Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en sannhet med visse modifikasjoner.

Ja, i utgangspunktet er det en standard, men størrelsen varierer ut ifra produsent og temperatur.

 

Jeg har inserts til min løpset, og har gått opp og ned et par størrelser til tider, da ballen har vært av en annen type enn sist jeg spilte.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke, på mange måter ville det kanskje vært med på å fått oppmerksomhet i miljøet, og "tvunget" folk til å være mer aktive.

 

Men det kan være mange underkrav som kan ødelegge, krav til at klubben har en godkjent bane osv.

Ulovlig å spille på steder der man ikke har godkjent bane + en mange andre ting jeg kan tenke meg om jeg er negativ.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg og noen venner skal starte opp paintball på oslopaintball.no.

 

Vi skal kjøpe likt utstyr hele gjengen, og vi skal ha tipperman 98 markør, samt solidt utstyr med god service bla bla, dere skjønner tegninga.

 

Noen forslag? Hvordan fungerer denne her? http://www.game-on.no/webshop/tippmann98cu...eries-p-51.html

 

-----

 

Samtidig vil jeg vite litt generelt; Bør jeg velge luft, eller co2? Hva er forskjellen osv.?

 

+ vi er 4 stykk som skal kjøpe, mulig fler. Hvordan er det med avslag osv.?

Lenke til kommentar
Jeg og noen venner skal starte opp paintball på oslopaintball.no.

 

Vi skal kjøpe likt utstyr hele gjengen, og vi skal ha tipperman 98 markør, samt solidt utstyr med god service bla bla, dere skjønner tegninga.

 

Noen forslag? Hvordan fungerer denne her? http://www.game-on.no/webshop/tippmann98cu...eries-p-51.html

 

-----

 

Samtidig vil jeg vite litt generelt; Bør jeg velge luft, eller co2? Hva er forskjellen osv.?

 

+ vi er 4 stykk som skal kjøpe, mulig fler. Hvordan er det med avslag osv.?

LUFT, bedre enn co2 å koste nu ikke så mye i forsjell. co2 funker dårlig i kaldt vær og værre å fylle. Og dyrere tror jeg, luft er jo ikke så vanskelig å få fylt hos dykkerklubber.

 

Tippmann 98 pro utgaven er fin som en start, mulig å få rabatt på flere i lag. Er jo bare å få et tilbud, men alt etter hva du ska bruke den til så ville jeg kansje gått for en litt annen markør om dere ikke ska spille i alt slags vær.

Er jo alt etter hvor mye penger du/dere ska legge i det.

 

Edit: må nå være mulig å få tak i mye bra utstyr brukt i oslo området, kan jo være lurt å se på finn eller splat.no på salgs annonsene dær. Tippmann er enkel å skru på å lite som kan gå galt med de, stort sett bare o-ringer som kan ryke. Ville definitivt satsett på brukt markør i starten, mange som kjøper dyrt å legger opp ganske fort desverre. Så kupp kan du gjøre.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
Jeg og noen venner skal starte opp paintball på oslopaintball.no.

 

Vi skal kjøpe likt utstyr hele gjengen, og vi skal ha tipperman 98 markør, samt solidt utstyr med god service bla bla, dere skjønner tegninga.

 

Noen forslag? Hvordan fungerer denne her? http://www.game-on.no/webshop/tippmann98cu...eries-p-51.html

 

-----

 

Samtidig vil jeg vite litt generelt; Bør jeg velge luft, eller co2? Hva er forskjellen osv.?

 

+ vi er 4 stykk som skal kjøpe, mulig fler. Hvordan er det med avslag osv.?

LUFT, bedre enn co2 å koste nu ikke så mye i forsjell. co2 funker dårlig i kaldt vær og værre å fylle. Og dyrere tror jeg, luft er jo ikke så vanskelig å få fylt hos dykkerklubber.

 

Tippmann 98 pro utgaven er fin som en start, mulig å få rabatt på flere i lag. Er jo bare å få et tilbud, men alt etter hva du ska bruke den til så ville jeg kansje gått for en litt annen markør om dere ikke ska spille i alt slags vær.

Er jo alt etter hvor mye penger du/dere ska legge i det.

 

Edit: må nå være mulig å få tak i mye bra utstyr brukt i oslo området, kan jo være lurt å se på finn eller splat.no på salgs annonsene dær. Tippmann er enkel å skru på å lite som kan gå galt med de, stort sett bare o-ringer som kan ryke. Ville definitivt satsett på brukt markør i starten, mange som kjøper dyrt å legger opp ganske fort desverre. Så kupp kan du gjøre.

 

Regner med at det slår an. Alle gutta er aktive spillere på spillet SWAT 4, og skal ta turen videre til å lage et lag som heter "SWAT", og bruke tilsvarende uniformer, så det blir knall!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Kjøpte selv paintballutstyr i dag på Gameon i Sandnes. Endte opp med å gå for en Tippmann A5. Kjøpte en pakke som inneholdt 0,8L 3000 PSI lufttank, maske og markør for 2590.

 

I morgen skal jeg ut i skogen og spille. Det er faktisk 50-60 stk. som møter opp der hver uke, har jeg hørt! Gleder meg sykt.

 

Er det noen andre som bor i området og spiller på Ølberg på søndager eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...