Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Game-on har veldig bra priser på Tippmann-pakker. Tror denne pakken med A5 og remote hadde passet deg, og som lain sier ville jeg oppgradert masken.

 

Lenge siden jeg har fått spilt nå, folk er over alt i ferien. Fant også at jeg mest sannsynlig har hatt for høyt trykk på min markør til nå, og at det er det som har ført til all ballbrekken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktig å få målt fps, både pga ballsprekk og sikkerheten. Skal ikke ligge over 300, jeg legger meg gjerne på ca 285, da den hopper litt opp og ned, så varierer fra ca 280 til 290. +- 5fps.

 

Og ja, evig lenge siden jeg har spilt selv, men skal spille til helgen, selv om det bare blir venne spilling med amatører, gøy det også ^^

Lenke til kommentar

4k var vel egentlig over budsjettet mitt men jeg har alltid vært den typen som vil ha en viss kvalitet når jeg skal introduseres for noe. Hva slags baller anbefaler dere for våpenet - regner med at det er store forskjeller der ute..? Angående maske - noen som har noen meninger om Dye i4?

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Tomahawk i hvert fall. Det var de første ballene jeg prøvde med min, og det gikk maks 10 baller før en brakk, og når en først brekker, så brekker nesten alle etterpå.

 

4000 er kanskje litt heftig, men du får jo med remote og et veldig bra løp til en veldig bra pris. Og paintball er en dyr sport, så det blir ikke så ekstremt dyrt i lengden

Lenke til kommentar

hei alle sammen!

 

jeg vurderer å begynne med paintball og lurer på hvilken markør osv. jeg burde kjøpe meg? (ja, jeg har sett han som spør om det samme RETT over meg. Men jeg har ikke tenkt til å bruker mer enn 4000 inkl. den dykkerflaske-luft tank tingen...) har sett litt på game-on og diverse andre sider, men vet for lite til å si hva som er en god nybegynnerpakke.. :\

 

takk for svar :D

 

en ting: må ha luft altså :)

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar
vil du spille i skogen, eller på supair/bane?

mest skog, men blir nok litt bane også siden det er en bane i nærheten, har tenkt litt på den A5'n med jt flex 8 maske... funker det eller?

 

edit: har nå også sett litt på den bravo-one, siden den er litt billigere kan jeg ta den med e-grip og jt flex 8 maske?

er game-on utsolgt for den dykkerflaske-luft tank delen eller er jeg jævli dårlig til å lete?

 

edit edit: hehe, så nå at du snakka til han duden over meg :blush:

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

Jeg spurte faktisk deg cp-ape :) Ellers hadde jeg quota han over.

 

Kjøper du en hvilken som helst tippmann markør vil du bli fornøyd.

Man bravo one med e-grip er sikkert flott.

 

http://www.game-on.no/webshop/btippmannbra...ckb-p-1229.html

 

Men velg grill masken. Den er mye bedre.

Den har en et linsesystem som gjør det enkelt å ta av/bytte.

 

Luftsystem er med i den pakka.

Men jeg ville kanskje gått for et elektronisk magasin.

Endret av tronn
Lenke til kommentar
Jeg spurte faktisk deg cp-ape :) Ellers hadde jeg quota han over.

 

Kjøper du en hvilken som helst tippmann markør vil du bli fornøyd.

Man bravo one med e-grip er sikkert flott.

 

<a href="http://www.game-on.no/webshop/btippmannbra...ckb-p-1229.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.game-on.no/webshop/btippmannbra...ckb-p-1229.html</a>

 

Men velg grill masken. Den er mye bedre.

Den har en et linsesystem som gjør det enkelt å ta av/bytte.

 

Luftsystem er med i den pakka.

Men jeg ville kanskje gått for et elektronisk magasin.

jeg er av typen som endrer meninger oftere enn jeg bytter bokser, så jeg har bestemt meg for ikke å ha e-grip... enda, siden da må jeg vel ha et elektronisk magasin som du sier, og det a5 matesystemet?? :/ da blir det liksom litt for dyrt igjen....

 

har satt opp denne handlelisten: bravo one luft powerpack med den grill masken, beskyttelses vest (camo), battlepack med 4 pods og den java remote slider... game-on har tydeligvis ikke inne den fylletingen fra dykkerflaske, så den har jeg ikke på handlelista -.-

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

Jeg har anskaffet meg nye løp til Tippmann 98 & X7 fra ansgear.com.

 

De heter Lapco Bigshot Apex Barrelog er en forbedret utgave av BTs standard Apex- løp.

 

Jeg kjøpte bore størrelse .690 ettersom jeg regnet med at disse ville være mindre sære på balltype.

 

Og etter en lengre tids bruk er det bare å legge seg flat og skryte av dette løpet. Flatlineeffekten er helt utrolig med en ekstremt lang rekkevidde som overgår Tippmanns egne flatlineløp på alle måter.

 

Løpet godtar den ball du måtte ha, gammel/ny, vinter - og sommerball. Har testet løpene med Marballizer, Black Box (edpaintball.no), Ice Box, Black Box vinter, AmmoBox mfl. Ikke hatt et eneste ballsprekk.

 

Løpet koster en del cash, til og med fra utlandet og man må trene noe mer på bruken av det enn med tippmann flatline. men det er verdt det.

 

Man har i tillegg en mulighet til å skru ballen slik at den treffer mål på temmelig utilgjengelige plasser. Allikevel tror jeg nok at de orginale BT Apex løpene har noe mer skrueffekt innenfor 30 meters avstand ettersom de er kortere. Flatlineeffekten på disse er dog mye dårligere enn på Lapco.

 

Anbefales! :thumbup:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt utstyr, brukt.

cellphone_1244723611.jpg

 

Proto SLG 08 versjonen, Empire B reloader, 0.8 l tank, og en E-vents ZN 09

 

Har ikke testet den enda, men det mangler en fjær på den ene detenten, så ballene renner ut av løpet.

Har satt inn en ligther fjær der, som er litt hardere enn den vanlige.

Vil dette resultere i at ballen skrur?

Endret av Reavenas
Lenke til kommentar
angående maske - noen som har noen meninger om Dye i4?

 

Denne masken vil jeg fraråde deg å skaffe med mindre du ikke har et svært lite ansikt. Jeg selv klarer meg såvidt med Empire Events masken som dekker mitt ansikt der hvor det dekkes.

 

Skal jeg spille over lengre tid eller trenger ekstra beskyttelse er V-force Profiler en av de bedre alternativene. Billigere og bedre enn Dye og Empire vil jeg si.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Fin tråd!

 

Jeg har en T1 (The One) fra Dragun Empire, de er forlengst konk så ikke leit, og lurer på om det er noen her som veit hvilken skrue som er for å stille LPR og HPR?

 

Jeg er relativt ny i gamet selv, eller så hadde kanskje dette vært innlysende.

Legger ved et bilde, har markert "alle" skruene, dvs de jeg tror kan være justeringsskruer.

 

T1.png

Endret av nemo81
Lenke til kommentar

Er litt usikker. Men jeg antar det er skrue B som justerer LPR.Hvis ikke er det skrue C. Men den bør du ikke røre med mindre du vet hva du driver med.

Skrue A er balldetenten. Den gjør at ballen ikke bare triller ut av løpet, men holdes i børsa. Skrue D er for regulatoren, som er den du bruker for å justere utgangshastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...