Gå til innhold

Er du skuespiller? Eller spilt i teater før?


Anbefalte innlegg

Ja, lurte på om det finnes noen skuespillere her på forumet, eller som tidligere har vært det.

 

Jeg spiller selv i teater, og det startet med at mamma meldte meg inn i Stella Polaris som holder til her på Fossnes, men etter hvert gikk jeg lei å spille i Stella Polaris, jeg følte ikke at det var helt som teater.

 

Så jeg begynte heller i den da nyopprettede Drama/teater i kulturskolen, husker ikke hvor lenge siden det er nå, men det begynner vel å bli et par år ja.

 

Senest hadde vi en oppsetning av "Ringeren i Notre Dame" som vi spilte i Tønsberg Domkirke, hvor vi i "Junior -gruppen" (jeg er eldst der, vil ikke forlate den gruppen :wee: ) samarbeidet med "Senior -gruppen" i å sette det opp. Tilbakemeldingene ble en av de bedre. En i senior -gruppen sa for eksempel: "Før har de liksom sagt at det har vært bra, men denne gangen virket det som de virkerlig mente det!" :wee:

Vedkommende som sa dette har forøvrig vært i en mindre rolle i en ungdomsserie på NRK (en som faller ned fra et tak i første episode og havner på sykehus) og har spilt i en oppsetning av "Pinochio" på et av de store teatrene i Oslo, tror det var Oslo Nye Teater, men er ikke sikker. Han er i allefall en meget dyktig skuespiller. Frode heter han.

 

Noe som er dumt er at det til neste år er siste året for nesten alle i Senior -gruppen da man ikke kan være der lenger enn til man er 18 år, håpet vårt er derimot at instuktøren skal løsrive seg fra kulturskolen og starte for seg selv, noe det faktisk er stor sannsynlighet for at han vil komme til å gjøre.

 

Så; er det noen flere der ute? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det er jo veldig morsom at dere vil starte deres egen gruppe. Det kommer ikke helt frem av posten din hvor dere holder til, er det Fossnes i Enebakk eller Stokke?

Vel…jeg selv jobber i noe som heter Akershus Teaterverksted, hvis dere ligger i Akershus er dere velkommene til å søke medlemskap hos oss, hvis ikke kan jeg anbefale å søke medlemskap hos ditt lokale teaterverksted. Det er mange fordeler ved å være medlem hos en slik organisasjon. Instruktøren deres kan sikkert svare på eventuelle spørsmål dere har i forhold til det og vet sikker hvilket teaterverksted som er aktuelt for dere.

Gjennom et teaterverksted kan dere også få kontakt med andre i lokalmiljøet som eventuelt vil bli medlemmer.

Gå gjerne inn på våre hjemmesider, der kan du jo se litt hva slags muligheter som finns.

www.atv.no

Lenke til kommentar

Hehe, takk for tipset. Selve øvningslokalene er på Fossnes, men teatergruppen er på en måte "eid" av kulturskolen, som ligger i Stokke, hvor man ikke kan være medlem lenger enn til man blir 18. Hvor i alle dager fikk du forresten Enebakk fra :dontgetit:

 

Senior -gruppen har mange gode talenter sett fra mitt ståsted i alle fall, men jeg syns ikke at vi i Junior -gruppen er på langt på nær så flinke som dem, og jeg ser hele tiden ting vi i vår kunne gjort annerledes, men man skal kanskje ikke akkurat kritisere noen 12-14 åringer... (Jeg er forøvrig 16 og er eldst i Junior -gruppen og har vært den som har pleid å ha en av de store rollene, det hadde jeg ikke i den siste forestillingen, men det var i grunnen litt deilig å slippe)

 

Men alle i Senior -gruppen har hvertfall et år til hvor de kan gå der, så de løsriver seg i alle fall ikke enda, og vi har planer om å gjenta sukseen fra i fjor og slå sammen gruppene.

Instruktøren vår heter forresten Anja og har selv en fortid i Stella Polaris og får hun det ikke slik som hun vil ha det, så får hun det som regel likevel, så jeg tør tippe på at hun kommer til å fremme forslaget til Senior -gruppen selv neste år.

 

Spiller du selv eller?

Lenke til kommentar
En ting som er litt rart er at jeg kan spille teater foran mange hundre mennesker, men å holde et foredrag foran 25 stykker som jeg kjenner (klassen min) nei, det fikser jeg ikke... Flere som har det slik?

6184417[/snapback]

Som om eg skulle sagt det selv. men å spille teater er ikkje akkurat noe eg får våte drømmer om, om natta da :tease:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

jobbet i DNO (den norske opera) fra jeg var 6 til 13 år. som er en stund siden.. gjelder det? også hadde vi en slik rar skoleforestilling i fjor, Dragen, der vi alle var liksminkede og kineserish. hovedrolle på meg. halleluja. det var teater.. ellerno'.

Lenke til kommentar

Hehe Jeg utdanner meg :)

Har vært i en håndfull skuespill opp gjennom årene. Steinerskolen er et paradis for folk som vil bli skuspillere.

Har spilt i hiawatha, westside story (Tony) Et skuespill uten navn, Tors hammer, Snehvit, The english :love: og flere som jeg ikke husker navnet på. :roll:

Endret av Akiro Curosawa
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har spilt teater med Vindeleka Barne- og Ungdomsteater siden år 2000. Spilte i "Gi meg é Pille" i Januar 2005, (betalt og greier :cool: ), og spilte i "Bak Vollane" i 2004 og 2005. I sistnevnte spilte jeg Kong Frederik II. Det var altså rollen som Statuen av Kong Frederik II. i Gamlebyen i Fredrikstad. Jeg var malt helt grønn på armene og hele hodet. Fra halsen og opp. Et slit men gøy. 45min å få på sminken og 45-60min i dusjen for å skrubbe det av meg. Noen som har sett det stykket? Men jeg elsker teater og jeg hadde nok ikke klart å leve uten det!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

som mange andre har jeg puslet litt med scenekunsten på amatørbasis, har vel blitt 9 år nå i det lokale barne/ungdomsteateret. hvorfor jeg ble hengende her vet nå ikke jeg , siden min første erfaring på den store scenen var som den bakre halvpart i "folk og røvere i kardemomme by". det er egentlig facinerende hvor morro det egentlig er å spille for barn når man selv for lengst har forlatt målgruppen. har vel noe med responen å gjøre. :p

Lenke til kommentar
Jeg har spilt teater med Vindeleka Barne- og Ungdomsteater siden år 2000. Spilte i "Gi meg é Pille" i Januar 2005, (betalt og greier :cool: ), og spilte i "Bak Vollane" i 2004 og 2005. I sistnevnte spilte jeg Kong Frederik II. Det var altså rollen som Statuen av Kong Frederik II. i Gamlebyen i Fredrikstad. Jeg var malt helt grønn på armene og hele hodet. Fra halsen og opp. Et slit men gøy. 45min å få på sminken og 45-60min i dusjen for å skrubbe det av meg. Noen som har sett det stykket? Men jeg elsker teater og jeg hadde nok ikke klart å leve uten det!

7330374[/snapback]

 

Jeg tror faktisk jeg var og så "Bak Vollane" i Gamlebyen i 2005. Mener å huske det hvertfall. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har vært med på mange mindre oppsettinger, men for to år siden spillte jeg den onde dronningen i snehvit og en av skuespillerene i En Midsommer natts drøm. Det var fremdeles ganske amatørmessig, men vi hadde noen oppsettinger og en del publikum. Jeg elsker den småstressa følelsen en får rett før en går på scenen. Og å få publikum til å le. Jeg er ingen stor talent akurat, men likevel, det er morro.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...