Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er en gjeng som har spilt skogsball i over ett år nå, og jeg tror vi trenger noen tips til hva vi kan finne på for ikke å gå lei.

Vi har et stort og fint skogsområde som vi bruker som vi vil, og til nå har vi som regel spilt med to baser, ofte med et flagg på midten vi skal få hjem. Men dette har vi gjort veeeldig lenge nå. Vi trenger tips til hva slags spill vi kan prøve ut. Vi er som regel 3-5 på hvert lag. Ofte blir det bare til at vi skyter ut det andre laget uten mye omtanke for flagget.

Et grep vi tenker å gjøre til neste gang, er å utvide området en del, siden vi har spillt på samme bane med de samme sperringene i ett år nå.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Innfør at flagget er verdt 3 poeng, og det å skyte ut laget er verdt bare 1 f.eks

Du kan også gjøre det om, til at man må få flagget til det andre lagets base, ergo, du må fortsette å rykke fremover.

Om dere er mange nok, har man alltids president, der en person på ene laget, gjerne med et par ekstra livvakter, skal komme seg ifra A til B uten å bli tatt ut. Dette krever gjerne et stort område, så man kan velge flere ruter, evt dele seg opp for å prøve å lure de som skal angripe.

Evt kan du jo spille "cs", der folk skal holde et punkt så og så lenge, og man har respawn hvert 5. min osv osv.

Husker ikke noen av sidene i hodet, men så webside med mange gode ideer på hvordan man kan mikse opp spilltyper for å holde ting interesant.

Men det krever gjerne 10+ personer på endel av spilltypene, for at man skal ha igjen noe for det.

Lenke til kommentar
*Snipp*

Ja, det er antallet hos oss som gjør det litt vanskelig å finne kule spilletyper. Så er vi heller ikke spesielt proffe paintballspillere. Det går mye i sniking, og lite storming.

Siden Karlson la ut var ikke verst, skulle være mulig å få til noe bra etter den.

Lenke til kommentar

Spilte på Visterøy i dag, sammen med noen kompiser. Var utrolig fett!

Visterøy er en øy litt utenfor Bergen, hvor det er masse krigsbygninger o.l., mesteparten etter tyskerne under 2. verdenskrig. Flere hundre meter med skyttergraver og våpenstillinger, var rett og slett perfekt for paintball! Det ligger blant annet en underjordisk skyttergrav, som strekker seg utrolig langt, med flere innganger. Kamper der inne var helt fantastisk awesome!

Men jeg har et spørsmål: Nå har jeg fått meg squishy paddles til A5'en, men jeg opplever likevel en del ballbrekk. Er det noen baller som er spesielt egnet for A5/tåler mye generelt? Eller har dere noen tips? Om det fortsetter kommer jeg til å ringe Game-on for å høre om jeg kan få bytte til 98.

Lenke til kommentar

Måtte se et eller annet som ikke hadde med MGP å gjøre, så ble sittende og se på dette klippet på youtube.

Får lyst til å komme meg ut å spille igjen :(

Om folk klikker seg inn på linken, er filmen også i HD for de som ønsker å få den i bedre kvalitet og størelse.

Jeg for min del hentet den ned, som jeg gjør med det meste som er verdt å se på youtube. (flashgot)

Lenke til kommentar

Om du skal ha et bra helmetcam til å feste på markøren, må du kjøpe f.eks pov1 ifra via. denne koster 6000,- + feste ting.

Denne tar opp i dvd kvalitet, og er hva jeg selv ønsker å kjøpe, bare jeg får 6k til overs.

ellers har du billigting på div nettbutikker som tar opp direkte på minnekort, som koster alt ifra 300 spenn og oppover.

Disse tar opp i så dårlig kvalitet gjerne, at det ikke er verdt å legge det ut på youtube engang, som sier sitt.

Lenke til kommentar

Kjøp GoPro hero wide helmet cam. "Wide" er ganske viktig, dette er vidvinkel og derfor ser man mye mer. Noe som er veldig praktisk når det gjelder paintball og feks motorsport. Koster ca 2000kr med fester, minnekort og annet diverse. Kjøpte dog fra USA. Den beste kvaliteten for kameraer i denne pris klassen. Her kan du se noe jeg har filmet. Se i HQ for best kvalitet. Og husk at det er på youtube + widescreen så kvaliteten er minsket betydelig. Men toppers kvalitet i orginal fil på pc'n. Anbefales. Kjøpte fra hjemmesiden til GoPro firmaet: http://www.goprocamera.com/

Videoen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...