Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Access Restrictions på Linksys WRT54G

Anbefalte innlegg

Grunnet misbruk og alt for lange netter har jeg sett at access restriksjons måtte gjennomføres på den trådløse ruteren i heimen. Jeg har fått til å sette opp ulike oppsett for hverdager og helgedager, men det jeg synes var underlig var at disse ble ikke aktive før jeg satte på brannmurfunksjonen i ruteren.

Jeg kunne godt ha så mange oppsett jeg ville, men ingen av dem fungerte med mindre brannmuren i ruteren var på.

I min situasjon er jeg nødt til å kunne koble meg til hjemme-maskina som kjører remote desktop, og etter at jeg har aktivert brannmuren ser det ikke ut som at det fungerer lengre....

Noen som har vært oppi en lignende situasjon og har funnet en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner ikke jeg oppsettet av routeren din, men det bør vel gå å åpne port 3389 mot din IP-adresse. Forutsatt at det er Windows XP du bruker så er port 3389 standardporten for Remote Desktop.

Slå også av alle lokale (software) brannmurer når du bruker den som er "innebygd" i routeren.

Lenke til kommentar
Nå kjenner ikke jeg oppsettet av routeren din, men det bør vel gå å åpne port 3389 mot din IP-adresse. Forutsatt at det er Windows XP du bruker så er port 3389 standardporten for Remote Desktop.

Slå også av alle lokale (software) brannmurer når du bruker den som er "innebygd" i routeren.

6157871[/snapback]

Greia er at rutinga mi fungerte veldig bra FØR jeg måtte bruke tiltak som access restrictions og slo på firewallen(på ruteren).... Dvs at jeg først lagde de ulike vilkårene, men de fungerte ikke før jeg satte på firewallen som sagt

Lenke til kommentar
Greia er at rutinga mi fungerte veldig bra FØR jeg måtte bruke tiltak som access restrictions og slo på firewallen(på ruteren).... Dvs at jeg først lagde de ulike vilkårene, men de fungerte ikke før jeg satte på firewallen som sagt
Du ønsker tips om hvordan du kan få adgang til Remote Desktop etter at du setter i gang "access restrictions" og firewall'n? Da prøver du denne: http://www.portforward.com/english/routers...ote_Desktop.htm

I tillegg så må du kanskje lage en egen regel under "access restrictions" for å tillatte trafikk via port 3389 uansett tid på døgnet og uansett bruker (IP-adresse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...