learntofly Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Under "Mine dokumenter" ligger det som kjent mapper som heter "Mine bilder", "Min musikk" osv. Bildene og musikken min ligger på en annen partisjon enn mine dokumenter. Er det mulig å endre hvor disse mappene peker mot? Ønsker med andre ord at de skal kunne fungere som snarvei til den andre partisjonen hvor musikken og bildene ligger. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 1. Klikk på Start -> Kjør/Run, og skriv regedit. 2. Da kommer regedit opp (vær forsiktig her). Naviger deg fram til HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Shell Folders. 3. Høyreklikk på My Pictures og velg modify/endre. 4. Så skriver du hvor du vil det skal peke (eksempel d:\musikk). 5. Restart pcen. Gjør det samme med Mine bilder Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Tror du må gå i Windows Utforsker, å flytte mappen. Å så lage en snarvei til dem (Hvis jeg har skjønt hva du spør etter da) EDIT: janfredriks måte ser lettere ut ZayCon Endret 22. mai 2006 av ZayCon Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hmm... Alt ser bra ut til jeg har restartet. Da tilbakestiller alt seg til de opprinnelige innstillingene... Edit: Kjører XP Home Endret 22. mai 2006 av GEman Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Eneste jeg oppnådde med det var at det kom navnet mitt etter navnet på mappa. Eks "Musikk (Eirik)". Den perker fortsatt til det opprinnelige stedet. Er ikke så farlig, men hadde jo vært greit å få orden på dette... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) 1. Klikk på Start -> Kjør/Run, og skriv regedit. 2. Da kommer regedit opp (vær forsiktig her). Naviger deg fram til HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Shell Folders. 3. Høyreklikk på My Pictures og velg modify/endre. 4. Så skriver du hvor du vil det skal peke (eksempel d:\musikk). 5. Restart pcen. Gjør det samme med Mine bilder 6157031[/snapback] Fungerer ikke hos meg heller.. Edit: TweakUI fungerte derimot perfekt. Endret 29. mai 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå