Gå til innhold

Nytt hovedkort, lurer på hvilket da....

PTRN

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe meg en ny pc, (så jeg har lagt ut en del på forumet nå(må samle litt info vettu!!!))... er det noen som har noen erfaringer på noen hovedkort med AMD støtte og DDR DIMM... hvilket er anbefalt og hvilket er ikke... må ikke støtte raid, men helst 3/4 DIMM`s...

M.V.H Lars Petter Bjørkevoll

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kjøper ikke et hovedkort som mange har problemer med bare fordi de som lager dem er kjent. F.eks IBM GXP 75. Soyo og soltek har fått gode resultater i senere tester.

Gå inn på tomshardware.com der har de testet 13 hovedkort, inkludert soyo og soltek. Der kan du se hva kortene yter og om de er stabile. Soltek og Soyo var de kortene som kom best ut. Har selv bestillt meg soltek :smile:

Lenke til kommentar

Greit den var ikkje mye bedre, men den kom foran Epox`n i 8 av 15 tester. Men du får med 4 gratis programmer, i tillegg er det mer stabilt.

The Soltek is an ideal pick for any hardcore overclocker. Even at higher clock speeds (overclocking) and aggressive memory timing, the board runs much more stably than, say, the much-hyped Epox EP-8KHA+.

The SL-75DRV2 often takes first. So, it's clearly a better deal than the Epox EP-8KHA+, as instability issues didn't make it stick out like a sore thumb. Our take on it?

Lenke til kommentar

når det gjelder hovedkort så er ikke det det første man burde prøve å spare penger på..

stabilitet er meget individuelt.. meget vanskelig for hvem som helst å fastslå.. jeg har testa svært mange forskjellige hovedkort.. og kan ikke si at noen av dem hadde dårlig stabilitet..

best erfaring har jeg alikevel med kort som dette:

Abit KG7-LITE Hovedkort Socket A (DDR)

- AMD761, ATA/100, ATX 266MHz FSB

Asus A7M266 Hovedkort for Socket A (DDR)

- AMD761, ATA100, ATX 266MHz FSB

chipsetet er meget viktig når man kjøper hovedkort.

kjøper du en av disse kan du være på den sikre siden så det holder..

finnes forøvrig i flere utgaver.. med raid osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...