-Alex- Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei, etter at jeg har skifta cpu vifte på pc`en min og skal starte opp starter kun maskinen, virker som alt er normalt, alle viftene starter og går, men minnebrikkene lyser gult og på skjermen står det "No signal detected" Hva kan være feil? Takker for svar! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Selv om maskinen durer opp og starter og vifter går betyr ikke det at RAM, CPU eller noe som helst funker. Betyr bare at strømmen går igjennom hovedkortet. Jeg ville dobbelt og trippel sjekket alle komponenter som kan ha løsnet i operasjonen. Sjekke at alle strøm kabler sitter der de skal. Husk moderne skjermkort krever ekstra strøm. Hvis ingenting av det funker..fjern alt og begyn med bare en ram brikke, cpu og ett skjermkort. Funker ikke det..vel..da kan du komme tilbake hit. AKIRA Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er som regel feilkoblinger eller lignende ja. Kanskje du har kommet borti noe. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Prøv med et annet skjermkort hvis du kan, da kan du se om det kan være skjermkortet som ikke fungerer. Ellers kan det jo også være skjermen som har dårlig kontakt.. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Hadde det samme problemet for 1 dag siden. Jeg koblet fra DVD-rom og harddisk. Deretter resettet jeg CMOS. Da funket det fett. Endret 23. mai 2006 av Vaag1991 Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Det med å resette CMOS, hvordan gjør jeg det enklest mulig uten å ta ut batteriet? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Se i manualen din om det står noe om resetting cmos, det er vanligvis en liten jumper ved siden av batteriet som du kan bruke for å restarte CMOS. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Funket ikke etter at jeg resatte cmos heller Akkurat samme problemet endå. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Noen som vet hva jeg kan prøve? Trenger pcen virkelig nå Har prøvd å koble ut alt og koble til igjen, resette cmos, sjekke at cpu sitter skikkelig.. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Da må du nok til med feilsøking àla eliminerings-metoden. Fjerne 1 og 1 RAM-brikke, event prøve noen andre, og dersom fortsatt intet har bedra seg prøve en annen CPU. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Har prøvd det med å fjerne 1 og en ram brikke, men har desverre ikke noen andre brikker jeg kan teste med Men rart om noe skulle vært gåent, maskinen er jo nesten helt ny og var veldig forsiktig når jeg plukket ut av pcen Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Fikk til pcen i dag, fjernet platen bakom hovedkortet som følgte med hyper 48 vifta, og satte på original platen Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Fikk til pcen i dag, fjernet platen bakom hovedkortet som følgte med hyper 48 vifta, og satte på original platen 6229185[/snapback] Der kan du se. Ofte er det enklere enn man tror. Bra du fikk det til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå