Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, at du må ha elektrisk markør uten noe ekstra dill dall som gjerne er med i rec spilling er riktig.

Men vil ikke si at du er nødt til å ha slg eller rail. Er nok av andre alternativer.

 

Det sagt, om du ikke skal spille seriøs klubb paintball, kan du ha det mye gøy med "dårlige" markører også.

Brodern var med å spilte med sin gamle markør ene gangen jeg var å spilte i fjor, og selv om han ikke hadde 13bps, klarte han fint å plukke enkelte folk. Og tidvis være plagsom for oss på motsatt lag.

 

Det er ikke kun det å spre ball som er viktig i lag spilling. Det å få med seg hvor folk er henne, og si ifra til laget, er utrolig viktig. Kan også fint være aggressiv og pro aktiv med å legge press på andre laget, selv med en treg markør, krever gjerne bare litt mer av den som bruker den.

 

Kort sagt, på mange måter er det hva man selv gjør det til som teller mest. Men man kan ikke forvente at man klarer å holde følge med folk som har turneringsmarkører til 7k+ om man selv har en tippman98. Trenger ikke være noe hinder for å ha det gøy derimot, gjerne motsatt, da man ikke bør ta ting like seriøst kanskje.

Lenke til kommentar
Vel, at du må ha elektrisk markør uten noe ekstra dill dall som gjerne er med i rec spilling er riktig.

Men vil ikke si at du er nødt til å ha slg eller rail. Er nok av andre alternativer.

 

Det sagt, om du ikke skal spille seriøs klubb paintball, kan du ha det mye gøy med "dårlige" markører også.

Brodern var med å spilte med sin gamle markør ene gangen jeg var å spilte i fjor, og selv om han ikke hadde 13bps, klarte han fint å plukke enkelte folk. Og tidvis være plagsom for oss på motsatt lag.

 

Det er ikke kun det å spre ball som er viktig i lag spilling. Det å få med seg hvor folk er henne, og si ifra til laget, er utrolig viktig. Kan også fint være aggressiv og pro aktiv med å legge press på andre laget, selv med en treg markør, krever gjerne bare litt mer av den som bruker den.

 

Kort sagt, på mange måter er det hva man selv gjør det til som teller mest. Men man kan ikke forvente at man klarer å holde følge med folk som har turneringsmarkører til 7k+ om man selv har en tippman98. Trenger ikke være noe hinder for å ha det gøy derimot, gjerne motsatt, da man ikke bør ta ting like seriøst kanskje.

 

Joda, men blir jo til de fleste som bruker rail osv. at de bruker to fingre på markøren, ikke bruker elektrisk, eller hur? Det så jeg på en youtube film med en haug proffer :p Kan hende de hadde noen spesielle regler.

Lenke til kommentar
Det må du gjerne synes, men jeg er uenig. Blir litt som å si at golf ikke er en sport fordi alt man gjør er jo faktisk å slå en kule i et hull, eller sykling fordi det bare er om å gjøre å komme først i mål. En av hovedgrunnene til at man ikke vil godkjenne dette som en offisiell sport, er at mange mener det kun er krigslek. Og det er kanskje riktig om man spiller woodball, da er det ofte ikke særlig seriøst. Men om en ser på profesjonell speedball blir det jo noe helt annet, og da er det tilbake til hva man selv definerer som sport. Du må gjerne se på det som en barnslig lek, men jeg er absolutt uenig.

 

 

Dette her kan ikke sammenlignes med golf, på noen som helst måte, på noe som helst vis. Golf er så så mye mer enn spillet. Vedsidenav trener man styrke, utholdenhet, koordinasjon, bevegelighet, mentalt og mye mer. Dermed sier jeg ikke at dette ikke er en sport eller idrett, men å samenligne det her med golf blir helt natta.

Lenke til kommentar
Det må du gjerne synes, men jeg er uenig. Blir litt som å si at golf ikke er en sport fordi alt man gjør er jo faktisk å slå en kule i et hull, eller sykling fordi det bare er om å gjøre å komme først i mål. En av hovedgrunnene til at man ikke vil godkjenne dette som en offisiell sport, er at mange mener det kun er krigslek. Og det er kanskje riktig om man spiller woodball, da er det ofte ikke særlig seriøst. Men om en ser på profesjonell speedball blir det jo noe helt annet, og da er det tilbake til hva man selv definerer som sport. Du må gjerne se på det som en barnslig lek, men jeg er absolutt uenig.

 

 

Dette her kan ikke sammenlignes med golf, på noen som helst måte, på noe som helst vis. Golf er så så mye mer enn spillet. Vedsidenav trener man styrke, utholdenhet, koordinasjon, bevegelighet, mentalt og mye mer. Dermed sier jeg ikke at dette ikke er en sport eller idrett, men å samenligne det her med golf blir helt natta.

 

Du prøver her å påstå at man ikke trenger å trene på det samme om man skal komme til tops i paintball?

Har du noengang sett en film ifra en high lvl paintball turnering?

Lenke til kommentar
Det må du gjerne synes, men jeg er uenig. Blir litt som å si at golf ikke er en sport fordi alt man gjør er jo faktisk å slå en kule i et hull, eller sykling fordi det bare er om å gjøre å komme først i mål. En av hovedgrunnene til at man ikke vil godkjenne dette som en offisiell sport, er at mange mener det kun er krigslek. Og det er kanskje riktig om man spiller woodball, da er det ofte ikke særlig seriøst. Men om en ser på profesjonell speedball blir det jo noe helt annet, og da er det tilbake til hva man selv definerer som sport. Du må gjerne se på det som en barnslig lek, men jeg er absolutt uenig.

 

 

Dette her kan ikke sammenlignes med golf, på noen som helst måte, på noe som helst vis. Golf er så så mye mer enn spillet. Vedsidenav trener man styrke, utholdenhet, koordinasjon, bevegelighet, mentalt og mye mer. Dermed sier jeg ikke at dette ikke er en sport eller idrett, men å samenligne det her med golf blir helt natta.

 

Du prøver her å påstå at man ikke trenger å trene på det samme om man skal komme til tops i paintball?

Har du noengang sett en film ifra en high lvl paintball turnering?

 

Det kan godt hende at man trenger å trene på det samme i paintball.. Men ikke i den grad det trengs i golf eller andre sporter/idretter.

Hvis du kan peke på noen eksempler hvor paintballspillere jevnlig trener mentalt, eller trener spesifike muskelgrupper for å få det lille ekstra ut av potensialet, eller har et 100% sunt kosthold 365 dager i året, eller trener koordinasjonsøvelser så værsågod. Og nei jeg snakker ikke om litt her og der, jeg snakker om 1-3 timer hver dag, 7 dager i uken..

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke sånn på straken vise til treningsplanen til noen klubb.

Men jeg har vært med på klubbtrening for et gjennomsnittlig lag i norge, og det er mye mentalt, det er mye muskler.

Kosthold vet jeg ikke, var aldri et tema. Kordinasjonsøvelser er det flust av, ting skjer veldig fort på banen, trenger å kunne tenke og reagere der etter.

 

Skal se om jeg finner noe mer håndfast. I samme slengen kan du gjerne vise til kilder som kan bekrefte at alle som spiller golf seriøst følger ditt skjema i forhold til trening og kosthold. Og snakker ikke bare om de 20 i verdens toppen.

Lenke til kommentar

Jeg kan selv gå god for de timene jeg har skrevet da jeg spilte aktivt for et par år siden og det var der jeg selv lå. Spilte turneringer i Norge/Sverige/Danmark/England, og er ikke i verdenstoppen akkurat. Var på diverse satsningsgrupper dog. Tipper verdenstoppene trener enda mer, kanskje ikke mye, men helt sikkert mer (snakker om styrke, utholdenhet etc, ikke noe golftrening/teknisk inne i bildet her)

Endret av wampster
Lenke til kommentar

ohai, everyone! skal kanskje begynne med paintball, sidan det muligens blir starta paintball-klubb i heimbygda mi :) så eg lurte på om dette er noko greit å begynne med? (hvis du skal anbefale noko anna: plis finn det på game-on!, sidan dei er på sandnes, medan eg bur i stavanger)

 

edit: bør eg også kjøpe eit par pods? kor lenge varer ein luft-tank? og til slutt: kor kan ein fylle på luft-tankar?

Endret av Alliha
Lenke til kommentar

Kjøp skikkelig maske, et ok magasin og en grei tank, så er det enklere å bytte markør senere.

Jeg anbefaler som oftest at man bytter hele markøren, da det å oppgradere gjerne koster like mye til slutt som å kjøpe ny.

Men det krever seff at man har nok penger til å bytte ut alt på en gang, men det gir deg også muligheten til å selge den gamle.

Lenke til kommentar

Tippmann Model 98c PRO ACT E PS

Tank - 1.1 liter Crossfire luftsystem

Magasin - Dye Rotor

Maske - Vforce Profiler

 

Der har du en SUPER pakke.

Har spilt paintball i 2 år, så jeg veit at denne pakka er konge.

 

Tingen med tippmann er at det tåler utrolig mye. Og hvis du skulle være så uheldig at noe ble ødelagt så er det enkelt og finne deler.

 

Hva enn du og kameraten din gjør, så ikke spar penger på maska. Kjøp en dyr en som ikke dugger. Hvis du kjøper en billig en dugger den bare og da er det ikke noe gøy.

 

Jeg er klar over at magasinet er litt dyrt, men du kommer ikke til og angre et sekund på at du kjøpte det.

 

Men de fleste som spiller i skog går over til banespilling senere.

Har selv hatt en Tippmann A5, men likte den ikke.

En tippmann 98 er mye bedre enn A5 etter min mening grunnet grepet, du kan velge hva slags magasin du vil ha, og muligheten for drop forward.

Endret av oPRE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...