Gjest medlem-77217 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hallo! Noen som vet hva som er feil her? Bildene er på feil sted! Hjelp ! LINK Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Legg designet inn i photoshop så kan du slice den istedenfor, mye enklere. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Da blir kodingen altfor urdig og stygg, så nei. Det vil jeg ikke gjøre. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Du mener kodingen ikke er stygg nå? Hva med å lage menyen slik en meny faktisk skal lages, som en uordnet liste: <ul> <li><a href="#">Side1</a></li> <li><a href="#">Side2</a></li> <li><a href="#">Side3</a></li> </ul> så bruker du css til å bestemme hvordan menyen skal se ut. Bare bruk bilder i htmlen hvis det f.eks er et bilde til en artikkel. Menyer, rammer osv som har med design å gjøre skal styres fra css. Endret 23. mai 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Busee: Selv om du slicer i Photoshop, er det ikke dermed sagt at du får kode ut av det? Du kan velge å lagre som "Images only", da får du ingen HTML-kode ut av slicene dine.. Da står du helt fritt til å style i CSS og kode HTML for hånd Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Men hvordan får jeg bildene på rett sted om jeg koder det selv da? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 For at du best skal lære hvordan man bruker css, så lag en helt enkel side uten noe form for grafikk. Bare style skift og overskrifter. Så jobber du deg videre med å kanskje posisjonere de forskjellige delene av siden (top-høyre-venstre-bunn) Når du har fått til det så kan du ta en titt på http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ for å se hvordan man styler en meny. Det er faktisk ikke så vanskelig så det høres ut. (for å få bildene som bakgrunn på menyen så bruker du : background:url (dittbilde.jpg) repeat-x; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå