Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint oppsett det, men hadde gitt de 100 kronene for en maske som er MYE bedre.

Markøren er jeg heller ikke noe spesielt glad i.

 

Azodin Kaosen er bedre, og billigere ;)

 

 

Uhm, bedre enn profiler?

Den er jo konge.

 

Sikkert smak og behag selvfølgelig, men å si at profiler ikke er bra er ikke korrekt.

De få gangene jeg har spillt i sommer har jeg prøvd proflex, profiler samt et par 300kr masker, og profileren passa meg desidert best.. Proflexen var også helt grei da...

 

De 300kr maskene jeg var borti var crap, slet med dugg (så faktisk ingen verdens ting) og dårlig sidesyn.

 

 

Når det gjelder Ion XE har jeg en kompis med den og han er stor fornøyd.

Kan ikke si noe om varigheten på den osv da han ikke har hatt den så lenge, men som sagt. Fungerer bra enn så lenge. :)

Også har jeg hørt at den Azodin Kaosen er bra, techpb var jo også overbevisende, ikke at de alltid har rett, men den virker jo veldig ok til den prisen.

Lenke til kommentar

Dette som gjerne blir problemet med å kjøpe paintball, alle har sine erfaringer og favoritter.

Spesielt med masker kan det bli kaos, da en maske kan passe en person 100%, men sitte feil og ikke dekke bra nok på en annen.

 

Tror han blir fornøyd med den pakken. XE kan fint oppgraderes litt til en billig penge om han ønsker det også. Noe jeg selv har gjort.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Skulle også ha hatt en anbefaling på utsyr. Har lenge sittet å vippet mellom det skulle bli paintball eller softgun men når det ble laget en lokal paintball bane så ble valget enkelt.

 

Og nå har jeg tenkt å kjøpe meg utsyr. Banen ligger i en liten skog, men de har nettopp utvidet så det kommer også til å bli litt mer spilling i "åpent" landskap. Vil/eller skal ha fulll auto. Det er minstekrav :)

Var også veldig opptatt av at markøren skulle ha litt plastikk på seg så den lignet et "ekte" våpen, feks i m4 style. Men er neimen ikke så sikker på det lenger. Noen innspill her?

 

Ellers så har jeg ikke så mye peiling :p

 

Så jeg vil høre hva dere anbefaler, prisklasse 3-4K. (lite?)

 

 

Ice :)

Lenke til kommentar

Burst og fullauto er som regel ikke lov på speedball baner hvertfall.

Er det speedball eller woodsball bane?

 

Maske: Grill

 

Hopper: Reloader B

 

Markør : Azodin Kaos / G3 / Tippmann model 98c PRO ACT E PS / BT TM-7 / Spyder MR-2

 

Tank: Crossfire 0.8 L

 

 

 

De to første er mer eller mindre speedball, og resten er greie til woodsball.

Markørene jeg nevnte er vel egentlig det du burde velge i mellom :)

 

Kjøp HPA, og IKKE co2.

Opplevd at flere kamerater har fryst boardet med det :lol:

Endret av Reavenas
Lenke til kommentar

Bestillte faktisk en Azodin Kaos idag :)

 

Ble veldig nysgjerrig, og den lille rakkeren koster jo ikke stort.

 

Ser fram til å teste den ut litt, sikkert bedre enn den gamle jeg hadde..

Men den er jo skrot nå uansett og sliter med å finne deler (Dragun T1)

 

Jau, jeg smeller sikkert inn noen fraser her hvis den suger ;)

Lenke til kommentar
Si ifra hvordan den fungerer da :) Blir ikke bestilt noe fra meg før den 12. (Lønnen tikker inn da...)

 

Hehe, vel hvis du ikke hører noe så fungerer den som avertert :D

 

Fikk sendingsnummer nå, så de er iallfall kjappe med å pakke.

Bestillte den for en times tid siden så..

Lenke til kommentar
Skal ha luft ja, og det er en skogsbane :)

 

Edit: Er luft-tankene virkelig så dyre? Var ikke billig :p

 

Du trenger ikke kjøpe komposit tank, men de aluminiums tankene er endel tyngre. Om det er verdt litt over dobbel pris, er opp til deg.

Jeg har en av begge selv, da jeg kjøpte alu tank til mitt woodsball oppsett når jeg startet med paintball, og oppgraderte når jeg kom over på supair.

Lenke til kommentar

Ok. Men ser det også er forskjell på trykket på de tankene. En med 200 og en med 300 bar

 

Vil dette da si at hvis du bruker den tanken med 300 bar så skyter den hardere? Ettersom det er mere trykk? Eller er det kun plass til mer luft?

 

Sikkert et rikitg nabb spm. men fyrer det ivei likevell :)

Endret av Iceman.
Lenke til kommentar

Du skyter ikke hardere nei. Da det er en grense for hvor hardt du har lov til å skyte.

Men du får plass til mer luft på samme volum.

 

Så lenge du ikke spiller mange runder imellom hver gang du fyller, og ikke har med deg uendelig mye ball hver runde, klarer du deg gjerne med den "lille".

Lenke til kommentar

Ulempen er frakt kostnad x2. Moms er med i prisene.. Iallfall på pbstore :p

 

Betalte 90kr i frakt for min Azodin fra PBstore, det syntes jeg var billig :) Koster litt mer hvis du velger oppkrav sikkert.

 

Så kort sagt: koster deg rundt 120-130kr ekstra å bestille fra to steder kontra ett sted. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...