Kadmium Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hallo, jeg har plutselig blitt veldig interessert i ny, og annerledes kultur. Her kan du poste litt informasjon om annerledes kultur. Det kan være ting ikke mange ikke har spesielt stor kjennskap til, eller kultur vi har hørt litt om, men er nysgjerrig på. Endret 22. mai 2006 av Agressive Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Dans har vel strengt tatt ikke fått så stor plass her på forumet tidligere? Det er jo folk som driver med det også... Lenke til kommentar
Teater Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg er litt uenig i at dans er annerledes, det er definitivt kultur, ikke missforstå. Men dans er alt høyt aktet og ikke minst høyt statlig støttet. I denne tråden er det mulig litt mer spesielle sære ting hører hjemme. Hva med animasjon? Nysirkus? Figurteater? (og da mener jeg ikke ”Dyrene i hakkebakkeskogen” og annet for barn vi ser en del av). Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Sånn derre skjult teater! kommer ikke på hva det heter eksakt. men det er skikkelig kult. Lenke til kommentar
safsent Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Dramaklassen over oss for to år siden hadde engang en øvelse i "skjult teater" på en annen klasse. De skjelte ut en jente i klassen, og alle var med på å virkelig mobbe henne. Dette skjedde mens vi egentlig skulle ha time sammen, og gjett om det funka! Alle i min klasse satt der med hakaslepp og lurte på hva i alle dager de drev med. Heldigvis avslørte de det etterpå, for det var ganske fælt å se på. ellers, til kultur som er litt annerledes kan jeg jo nevne en artist. Diamanda Galas. Jeg hører på henne av og til, musikken er ganske spesiell, så det kan nok hende at det kreves litt tilvenningstid. Det er en ganske spesiell dame, med det største stemmespekteret jeg noen gang har hørt. Google henne, så finner du ut litt:) Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 jeg kom på en ting til. innen kunst blir vel det.. for en stund tilbake så jeg noen bilder av en artist/kunstner som lager maleri på bakken som ser 3D og ekte ut. sinnsykt bra!! skal se om jeg finner det igjen Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Ah, Nysirkus som fremmed kultur ja Drev endel med det før. Noen som vil vite noe spesielt? Lenke til kommentar
irio Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Ah, Nysirkus som fremmed kultur ja Drev endel med det før. Noen som vil vite noe spesielt? 6403666[/snapback] I hvilken sammenheng? Jeg har fått plass på nysikus linja på fjordane folkehøyskole, har du noe erfaring med den skolen? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Nei. Gikk nysirkus i fire år med folk fra Stella Polaris. Hun ene der startet "skole", med trening en gang i uka. Ble mye egentrening resten av tiden egentlig. Hadde litt samarbeid med Grav i Bærum, Brasirkus med Rodrigo og en annen brasilianer jeg ikke husker navnet på. Det mest interesange var å dra til Sverige og måle krefter på internasjonale treff, hvor jeg fikk møte endel verdensmestere i ulike sjongleringsgrener. edit: Er bare 16, så har vel null erfaring med nysirkuslinjer på høgskoler. Still though, raget ganske høyt på erfaring med Diabolo, ivertfall i Skandinavia. Endret 29. juni 2006 av Mixel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå