Festo Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei! Noe rart har skjedd med min Asus A7V laptop. Halve tastaturet er blitt tall og det andre halve bokstaver. Hvis jeg kobler på et annet tastatur, funker det fint. Prøvd å avinstallere drivern, men fortsatt det samme problemet. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det skal være en bryter som slår denne funksjonen av og på. Som du sikkert ser så er den halvdelen av tastaturet ditt som har blitt tall...har tall på knappene. Disse skal normalt bare kunne nåes ved å holde inne FN knappen. Men en spesiell knapp gjør at du kan skru den på hele tiden. Feks når du skal drive mye med tall. Sjekk ut manualen din, og sjekk ut alle knappene på keybordet ditt. En av dem skal ha ett tegn som kan fortelle deg at det handler om nummer taster. Du må bare holde FN tasten inn og trykke på den for å skru av det som er på nå. Ingenting er feil, du har bare kommet borti noe. AKIRA Lenke til kommentar
Tim Pop Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Kan vel legge inn et svar her også. Tusen takk for all hjelp, nå funker tastaturet som det skal. Yeah =) Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du fant NUM LOCK knappen skjønner jeg Lenke til kommentar
Tim Pop Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Ja, så enkelt skulle det vise seg at det var.. Når jeg kobla på et eksternt tastatur, trykka på num lock på det, og vips! Stress. Men nå er jeg on top of the world igjen Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det skal være en bryter som slår denne funksjonen av og på. Som du sikkert ser så er den halvdelen av tastaturet ditt som har blitt tall...har tall på knappene. Disse skal normalt bare kunne nåes ved å holde inne FN knappen. Men en spesiell knapp gjør at du kan skru den på hele tiden. Feks når du skal drive mye med tall. Sjekk ut manualen din, og sjekk ut alle knappene på keybordet ditt. En av dem skal ha ett tegn som kan fortelle deg at det handler om nummer taster. Du må bare holde FN tasten inn og trykke på den for å skru av det som er på nå. Ingenting er feil, du har bare kommet borti noe. AKIRA 6158707[/snapback] NumLock kalles denne ikke helt ukjente funksjonen. Åhhh, hvis jeg fikk en 10-er for alle som har trodde at det er en feil med tastaturet hadde jeg vært rik.... Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 oh har fått panikk av denne før du er ikke alene om det, så velkommen i klubben! Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Men nå er jeg on top of the world igjen Hehe! Det er et uttrykk jeg skal bynde å bruke. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Det skal være en bryter som slår denne funksjonen av og på. Som du sikkert ser så er den halvdelen av tastaturet ditt som har blitt tall...har tall på knappene. Disse skal normalt bare kunne nåes ved å holde inne FN knappen. Men en spesiell knapp gjør at du kan skru den på hele tiden. Feks når du skal drive mye med tall. Sjekk ut manualen din, og sjekk ut alle knappene på keybordet ditt. En av dem skal ha ett tegn som kan fortelle deg at det handler om nummer taster. Du må bare holde FN tasten inn og trykke på den for å skru av det som er på nå. Ingenting er feil, du har bare kommet borti noe. AKIRA 6158707[/snapback] NumLock kalles denne ikke helt ukjente funksjonen. Åhhh, hvis jeg fikk en 10-er for alle som har trodde at det er en feil med tastaturet hadde jeg vært rik.... 6159223[/snapback] Trykker jeg inn Num Lk på min laptop skjer det ingenting. Halve tastaturet er fortsatt bokstaver. De er ikke låst til tall. Det at brukeren trykket på Num Lock via ett eksternt tastatur først kom ikke tydelig frem. Men jeg vet av erfaring fra min fars IBM at han har en FN tast som slår av og på nummer tastene. AKIRA Lenke til kommentar
texaco Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 fn pleier ikke å forandre ting alene, det er fn+kombinasjon av en annen tast som gjør noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå