Gå til innhold

Den Store paintball tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ninja blir nok en investering for meg også snart.

Hvilken ball spiller folka med nå, funker vinterball på sommeren også? :)

Blackbox vinterball fungerer svært godt om sommeren selv om det er vinterball. I følge Edpaintball skal den ballen fungere like godt i +3,5 grader som i +25 grader.

Jeg har selv gode erfaringen med den type ball, og i tillegg er den billig ;)

Lenke til kommentar

Ninja er IKKE PI godkjent nei, det stemmer det.

Men så lenge den er godkjent for bruk i USA, og jeg ikke har planer om å spille serie, vil jeg tro at jeg ikke får noen store problemer med det.

Om så, får jeg bare fylle ifra min egen luftbank, selv om det er greit å slippe å ta med denne på baner som har luft fylling selv.

Så lenge de ikke nekter meg å spille, skal jeg i det minste klare meg greit. Hvordan det er med de andre her derimot, vet jeg ikke.

Skremmende sånn sett, er at jeg ikke har vært borti kontroll av tanken jeg spiller med. Hverken ved banefylling eller egenfylling på annenmans bane. Så enten har jeg vært "heldig" eller så er det mye som skal til for at de sjekker tankmerke.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en battlestixx 14 idag til A5. Har forventninger til det. En jeg kjenner har det til 98 og er stor fornøyd.

Har det jeg også, til A5. Funker kjempe bra! Hadde mye problemer med det i starten, siden jeg brukte vinterball, hadde ballsprekk i løpet hele tiden. Kjøpt ny ball nå, utrolig bra løp!

Lenke til kommentar

Og da fikk jeg pakken med ny tank og cover, fikk feedneck her om dagen, så passet bra.

Har seff ikke airbanken her, men får vel ta en tur til brodern til helgen og se om det er igjen no luft.

Ble dessverre ingen kompresor, da ingen hadde mulighet til å innom å by på auksjon, bedre lykke nestegang.

Lenke til kommentar

Hei, er ny med paintball.

Jeg og en kompis har tenkt til å kjøpe oss paintball utstyr.

Men så har vi spørsmål om fylling av luft tanker.

Hvordan og hvor gjør man dette?

Og trenger vi en slik "chronograph" ?

Pakken vi skal kjøpe er: Tippmann a5

Takker for svar : )

Lenke til kommentar

Dere bør koste på dere chronograph ja, for å måle utløpshastigheten på markøren. Du får en grei chrono til en 700-800 spenn.

For å fylle luft, må dere enten kjøpe en dykkertank med fyllestasjon, eller fylle hos noen som har fyllestasjon (via dykkertanker eller kompressor) på banen. Om dere kjøper dykkertank, vil dere kunne fylle denne hos de fleste brannstasjoner eller dykkerstasjoner. Spilletankene deres derimot vil du ikke få fylt hos brannstasjoner eller dykkerstasjoner (vanligvis i det minste)

Grei pakke. Men ville gått for oppgraderingen av maske.

Oppgradering til Proto FS maske med dobbelt glass til 300.-
Lenke til kommentar
Dere bør koste på dere chronograph ja, for å måle utløpshastigheten på markøren. Du får en grei chrono til en 700-800 spenn.

For å fylle luft, må dere enten kjøpe en dykkertank med fyllestasjon, eller fylle hos noen som har fyllestasjon (via dykkertanker eller kompressor) på banen. Om dere kjøper dykkertank, vil dere kunne fylle denne hos de fleste brannstasjoner eller dykkerstasjoner. Spilletankene deres derimot vil du ikke få fylt hos brannstasjoner eller dykkerstasjoner (vanligvis i det minste)

Grei pakke. Men ville gått for oppgraderingen av maske.

Oppgradering til Proto FS maske med dobbelt glass til 300.-

Takk for svar.

Har et par spørsmål:

1. Hva skjer hvis du ikke sjekker med en chrono?

2. Kjenner en som jobber på brannstasjon, tror du muligens han kunne fylt rett på spilleflaskene da? Trenger jeg en fyllestasjon til dette?

Lenke til kommentar

Du vil ha bruk for en fyllestasjon for å skru inn i evt dykkerflasker han vil fylle ifra, eller kjøpe en fyllestasjon, som han kan koble opp mot kompressoren.

om du ikke sjekker med en chrono, kan du skade både utstyret og deg selv eller andre. Chrono er til for å sikre at du ikke skyter hot.

Havner dere på en bane som er i det minste seriøse, vil dere få kjeft om dere spiller hot, i værste fall kastet ut/av.

Edit:

Kort om fylling av luft, du vil ikek kunne spille spesielt lenge om du får fylt spille tanken på brannstasjonen. Så om du ikke har planer om å stikke dit mange turer i løpet av en dag for å få spilt et par timer, er det ikke et alternativ.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...