Gå til innhold

Remote desktop klikker maskinen

Anbefalte innlegg

Etter og ha brukt remote desktop på latopen, noen som jeg gjør veldig ofte så blir hele tastaturet helt klikket her :mad: det som skjer er at høyre delen av tastaturet blir om til tall når jeg trykker på bokstavene der. For og fikse dette så må jeg kjøre system restore for at det skal virke igjen. Det som er litt merkelig her er at under login vinduet i xp så funker det helt fint. men så logger jeg men inn på maskinen så blir alt helt mongo. Har prøvd med 2-3 forskjellige xp plater så tror ikke det er feilen og har prøvd og reparere xp men det hjelper heler ikke.

Noen som har en løsning på dette? dette er noe jeg har irritert meg over i lengre tid nå :mad:

-Andrè

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva du gjør:

Logger inn på den bærbare PC'n fra en stasjonær PC?

Hvis så er tilfelle, prøv å slå av de numeriske tastene på den stasjonære PC'n (NUM-LOCK) før du logger inn på den bærbare.

Når NUM-LOCK står på på den bærbare så erstattes "høyre" del av tastaturet som du sier med tall (gjerne blå skrift på tastene på den bærbare):

U blir 4, I blir 5, O blir 6, P blir -

J blir 1, K blir 2, L blir 3, Ø blir +

M blir 0, m.fl

EDIT:

Blir vel egentlig det samme andre veien. Hvis du logger på en stasjonær PC, hvor NUM-LOCK normalt er på, så vil den bærbare adoptere denne innstillingen. Prøv å slå av NUM-LOCK etter at du har logget deg på.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...