Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Jadå, det har eg. Springe rundt i ein skog, mark eller liknande og skyta motstandarar med kuler med maling i. Morsomt det, men å kalle det ein sport, til og med ein ekstremsport, det er for drygt. For all del, kos deg med det, skyt i hytt og pine, men ikkje gå og tenk at du bedriver ein sport eller idrett, for det er ein leik, ein aktivitet, ein actionleik.

 

Eg skal bøye meg i støvet om den dagen kjem der paintball definitivt blir ein sport, men ekstremsport bør det ikkje bli kalla, punktum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må du gjerne synes, men jeg er uenig. Blir litt som å si at golf ikke er en sport fordi alt man gjør er jo faktisk å slå en kule i et hull, eller sykling fordi det bare er om å gjøre å komme først i mål. En av hovedgrunnene til at man ikke vil godkjenne dette som en offisiell sport, er at mange mener det kun er krigslek. Og det er kanskje riktig om man spiller woodball, da er det ofte ikke særlig seriøst. Men om en ser på profesjonell speedball blir det jo noe helt annet, og da er det tilbake til hva man selv definerer som sport. Du må gjerne se på det som en barnslig lek, men jeg er absolutt uenig.

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det, men folk som kjører modellbiler (RC biler) regnes som idrettsutøvere i Norge.

Drev med det før jeg begynte med paintball. Vi ble "klassifisert" som idrettsutøvere for ca 4-5 år siden.

Synest forøvrig at Paintball hører hjemme i ekstremsport kategorien.

 

Er og enig i at woodsball ikke er like sportslig som speedball.

Bare synd at speedball ikke er like utbredt i Norge som i resten av Europa.

Det er iallefall min mening at Norge ligger litt etter på det området.

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt Karlson, kan godt hende speedball ser meir ut som ein sport enn ein enkel leik. No har det jo seg faktisk slik at nesten samtlege av dagens sportar har utvikla seg frå leik til idrett, så mogleg paintball utviklar seg til å bli ein idrett med meir og meir avanserte reglar osb etterkvart.

 

Er nok mange som meiner golf ikkje er ein idrett heller, men om du set deg litt inn i idretten, finn ein fort ut at golf er akkurat det. Er kanskje same situasjon eg har overfor paintball, eg kjenner ikkje til reglar og alle andre detaljar så eg har lett for å sjå enkelt på det, skal innrømme det. Golf er uansett aktuell til OL-grein i 2016 ^^

 

Men no trur eg eg snart gjer meg i denne diskusjonen. Ueinigheitar rundt kva som er idrett, sport eller leik endar ofte aldri. Må nett kommentere Reavenas under her.

 

Hvis skating er en ekstremsport, så bør paintball være det og.

Fordi?

Lenke til kommentar

Speedball ER en sport. Hva det ser ut som eller ikke betyr heller lite. Nivået internasjonalt på speedball er såpass høyt og seriøst at å kalle det kun en lek blir nærmest en fornærmelse til alle de som er aktive innen sporten.

 

Men på den andre siden, du kan kalle fotball en lek også, men da snakker man gjerne om unga på sletta, og ikke folk som deltar i champions league.

 

Det jobbes hardt for å få paintball inn i varmen rundt omkring, blir nok ikke noen OL gren med det første, da for mange ser på det som krig.

 

Om du vil kalle det ekstrem sport eller ikke, er vel opp til deg, jeg vil f.eks ikke kalle klatring ekstremsport, om du ikke snakker om friklatring, men det har mest med min erfaring innen klatring å gjøre.

 

For de som ikke ser på paintball som en sport, anbefaler jeg å møte opp hos en eller annen litt seriøs klubb som arrangerer pro trening, kan hende det forandrer synet deres litt.

Lenke til kommentar

Paintball er en sport, ferdig med det. Men er jo forskjell på hobby en gang i uka og daglig trening :p

 

Men over til ett par spørsmål fra en nybegynner :p

 

Hva er forskjell på 98C Flatline Platinum og 98C Flatline system.. ?

 

Og tippmann a5 stealth vs tippmann sierra one.. what to choose ?

 

Og A5 stealth sies å være ferdig oppgradert, men mangler den ikke rails til å sette på rødpunkt sikte på ?

 

 

Har satt sammen ei fin handleliste, men er fortsatt ikke 100% sikker på markør. Eller Maske, heller mot Vforce grill. Men tenker også på Dye4 eller Jt flex 8

 

 

handlekorg.JPG

 

 

 

Tar gjerne imot tips og kommentarer.

 

God natt :p ble litt gira etter og ha spilt paintball i dag :p

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Jeg ville styrt unna Flatline. De er veeeldig kresne på ball, da de har en tendens til å brekke dårlig ball uansett.

 

Børse er en smaksak. Kjøp det som appelerer mest.

 

Når det kommer til maske, ville jeg styrt unna flex8. Både Grill og I4 er gode masker. Men dersom du har et litt stort hode, noe jeg har, ville jeg gått Profiler eller Grill, som begge er V-Force masker. En annen maske du kan vurdere istedet for flex8, er en Proflex.

Lenke til kommentar

Da va pakken komt i hus. Det ble Tippmann A5 stealth med Dye I4 maske :)

Kjøpte meg også en grønn arbeidsuniform(type militær) til 150 spenn for bukse og jakke i går :p Er ikke camo, men men.. slipper jeg og bruke vanlige klær :p

 

 

Bilde:

 

Tippmann%20A5%20Stealth-mindre.jpg

 

Katta følger intenst med på remote'n :p

 

Satser på og få spilt i dag, er så fint vær :) Bare samle sammen nok folk til og være med :) Så forhåpentligvis blir det full krig på Karmøy i dag :p

 

Heder og ære til Game-On.no :) Super service og super kjapp levering :) I like!

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Det var ikke faktiske M4 med blåplast?

Blåplast er patroner som skyter avlange gummikuler. Bruker gjerne i trening, der det ikke er ønskelig med live amo.

 

http://www.nammo.com/templates/Product.aspx?id=500

 

Evt om du kunne linke direkte til et klipp som viser det, så kanskje noen kan svare bedre.

 

Edit;

Begynner å bli sent, glemte hvorfor jeg egentlig gikk inn i tråden.

 

Et lite råd til folk som evt trenger lufttanker å fylle ifra, men ikke ønsker å bruke 2.5k+ på nye dykker tanker.

Jeg og brodern kjøpte 2x 2x4l 200 bar røkdykkertanker her om dagen.

Ingen skrivefeil, er 2x 2x4, da det er 2 4l flasker koblet sammen til å danne 1 fyllestasjon, og vi har 2 set hver av disse.

Hadde 3 på utlån forrige helg, og fungerte helt greit, ok å bære, holder greit med luft, passe tunge, trenger bare en fyllestasjon ifra f.eks edpaintball.

 

Grunnen til at dette kan være en billig vei å gå, er at mange brannstasjoner ønsker å gå bort ifra disse gamle tankene, og over på karbonfiber tanker, og selger da gjerne de gamle tankene billig, inkl trykktesting, så du har tanker i 5 år fremover. Kan være verdt å undersøke. Vet enkelte stasjoner har større tanker også.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...