sixx Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 noen som vet? hvem hva hvor...er egentlig helt blank på dette feltet...Men har et veldig godt gever liggende, å har lite penger. Så jeg lurte på om noen vet noe om skuddpremie på kråker i trondheim? eventuelt mink eller andre dyr. har hørt det skal være 20 spenn for hver kråke hvor skal de leveres og slikt?? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 jeg aner ikke om det er det, men er de det så tror jeg du skal levere de på politistasjonen... Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Tror du skal lax'n littegrann før du tar frem salongrifla og begynner å plaffe løs i Trondheim sentrum. Er veldig sjelden det er skuddpremie på sånne dyr, og det er helst i mindre strøk. I byen tror jeg det er Staten som har ansvar for alskens "villdyr". Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Tenk viss du bommer.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Tenk viss du bommer.. 6158058[/snapback] For eksempel. Eller bestemmer seg for å "bomme" på ei kråke og tilfeldigvis råke en som skylder han penger. ^^ Endret 22. mai 2006 av Fisk1 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 eneste gangen jeg har hørt om det var for 50år siden da skjærene tok noen husdyr eller noe. da var det noen som tok av dage en hauk også, når du leverte den lurte de på om de fikk noe for den (hauken var fredet eller noe), og da sa lensmannen, jada, den der er vel det samme som tre skjærr. det var en historie fra mitt nærmiljø... Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Skuddpremie på kråker og rev. Vartfall i vesnes kommune Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 en lærer vi hadde babla noe på skuddpremie på kråker eller noe da han var gutt... Da kigg de på fugglejakt Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du kan jo kanskje gå ut å skyte med luftgevær på fugler, det er hvertfall litt sikrere.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du kan jo kanskje gå ut å skyte med luftgevær på fugler, det er hvertfall litt sikrere.. 6158099[/snapback] Nå er det ofte sånn at luftgevær ikke dreper fugler o.l da. Og det er jo litt synd for det dyret som får ei blykule i øyet og blør i hjel etter 6-7 timer. Men ellers er det ganske gøy å skyte med luftgevær! Hehehe... Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Luftgevær med kikkertsikte Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du kan jo kanskje gå ut å skyte med luftgevær på fugler, det er hvertfall litt sikrere.. 6158099[/snapback] Nå er det ofte sånn at luftgevær ikke dreper fugler o.l da. Og det er jo litt synd for det dyret som får ei blykule i øyet og blør i hjel etter 6-7 timer. Men ellers er det ganske gøy å skyte med luftgevær! Hehehe... 6158116[/snapback] eeehh, de dør... etter noen kuler ivertfall Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Fleste fugler flyr nok etter første skuddet gitt Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du kan jo kanskje gå ut å skyte med luftgevær på fugler, det er hvertfall litt sikrere.. 6158099[/snapback] Nå er det ofte sånn at luftgevær ikke dreper fugler o.l da. Og det er jo litt synd for det dyret som får ei blykule i øyet og blør i hjel etter 6-7 timer. Men ellers er det ganske gøy å skyte med luftgevær! Hehehe... 6158116[/snapback] eeehh, de dør... etter noen kuler ivertfall 6158126[/snapback] Haha! :!: Jepp, nettopp det som kan bli kjiper'n. Uansett, ring politiet i Trondheim og spør. De blir enten: A) Usaklig glade og ber deg smelle ned alt som flakser og flyr eller: B) Usaklig sinte og ber deg ta den titt i faktaboka. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Luftgevær med kikkertsikte 6158122[/snapback] Funker ikke på så strore fugler.. Funker på låvesvale og småfugler.. Men måke å kråke flyr vare videre Lenke til kommentar
sixx Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 når d skal være sagt...luftgeværet er kraftig å skyter igjennom et stor malingsspann...begge sider;) så en kråke bør den vel ta? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Noen år siden var det så mye trost i området her, rundt huset. Og jeg liker ikke trost, så jeg og en kompis gikk på tokt med luftgevær. Fa'n å mange vi tok Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 når d skal være sagt...luftgeværet er kraftig å skyter igjennom et stor malingsspann...begge sider;) så en kråke bør den vel ta? 6158173[/snapback] Njaaa, ikke de luftgeværene jeg har skutt med. Har sett pistoler som kan gjøre noe lignende av det du beskriver, men rekkevidden er ikke på langt nær stor nok. Hvis du da ikke klatrer opp i treet der skjæra sitter da. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 når d skal være sagt...luftgeværet er kraftig å skyter igjennom et stor malingsspann...begge sider;) så en kråke bør den vel ta? 6158173[/snapback] Kråka har så tjukk pels, at du må treffe den rett i hodet. Snakker av erfaring Lenke til kommentar
sixx Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 når d skal være sagt...luftgeværet er kraftig å skyter igjennom et stor malingsspann...begge sider;) så en kråke bør den vel ta? 6158173[/snapback] Kråka har så tjukk pels, at du må treffe den rett i hodet. Snakker av erfaring 6158202[/snapback] så et godt kalibrert luftgever kikkertsikte, headshot og ligge under granbar bør holde:P? hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå