solstorm Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hei! Har et Nikon Coolpix 4300 som jeg har hatt 2-3 år. I det siste blir bildene jeg tar med zoom sånn som dette: Hva er det som gjør dette? Bare sånn for ordens skyld... Bildet er tatt kun for å vise et eksempel Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Er dette henta rett fra kamera tyder mye på at du kan begynne å ønske deg et nytt et. Ingen 'feilinnstillinger' skal kunne forårsake slikt resultat. Lenke til kommentar
solstorm Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 ja, det er henta rett fra kamera "for anledningen". Hvis jeg ikke bruker zoomen, så fungerer det greit, men... Har ikke stilt på noe, så det skal være på automatisk. Sissel Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du kan jo prøve å levere det inn på reklamasjonstiden (som er fem år). Tviler på at dette er et resultat av ytre påvirkning, og da bør du kunne få reparert det på reklamasjonen. Som tidligere sagt i denne tråden... ingen innstillinger kan gjøre dette. Ihvertfall ikke hvis fenomenet kun oppstår når du zoomer (merkelig akkurat det foresten). Lenke til kommentar
solstorm Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Å så flott! Fem år også på automatkamera altså? Jo, ja - det er kun når jeg zoomer at det blir sånne bilder. Så flott, skal høre med butikken jeg. Takker for svar! Nytt kamera er på vei, men jeg ville jo gjerne hatt dette lille i tillegg da. Sissel Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvis de nekter, så henvis til forbrukerkjøpsloven. Den sier at ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år, har fem års reklamasjonsrett. Og jeg vil jo påstå at et digitalkamera til flere tusen kroner er ment å vare vesentlig lenger enn to år Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hva med å oppdatere firmware? kan det ha noe for seg i en slik problemstilling? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Nja... vil ikke tro det hjelper. Spørs om det er et softwareproblem eller bildesensoren som har slått seg vrang. Vil tro det er noe elektronisk, og det vil ikke rettes med en firmware. Men hvis man finner en, så går det jo an å prøve. Skader ikke ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå