TSP Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei. Den 16. Juni skal jeg og resten av oss i 10. klasse til Oslo, der vi blant annet på kvelden skal innom Oslo Nye Teater for å se på teaterforestillingen West Side Story". Har dere sett denne oppsetningen og hva synes dere i så fall om den? Lærerene har roset denne opp i skyene, men de gjør jo lærere alltid . Er litt nysgjerrig på hva folket generelt synes om den. Og har dere eventuell kjennskap til de som spiller i stykket og vet om de er gode/dårlige skuepsillere? Liker teater veldig godt forøvrig. http://www.oslonye.no/forestillinger/1608.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Adil er fantastisk da, har vært helt betatt av han siden dansefeber.. Han er en utrolig danser, som sikkert er i sitt ess i denne forestillingen. At han i tillegg er flink å synge, er ingen ulempe Lenke til kommentar
Teater Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Nå har jeg ikke selv sett akkurat denne oppsetningen. Jeg så Riksteaterets oppsetning av den for tre år siden og det er et godt stykke, hvis du ikke har sett den før tror jeg du vil like Oslo Nyes versjon. Stykket er en av de litt større klassikerne (ikke drep meg for den kommentaren, men jeg mener den ikke helt har plass på stjernehimmelen) og nyes oppsetning er en litt ny tolkning og noe forkortet, så hvis man er vant til den klassiske versjonen kan den nokk være litt skuffende. Samboeren min var å så den på prøvene og ga den slakte karakter, men det var tross alt før premieren og den kan absolutt ha forbedret seg mye etter det. Det er jo ikke rent sjeldent det blir bedre når de får spilt den en stund. Konklusjonen er vel at hvis du går dit med et åpent sinn og med ikke for store forventninger kan det bli en meget god opplevelse. (Dette er hva jeg kaller en kommersiell oppsetning, den spilles for å tjene penger….men det er min mening). Lenke til kommentar
Frk_Moe Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Jeg så denne forestillingen i vinter med klassen. Den var veldig rettet mot ungdom og det syntes jeg var veldig kult. Scenen så helt sinnsykt bra ut og de hadde løst det på en spennende og orginal måte. Det så ut som skuespillerne og danserne koste seg på scenen og det smittet over på oss som så på. Desverre var jeg skikkelig uheldig med plassen. Bak meg satt det noen så jenter og prata og forran meg satt det en høy dame slik at jeg hele tiden måtte lene meg til siden for og se noe som helst! Men jeg er veldig enig med deg Teater, den var ikke kjempe storslagen. West Side story er ikke akkurat blandt de store musikalene. Endret 26. mai 2006 av Frk_Moe Lenke til kommentar
Teater Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det er litt begrenset hva jeg kan si her, men etter jeg svarte på denne tråden på onsdag snakket jeg med en kollega av meg. Han fortalte meg at det er blitt en stygg uvane hos noen få regissører å gjøre om små ting i original manusene slik at de kan ta royalty av bruken, hvilket betyr at de tjener mange ganger det de normal ville tjent på en sånn type oppsetning. Jeg skal ikke bastant påstå at det er det som har blitt gjort med denne oppsetningen, men det kan virke som det finnes et mønster i denne regissørens historie. Det er også pussig hvordan de samme navnene følger hans oppsetninger og da også gjerne mennesker som har personlige forhold til ham eller andre rundt han. Se for eksempel på scenografens samboer og både hennes og hans historie i Hungnes’s oppsetninger. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Jeg har sett denne oppvisningen sammen med klassen. Jeg har aldri helt forstått magien med teateret. Forestillingen var spekket med klisjé og disney-aktige sanger. Mye elendig teaterhumor og skuespillerne var heller ikke mye å skryte av. Men om du generelt liker teater så kan det hende at stykket faller i smak. Men jeg syntes at hver gang jeg går på teater så får jeg den samme oppskriften servert hver eneste gang. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 4. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2006 Det skal forøvrig sies at jeg hater stort sett alt av slike sanger i teater, det klarer jeg rett og slett ikke, blir liksom litt for dumt. Så fint du advarte meg for de Men liker teater generelt sett, så jeg får vel rett og slett bare sette lave forventninger og se om jeg synes det er noe bra. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Du kjeder deg ikke iallefall, men jeg lover deg at du kommer til å gremmes over sangene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå