Berzerk74 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jeg har problem med en irriterende ulyd (dynamostøy?). Men den oppstår kun når jeg bruker 2 av utgangene på anlegget, når kun den ene er i bruk er lyden borte. Jeg har en forsterker som skal drive høyttalerene bak og en sub. Jeg har også prøvd å legge en ny signal kabel på utsiden av bilen for å sjekke om det var det som var problemet, uten at jeg ble noe kloker av den grunn. Lyden har egentlig våre der hele tiden (nesten lydløs i starten), men har gradvis blitt kraftigere.... Noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Kjøp nye signalledninger, og se til at de IKKE går på langs med strømførende ledninger. Eller du kan kjøpe en signalforsterker som du monterer med spilleren. Den justerer signalet opp fra 2v til 8v Trekk nye strømmledninger, og pass på at de ikke går langs andre strømmførende ledninger. (også til spilleren) Endret 22. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Kjøp nye signalledninger, og se til at de IKKE går på langs med strømførende ledninger. Eller du kan kjøpe en signalforsterker som du monterer med spilleren. Den justerer signalet opp fra 2v til 8v Trekk nye strømmledninger, og pass på at de ikke går langs andre strømmførende ledninger. (også til spilleren) 6158233[/snapback] Takker for svaret. Batteriet ligger i bagasjerommet, så det er kort vei til forsterkeren. Når det gjelder spilleren så har jeg ikke endret på det som var ferdig montert i bilen. Jeg har en Pioneer DEH-P7700MP spiller som har 4v utganger. Signalledningene er koplet til en 4-kanalsforsterker. Jeg har prøvd med bedre signalledninger uten at det ble bedre. Ulyden kommer kun fra høyttalerene som eg koplet til forsterkeren og kun når begge utgangene er i bruk. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Her lukter det brente jordingsbaner. Er det ulyd når èn spesiell utgang er tilkoblet er det 99% sikkert at det er brente jordingsbaner. Du kan jo høre med pndjo om han vil fikse det for deg om spillern er verdt det Å forsterke et allerede ødelagt signal vil ikke være en løsning her er jeg redd... Endret 22. mai 2006 av Jalla Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Ulyden kommer kun fra høyttalerene som eg koplet til forsterkeren og kun når begge utgangene er i bruk. 6158401[/snapback] Virker for meg som om du må forsterke utgangssignalet. Slik jeg forstår deg har du ikke u-lyd når en kanal er tilkoblet (samme hvilken av dem) men du får støy når alt er koblet til sammtidig. Hadde det vært brente baner skulle du hatt støy hele tiden på den kanalen som var brendt. Endret 22. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Ulyden kommer kun fra høyttalerene som eg koplet til forsterkeren og kun når begge utgangene er i bruk. 6158401[/snapback] Slik jeg forstår deg har du ikke u-lyd når en kanal er tilkoblet (samme hvilken av dem) men du får støy når alt er koblet til sammtidig. 6158683[/snapback] Stemmer det, lyden er helt fin den så lenge bare en av signalledningene er tilkoplet. Men lyden kommer når jeg prøver å bruke begge samtidig, selv om jeg har lagt den en banen på utsiden av bilen... Kan det være at spilleren ikke klarer å levere nok strøm?? Men det har jo virket tidligere.... Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Vet ikke hvor gammel spiller du har, men ledninger, kondensatorer, laser ol har begrenset levetid, og taper målbart effekt over tid. Det billigste for deg er å først prøve å legge nye strømledninger til spilleren. de orginale er sjeldent gode nokk. Spesielt når du har en spiller som gir 4v ut (sjeldent, normalt er 1.5 til 2.5) Endret 22. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Vet ikke hvor gammel spiller du har, men ledninger, kondensatorer, laser ol har begrenset levetid, og taper målbart effekt over tid. Det billigste for deg er å først prøve å legge nye strømledninger til spilleren. de orginale er sjeldent gode nokk. Spesielt når du har en spiller som gir 4v ut (sjeldent, normalt er 1.5 til 2.5) 6158890[/snapback] Hehe..... 2.2V kan det stemme? Men hvordan stiller en gain levelet på denne spilleren (DEH-P7700MP)? Spilleren er ca 1 år. http://www.pioneer.no/no/product_detail.js...nomy_id=430-458 Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Her lukter det brente jordingsbaner. Er det ulyd når èn spesiell utgang er tilkoblet er det 99% sikkert at det er brente jordingsbaner. Du kan jo høre med pndjo om han vil fikse det for deg om spillern er verdt det Å forsterke et allerede ødelagt signal vil ikke være en løsning her er jeg redd... 6158645[/snapback] helt enig med jalla.. er nok brendte jordingsbaner i spilleren.. kan komme av for dårlig jording til en forsterker som drar mye strøm! har hatt samme problemet.. Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) helt enig med jalla.. er nok brendte jordingsbaner i spilleren.. kan komme av for dårlig jording til en forsterker som drar mye strøm! har hatt samme problemet.. 6167341[/snapback] Han skriver jo at alle kanalene funker hver for seg, men ikke når alt er koblet på sammen. +han har hatt støy hele tiden, men det har gradvis tiltatt. Samsvarer dette med brendte jordingsbaner? Hehe.....2.2V kan det stemme? Men hvordan stiller en gain levelet på denne spilleren (DEH-P7700MP)? Spilleren er ca 1 år. http://www.pioneer.no/no/product_detail.js...nomy_id=430-458 6159043[/snapback] Høres mer sannsynlig ut med 2.2V Jeg har ikke kjennskap til denne spilleren, da jeg ikke har hatt pioneer selv. dvs, jeg hadde en spiller som fulgte med en bil jeg kjøpte, men jeg skiftet den ut etter kort tid. Pioneer er jo det merket som har best kvalitet av det som selger over alt. Personlig synes jeg det er bra spillere, men at de er alt for kjedelige og har for lite tilkoblingsmuligheter i forhold til pris. Jeg tror ikke det kan være spilleren som gjør det siden den er såpass ny, men det er vannskelig å si uten å ha sett/hørt på det. Men jeg lister opp noen av de vanligste tingene som kan skape støy. Ladestøy, Dårlig/defekt dynamo. (sjeldent) Strømledninger som går langs andre strømførende ledninger. Signalledninger som går langs andre strømførende ledninger. Strøm/signalledninger som går i nærheten av elektriske motorer (kupevarmer, bensinpumpe ol) Dårlig jording. Underdimisjonerte strømmledninger. Dårlig utgangssignal fra spiller. Dårlige kontakter (spiller og forsterker) Defekt spiller/forsterker Jeg tror IKKE at spilleren eller forsterkeren er ødelagt siden du har hatt støy hele tiden, men at det gradvis har blitt verre. Hvordan har du koblet høytalerene/forsterkeren? Endret 24. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg tror IKKE at spilleren eller forsterkeren er ødelagt siden du har hatt støy hele tiden, men at det gradvis har blitt verre. Hvordan har du koblet høytalerene/forsterkeren? 6167388[/snapback] Jeg har koblet høyttallerene framme direkte til spilleren (Diskant, 5 1/4 og delfilter). Bak er høyttalerene i hattehyllen koblet til forsterkeren (6x9, pioneer), det samme er subb'en. Bruker en 4 kanals forsterker, merke PowerAcoustik. Nå har jeg bare koblet til den ene signalkabelen (høyttalerene i hattehyllen), for å unngå den helsikens ulyden (utrulig høy lys lyd!!). Lenke til kommentar
kjetiljac Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 har pioneer spiller selv og er plaget med samme problemet (radiofrekvens støy kalles det vel), har pratet med flere pioneerspiller-eiere som er plaget med det samme. Prøv å sette i en annen spiller(ikke pioneer) bare for å prøve, så finner du fort ut om det er spilleren det er noe galt med. Tror det er mulig å få tak i en rf-modulator(?) eller noe lignende som fjerner slik støy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå