Gå til innhold

Trenger anbefalinger til ny strømforsyning

Anbefalte innlegg

Heisann!

PCen min gikk nettopp kaputt, og nekter å starte opp. Det skjer absolutt ingenting når jeg trykker på av/på bryteren. Etter litt testing med å ta ut alle komponentene for å så prøve igjen, så skjer det fortsatt ingenting, det kommer bare en liten *pitz* lyd fra strømforsyningen når jeg prøver å skru på. Så jeg skal da prøve å kjøpe meg en ny strømforsyning for å se om det kan fikse saken.

Men da er spørsmålet, hvilken skal jeg gå for? Har fra før et Chieftech Midi Tower med en Chieftech 360W ATX strømforsyning. Har ikke lyst å bruke noe mere enn 1000 kroner på en ny en, men ser helst at den koster rundt 500-800 kroner.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha testet strømforsyningen min i en annen PC, hvor det heller ikke var noe liv, så kan jeg nok konkludere med at PSUen har tatt kvelden.

Noen som har noen andre tips enn den deggis anbefalte? Jeg har 0 peiling på strømforsyninger, og kunne trengte litt guiding i jungelen. Eneste kravet er at den skal vere bedre enn min nåværende Chieftech 360W ATX. Så gjerne over 400W med mer enn nok strøm på 12Ven.

Lenke til kommentar

Har du planer om SLI, Crossfire eller noe annet ekstremt? Hvis ikke er de PSUene massivt overkill, rett og slett bortkastede penger.

~350 W med ~22 A på 12V-linje er mer enn nok for de fleste. Selv 200 W holder til mange systemer. Men kjøp for all del kvalitet. Jeg er litt usikker på Hiper, men har fått inntrykk av at de holder mål.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...