Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Var i kontakt med PB-norge og fikk vite at:

 

MR 2 har gått ut av produksjon, og det er vanskelig å få tak i flere. Med

tanke på at det er en utgående modell bør du kanskje velge noe annet.

Tippmann Alpha E er et alternativ.

 

Åssen er denne iforhold til MR2en. Dyrere er den ihvertfall.

 

BTW. Er det slik at "magasinet" spiller en stor rolle for hvor mange baller markøren klarer å skyte i sekundet? Deste raskere det klarer å feede, desto raskere skyter markøren? eller?

Endret av Iceman.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var i kontakt med PB-norge og fikk vite at:

 

MR 2 har gått ut av produksjon, og det er vanskelig å få tak i flere. Med

tanke på at det er en utgående modell bør du kanskje velge noe annet.

Tippmann Alpha E er et alternativ.

 

Åssen er denne iforhold til MR2en. Dyrere er den ihvertfall.

 

BTW. Er det slik at "magasinet" spiller en stor rolle for hvor mange baller markøren klarer å skyte i sekundet? Deste raskere det klarer å feede, desto raskere skyter markøren? eller?

Ja.

Så lenge markøren er bra nok så skal du klare det.

Med tanke på at du sikkert kommer til å bruke semi, så kommer du neppe til å ha bruk for noe som mater over 30 bps.

Lenke til kommentar

hørtes toppers ut ja, skal sende en mail jeg når vi har tenkt å spille.

 

Har ikke fått et godt forhold til den karen på armybutikken.

Han skulle ha 350 kr for å sette på pakningsteip på min luft tank (noe som de gjorde gratis der jeg kjøpte fra), og han skulle ha 100 kr for å fylle på luft, og det er snakk om en 0.82l flaske.

 

Han sa "Jeg må jo ta igjenn for at du ikke kjøper her" så jeg tenkte bare at du får meg ikke som kunde på den måten!

 

Edit!

 

Hmm er list.stud.ntnu.no email adressen eller? var iaf en nettside jeg måtte ha brukernavn og passord for i det hele tatt å få opp siden.

 

Vist det ikke er det, kunne du ha sendt mail adressen på PM.

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar
hørtes toppers ut ja, skal sende en mail jeg når vi har tenkt å spille.

 

Har ikke fått et godt forhold til den karen på armybutikken.

Han skulle ha 350 kr for å sette på pakningsteip på min luft tank (noe som de gjorde gratis der jeg kjøpte fra), og han skulle ha 100 kr for å fylle på luft, og det er snakk om en 0.82l flaske.

 

Han sa "Jeg må jo ta igjenn for at du ikke kjøper her" så jeg tenkte bare at du får meg ikke som kunde på den måten!

 

Høres ut som en skikkelig skrue! 100 spenn for å fylle en tank er jo latterlig. Tror vi betaler 50kr for å fylle 15l 200bars tankene våre. 3 stk.

 

Nei. Helt enig med deg at du unngår han der, hehe. Han har ikke skjønt at service = glade kunder = økt omsetning :)

(i de fleste tilfeller iaf)

Lenke til kommentar

jupp akkurat det jeg tenkte også, gir han meg noe billig så er det jo MYE lettere å få meg som kunde en å gi meg noe dyrt pluss si at han må gjøre igjenn for at jeg ikke har handlet der tidligere, er bare latterlig i mine øyne.

Men kan henne jeg må bare ta til takke med det, siden det er jo den eneste plassen i trondheim de muligheten til å fylle på luft til meg. :(

Lenke til kommentar
jupp akkurat det jeg tenkte også, gir han meg noe billig så er det jo MYE lettere å få meg som kunde en å gi meg noe dyrt pluss si at han må gjøre igjenn for at jeg ikke har handlet der tidligere, er bare latterlig i mine øyne.

Men kan henne jeg må bare ta til takke med det, siden det er jo den eneste plassen i trondheim de muligheten til å fylle på luft til meg. :(

 

Ingen lokale klubber/haller/baner du kan fylle på da?

Evt brannstasjon? (vet de ikke fyller småflasker på brannstasjon her , men de fyller dykkerflasker.

Lenke til kommentar

Er vel bare et lag som holder til i Trondheim, og det er vel Dominators. NTNUI kunne forsåvidt tilbudt fylling av luft, men blir en litt omfattende prossess å reise opp til lageret og låse opp for å fylle en flaske luft og tjene 20kr. Og siden han vil leie dykkerflaske antar jeg at han ikke har det og har mulighet til å fylle på brannstasjon eller tilsvarende.

 

Men det må forresten være fryktelig slitsomt å spille uten å ha tilgang til dykkerflaske. Når vi driver med utleie av Tippmann 98C må de stort sett alltid fylle minst en gang før de får skutt opp en pose med 500 ball. Men det har vel muligens med at vi ikke er så nøye med at alle har full tank når de starter.

 

Edit: Hvor i Trondheim er du det du spiller Maxiraze og hvor mange er dere ca?

Endret av arnbju
Lenke til kommentar
Holder nå på og ser på utstyr men er neimen ikke sikker :p VAnnskelig valg dette her...

 

Men har også kommet opp med at jeg muligens skal kjøpe en Tippmann 98 eller en Tippmann Alpha Black, da kun "basic" utgaven. Også kjøpe på E-grep og nytt magasin når det frister/neste år. Noen innvendinger?

 

Kjøp deg heller en Azodin Kaos. Den får du for 2.700 kr på paintballnorge med utstyr!

Lenke til kommentar
Er vel bare et lag som holder til i Trondheim, og det er vel Dominators. NTNUI kunne forsåvidt tilbudt fylling av luft, men blir en litt omfattende prossess å reise opp til lageret og låse opp for å fylle en flaske luft og tjene 20kr. Og siden han vil leie dykkerflaske antar jeg at han ikke har det og har mulighet til å fylle på brannstasjon eller tilsvarende.

 

Men det må forresten være fryktelig slitsomt å spille uten å ha tilgang til dykkerflaske. Når vi driver med utleie av Tippmann 98C må de stort sett alltid fylle minst en gang før de får skutt opp en pose med 500 ball. Men det har vel muligens med at vi ikke er så nøye med at alle har full tank når de starter.

 

Edit: Hvor i Trondheim er du det du spiller Maxiraze og hvor mange er dere ca?

 

Beklager for tregt svar.

 

Ja det blir litt for lite spilling om man ikke har dykkertank eller noe slikt.

 

Det er på Byneset vi skal spille, vet ikke av noen plasser mere sentralt enn det.

Vi er 5-6 pers som regel men kan hende vi blir så mange som 8-9 stk.

 

Skal ikke plage dere med å fylle luft nei, får se om jeg kan bli litt bedre kamerat med denne Zoran (?) karen på armyshoppen, eller finne noen andre osm kan fylle luft for meg der. (som har handlet hos han tidligere)

 

Der jeg var med å leide tank sist gang var helt på levanger (spilte der også ja) og der betalte vi litt under 200 kr for både lån av tanken og få den fylt med luft.

Da var vi 6 stk og vi fylte ca 2-3 ganger vær, husker ikke størrelsen på den tanken jeg men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...