Gå til innhold

Blir du sulten av kveldsmat?

V-by

Anbefalte innlegg

Det er digg å legge seg til å sove når man er stappmett. Jeg blir alltid doven etter å ha spist skikkelig mye.

6158268[/snapback]

Enig her. Det er ganske behagelig :)

6158888[/snapback]

Det kommer nok med åra! ^^

Btw, er ikke så ille å spise kveldsmat om man spiser proteiner. Karbohydrater bør man holde seg unna 2-3 timer før leggetid iallefall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant det som sier her, det som er greia med og ikke spise mye mat før du legger deg er som sakt at etter (ca) kl 1900 - 2000 så begynner forbrenningen og arbeide mindre, saktere utover kvelden.

Spiser du da mye karbohydrater vil dette bli om til fett som legger seg rundt magen og du blir feit. (du skal så sakt spise veldig usunt for at det skjer)

Men spiser du f.eks rent kjøtt som kyllingfilet som ikke inneholder karbohydrater med ca 140Kcal (Kalorier, spørs hvor stor kylling biten er) Så har dette ikke noe spesielt og si, hvis du ikke er på slankern.

Er du på slankern, burde du holde deg til ca. 2000 kcal om dagen om du er mann. Unngå trege karbohydrater om kvelden før du legger deg, som pasta osv. Fordi kroppen gjør det om til fett.

Kvinner sin kropp trenger 2000 Kcal om dagen for og fungere skikkelig hvis du er aktiv. En mann 2500 Kcal hvis han er aktiv. Ligger man på underskudd på 500 Kcal om dagen så vil du gå ned fint i vekt. Er du ute etter mer, ja så kjør på med mat. Men husk, spiser du mye om kvelden vil dette bli til fett som legger seg på ugunstige steder på kroppen.

Ble litt mye slanke prat i denne posten men her har du en liten idè hvordan det er med spise på kvelder.

Selv unngår jeg Karb så sent på kvelden, som kl 2200 å ut. Kjenner på kroppen det fungerer fint :cool:

Vil du ned, må du iallefall gå 30min 3 ganger i uka.

God natt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...