Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei!

 

jeg har spillt paintball et par ganger å bare elsker det<3 derfor har jeg bestemt meg får å starte litt mer aktivt..

har ikke veldig mye erfaring med paintball, men hvis jeg først skal starte vil jeg kjempe blandt relativt gode spillere med et godt lagspill. holder det da med en Tippmann 98 Custom Pro Platinum Luft Powerpack (forskjell på co2 PP og luft?) så vidt jeg har skjønt så lønner det seg kjøpe et Flatline løp får beste ytelse. noe annet jeg bør ha?

 

Tips får å komme seg inn i paintball miljøet i asker? klubber, sider eller noe i den duren

Noen som har noen erfaringer som kunne vært kjekt å ta til seg?

 

takker for svar:9

Lenke til kommentar

vel, det jeg sa istad ble kanskje litt feil, derfor prøver jeg igjenxD

 

Er jo ingen erfaren/god spiller, så vet ikke helt hvor lett det er å komme seg inn på et lag som spiller organisert paintball.

 

det jeg kunne tenkt meg da er å spillt kanskje 4-6 ganger i mdn og kanskje dratt på litt turer av og til med spillekameratene. vet ikke hvor vanlig det er jeg men.

 

tips anyone?=

Lenke til kommentar

MatsBryhn:

Er det snakk om banespilling eller skogspilling?

 

Flatline løp er hvis du skal skyte virkelig langt, vil ikke anbefale det for banespilling.

 

Jeg vil sterkt anbefalte luft fremfor co2 grunnet:

Hvis du skyter mange baller fort blir markøren kald. Som er noe dritt hvis du spiller om vinteren, da blir markøren plutselig en snøkanon.

Det er enklere og få tak i luft enn CO2

 

Du må rett og slett vise hva du er god for hvis du skal komme inn på et paintball lag.

 

Hvis du skal spille på bane vil jeg anbefale at du ser filmen "One with the gun"

I den filmen lærer du utrolig mye nyttig.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe markør (ikke pakkeløsning) skal jeg ta Co2 eller Luft... luft må man ha en sikkelig kompressor og med Co2 må jeg stikke på Esso eller Statoil å fylle vær gang -.-.. og vill et magasin som passer på en Tippmann A5 / X7. / 98, passe på en PMI-US-5? også kan noen si meg hva er trenger for å få en komplett markør. Er det bare:

 

Markør

Luft/Co2 tank

Magasin

Ball

 

+ maske

 

Pm meg plix :p

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg og bruke litt penger hvis du først skal kjøpe noe.

 

Regner med at du skal ha en skogsmarkør, så jeg lager en pakke deretter.

 

Jeg anbefaler denne pakken til deg som alle andre:

Tippmann Model 98c PRO ACT E PS

Tank - 1.1 liter Crossfire luftsystem

Magasin - Dye Rotor

Maske - Vforce Profiler

 

Jeg vet at denne pakka er litt dyr, men du kommer ikke til og angre på at du brukte så mye penger.

PS: Ikke spar penger på maske (billig maske = dugg)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg vil anbefale deg og bruke litt penger hvis du først skal kjøpe noe.

 

Regner med at du skal ha en skogsmarkør, så jeg lager en pakke deretter.

 

Jeg anbefaler denne pakken til deg som alle andre:

Tippmann Model 98c PRO ACT E PS

Tank - 1.1 liter Crossfire luftsystem

Magasin - Dye Rotor

Maske - Vforce Profiler

 

Jeg vet at denne pakka er litt dyr, men du kommer ikke til og angre på at du brukte så mye penger.

PS: Ikke spar penger på maske (billig maske = dugg)

 

Jeg begynte med paintball i fjor og har rukket å spille en god del samt kjøpe en del utstyr. Jeg har elektrisk og vanlig Tippmann, Dye Rotor, Dangerous Power G3, V-force Armor, V-force Vantage og V-force Profiler. Jeg spiller med luft og bruker bare 0.8l aluflasker. Jeg spiller bare i skogen.

 

Jeg vil anbefale deg å bruke lite penger hvis du først skal kjøpe noe og oppgradere senere dersom du ønsker noe mer. Det å ha 2 komplette paintballsett er bare positivt synes jeg. Du har ett i backup og du kan leie det bort eller låne det bort til kamerater som synes paintball er/høres tøft ut, men som ikke gidder bruke penger på det. For min del er verdien av å få med en ekstra spiller mye større enn kostnaden av at han bruker ball. De fleste er mer enn villig til å betale for ball osv. så lenge du stiller med ustyret også.

 

Det eneste du må finne ut av er om du skal ha halvautomatisk markør eller helautomatisk. Dette kan være greit å samkjøre med de andre du skal spille med også siden det er kjipt å ha en halvautomatisk Tippmann dersom de du spiller mot har helautomatiske markører som skyter 20 baller i sekunder. Dessuten bør du går for elektropneumatisk (dvs. nesten hva som helst untatt Tippmann) markør med en gang dersom du skal ha helautomatisk og ikke engang vurdere elektrisk Tippmann. Tippmann får god kritikk for å være solid og driftsikker, men de skyter ikke bra i forhold til hva som helst annet man får kjøpt. De skyter bra dersom man skyter 1 og 1 skudd, men trykker man raskt på avtrekkeren eller kjøper en elektrisk så skyter de forferdelig.

 

Tippmann Model 98c PRO ACT E PS

Magasin - Dye Rotor

Dye Rotor på en Tippmann er tull og en elektrisk Tippmann er tull i seg selv. Kjøp deg en Smart Parts SP-1 markør og Invert Too eller Viewloader Evolution 3 magasin og du vil få et mye bedre våpen til nesten halve prisen. Dessuten er de nye Platinum Series ACT tippmannene horrible synes jeg. Alle jeg spiller startet med en Tippmann nybegynnerpakke og alle hadde ACT siden det er det eneste som selges nå. Lufta begynte å lekke av nesten samtlige etter bare noen mnder. Istedenfor at luftslangen er festet til ventilen med gjenger som på de gamle modellene er den bare metall mot metall i press her og en ripe eller litt rusk er nok til at det begynner å lekke.

 

Enten finn deg en brukt ikke-elektrisk Tippmann dersom du er ute etter en billig halvautomatisk markør eller kjøp deg en SP-1 eller noe tilsvarende dersom du er ute etter en helautomatisk. Nesten alt funker i skogen så man må ikke kjøpe Tippmann for skogspilling. Selv har jeg nå en Dangerous Power G3 som er så helt latterlig mye bedre enn Tippmannen jeg hadde at det nesten er ubegripelig at den bare koster 1000kr mer. Og selv om mange vil si at G3 ikke egner seg i skogen så fungerer den for meg i minusgrader, regn, gjørme, grus, sand og snø. Den er også mye lettere å rengjøre enn Tippmannen jeg hadde.

 

Maske - Vforce Profiler

PS: Ikke spar penger på maske (billig maske = dugg)

Jeg synes dugg bare oppstår når man dekker til maska med klær (hette lue, genser) mens man spiller. Så lenge man lar luften slippe ut på toppen eller bunnen så dugger det ikke etter min erfaring i noen av maskene jeg har.

 

Profiler er på en annen side enormt mye mer behagelig å ha på enn Armor siden den har mye gummi der Armor har plast og Profiler gir bredere synsfelt pga større og mer buet glass. V-force Vantage er derimot tilnærmet like behagelig som Profiler, men har ikke like bra synsfelt. Profiler er en fantastisk maske, men dersom 800kr for maske er for mye så er 400kr for Vantage et klokt valg. Armor anbefaler jeg ikke da den er så ubehagelig å ha på.

 

Tank - 1.1 liter Crossfire luftsystem
Jeg ville ikke kjøpt karbonfiberflaske til skogspilling og i alle fall ikke flaske til 2000 når jeg kan kjøpe 4 0.8l aluflasker til samme prisen. Jeg vet ikke hvordan andre spiller i skogen, men vi kaster oss i busker, kryper i gjørme/snø, stuper i grus og kratt og utstyr i karbonfiber (løp, flasker) blir revet i filler av dette. Man kan kjøpe flasketrekk, men jeg ser at også disse tar kvelden rimelig kjapt. Vi bruker bare vanlig 200bar 0,8l aluflasker og disse fungerer mer enn bra nok til hva som helst. Trenger du mer luft og ikke har dykkertank for etterfylling i skogen er det bare å kjøpe flere.
Lenke til kommentar

Angående lufttank, så er jeg mer for 1.1L (68ci 4500) flasker.

Nå vet ikke jeg hvor mye trykk du har tilgang på, men det er uansett bedre med større volum.

Jeg ser jo og fordelen med å ha mange rimelige flasker.

 

Er og enig i det som skrives over, skal du ha en solid enkelskuddsmarkør, så er Tippmann sine modeller bra.

Skal du skyte auto (og evt. enkelskudd) så er det best med en elektropneumatisk.

 

Anbefaler alle og sjekke bruktmarkede rundt omkring. Det er alltid mye bra som ligger ute.

Lenke til kommentar
Dye Rotor på en Tippmann er tull og en elektrisk Tippmann er tull i seg selv. Kjøp deg en Smart Parts SP-1 markør og Invert Too eller Viewloader Evolution 3 magasin og du vil få et mye bedre våpen til nesten halve prisen. Dessuten er de nye Platinum Series ACT tippmannene horrible synes jeg. Alle jeg spiller startet med en Tippmann nybegynnerpakke og alle hadde ACT siden det er det eneste som selges nå. Lufta begynte å lekke av nesten samtlige etter bare noen mnder. Istedenfor at luftslangen er festet til ventilen med gjenger som på de gamle modellene er den bare metall mot metall i press her og en ripe eller litt rusk er nok til at det begynner å lekke.

 

Jeg står fortsatt ved det jeg har sagt ved at man bør kjøpe Tippmann med elektrisk trigger. Da kan du legge inn noen ekstra baller når du trenger det. Hvis man kjøper uten, får man før eller senere lyst til å kjøpe et elektronisk kort. Og det som er så fint med Tippmann er at hvis den blir ødelagt er det alltids noen som har reservedeler.

Dye Rotor noe man bør få seg først som sist. Hvis man får seg en bedre markør senere har du allerede det beste magasinet på markedet, så da slipper man og kjøpe nytt.

Nesten alle som kjøper markør oppgraderer senere til noe dyrere.

 

Jeg har dessverre ingen erfaring med ACT, men har heller ikke hørt/lest noe negativt om det før nå.

 

 

Enten finn deg en brukt ikke-elektrisk Tippmann dersom du er ute etter en billig halvautomatisk markør eller kjøp deg en SP-1 eller noe tilsvarende dersom du er ute etter en helautomatisk. Nesten alt funker i skogen så man må ikke kjøpe Tippmann for skogspilling. Selv har jeg nå en Dangerous Power G3 som er så helt latterlig mye bedre enn Tippmannen jeg hadde at det nesten er ubegripelig at den bare koster 1000kr mer. Og selv om mange vil si at G3 ikke egner seg i skogen så fungerer den for meg i minusgrader, regn, gjørme, grus, sand og snø. Den er også mye lettere å rengjøre enn Tippmannen jeg hadde.

 

 

Har hatt en Tippmann 98 (gamletypen)... Har hatt en feil med den, da måtte jeg bytte en o-ring. Jeg brukte den året rundt i gjørme, snø, steiner ect. Utrolig pålitelig markør. Det eneste jeg ikke liker med Tippmann 98 er at den ganske hardhendt med ballen. Som fører til ballbrekk.

 

Jeg synes dugg bare oppstår når man dekker til maska med klær (hette lue, genser) mens man spiller. Så lenge man lar luften slippe ut på toppen eller bunnen så dugger det ikke etter min erfaring i noen av maskene jeg har.

 

Samme erfaring har jeg, pass på at du ikke dekker til der luften slipper inn/ut så dugger den ikke.

Men en billigmaske dugger nesten uansett. Hva enn man gjør, må man ikke bruke lite penger på en maske.

 

Jeg ville ikke kjøpt karbonfiberflaske til skogspilling og i alle fall ikke flaske til 2000 når jeg kan kjøpe 4 0.8l aluflasker til samme prisen. Jeg vet ikke hvordan andre spiller i skogen, men vi kaster oss i busker, kryper i gjørme/snø, stuper i grus og kratt og utstyr i karbonfiber (løp, flasker) blir revet i filler av dette. Man kan kjøpe flasketrekk, men jeg ser at også disse tar kvelden rimelig kjapt. Vi bruker bare vanlig 200bar 0,8l aluflasker og disse fungerer mer enn bra nok til hva som helst. Trenger du mer luft og ikke har dykkertank for etterfylling i skogen er det bare å kjøpe flere.

 

Grunnen til at jeg anbefalte en karbonfiber tank er fordi den er lettere. Siden utstyret blir lettere blir det også enklere å spille. Det er mange som starter og spille i skogen, men går over til bane spilling/sup-air etter ett års tid. Da har man allerede en lett og stor tank. Siden tanken blir så stor er det kjekt med drop forward som det er på markøren jeg anbefalte.

Hvis man kjøper karbonfibertank må man jo ha tanktrekk, ellers er den sårbar.

Har spilt med karbonfiber tank og stiffi karbonfiberløp i skogen i snart 2 år nå i skogen, har ikke ødelagt noe av den enda. Tanktrekket har aldri blitt revet av og løpet har ikke bøyd/bulker i seg, bare riper utvendig. Da lurer du kanskje på om jeg har kastet meg rundt i skogen slik du har beskrevet at du gjør. JA det har jeg.

 

Jo mer penger du bruker på paintball, jo mer kan du selge det for. Så hvorfor ikke bruke mye penger med en gang? Man kommer nesten garantert til og oppgradere senere.

Endret av oPRE
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg og fikk jævli lyst til og starte med Paintball. En kompis av meg kom på besøk idag, så hadde han med seg markøren sin, så jeg fikk plaffre litt i skogen. ^^

 

Skal muligens være med han på trening i morra og se litt. :)

 

Hvor mye bør jeg punge ut med for å få et bra nybegynner sett? Tenker på alt fra klær til markør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en Tippman A5 Stealth, og vurderer å oppgradere denne triggermessig.

Spørsmålet er om det er verdt å kjøpe E-grip (med selector switch) eller om det er nok med dobbel trigger?

 

Spiller kun skog.

Prismessig ligger e-grip på 1300 i Norge (750+moms/frakt i USA), dobbel trigger ligger på 220.

 

Flatline-løpet er jo kjent for ballsprekk, så e-grip er kanskje å utfordre skjebnen?

 

 

Er det noen som har erfaring med magasiner som tar 450 ball? Er dette fryktelig upraktisk å spille med (størrelse/vekt)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...