 

Jeg satser på å få det nye løpet jeg skal ha ifra ED i løpet av en uke eller to, retur på det som ble sendt feil, også skal jeg teste da.

Skjøt vel 60-70 reball på test i gangen her og brukte 2000psi ca. Så ser forsåvidt greit ut.

 

Med pumpemarkør, er det uansett ikke snakk om å bruke 300-400 ball per runde, og om det mot all formodning blir så det er aktuelt, har jeg flere tanker som er større.

 

Erav - Dette er posten min ifra litt opp på siden. En 0.8l tank er 48ci, som gir for din del 15x48, som blir ca 720 ball.

 

Takker. Så den ikke. Jeg så tråden hadde over 120 sider så tenkte det går fortere å spørre enn å lese gjennom alt her. Det skjønner du vel også? :p Og da slo det meg ikke å lese på den siste siden i grunn :p

 

Men takker, da blir det paintball på meg i sommer :D

Lenke til kommentar

Det går greit. Mye å få med seg.

 

Fiksa hopper cover i dag, restene etter tank cover til 13ci tanken.

Sittet og sett på pump filmer på youtube og lett etter en hopper som ikke er så evig stor, og er elektrisk, stress å finne tydeligvis.

Sendt mail til kingman med et ønske om at de lager en 68cal versjon av sitt nye 50cal magasin, hadde blitt så evig nice på pump.

 

Uansett, et lite klipp.

 

Lenke til kommentar

Makan.

 

Jeg var i kontakt med Pinokio (www.pinokiohoppers.com) her forrige uke angående hopperen min og bestilling av speedfeed.

Jeg nevnte at jeg synes motoren i hopperen var i overkant høylytt og hun jeg var i kontakt med anbefalte meg å bruke "pakkeskum" (skumgummi) for å gjøre den mindre irriterende. Hun ordna også en bra pris på speedfeed (Exalt) til meg.

 

Pakken lå i postkassa igår, med en helt NY motor og speedfeed. Dvs gratis motor til hopper. Uten at jeg hadde bedt om det. :D:D:D

 

DET kaller jeg BRA service!

Hvis bare alle firmaer hadde vært som dem... *skule på EDsport...*

 

noen her som skal på action game 6 til 8 august??

 

Vurderes sterkt..

Blir tatt opp i klubben denne uka så får vi se om vi blir nok til å dra opp.. :D

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt meg paintball utstyr, og har et lite spørsmål om olje og smøring av markør. Hvor bruker en olje? Regner med at en skal smøre avtrekkeren, men hvor ellers?

 

Markøren er Spyder Sonix.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...