Gå til innhold

Daewoo DCR 9120, mulig å koble bassen til PC-en?

Anbefalte innlegg

Vi har et Daewoo DCR 9120 hjemmekino system nede i kjelleren,

og jeg hadde tenkt til å stjele bassen til systemet og sette den til PC-en,

Jeg bruker nå Panasonic SA PM03, men den har jo ingen bass inntak, derfor lurte jeg på om det finnes en kabel som gjør høyttaler kabelen som er på bassen i Daewoo DCR 9120 mulig å koble rett inn på mitt CREATIVE Audigy 2 ZS lydkort...

Vet ingen ting om lyd/lydkable/høyttalerkabler eller noe, så aner ikke hva tingene heter, men jeg lurer på om det finnes en kabel som gjør sånn at jeg kan koble bassen rett inn bak PC-en sånn som en vanelig PC-høyttaler...

Eller finnes det noen andre, og kanskje lettere måte for meg å koble bassen til PC-en min på??

Det er visst en:

SSW165-50B02

50W RMS

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at suben er passiv, at det ikke er forsterker ombord i selve kassen. Da trenger du også en passende forsterker. Hvis stereoen din ikke har noen form for utgang, må du som du sa koble direkte til lydkortet ditt, og signalet må splittes eller kortet må ha mer enn en utgang og støtte for 2.1 oppsett. Det finnes ulike måter å gjøre dette på, men det er uansett litt tungvint, og er nok ikke en ideell løsning.

Her er det en del greie oppsett:

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10129

Fordelen med dedikerte pc-høyttalere er også at de ofte er magnetisk skermet, og ikke påvirkes så mye av all elektronikken i og rundt dataen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...