En græll grill Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Formaterte PC'en jeg (for første gang), men etter jeg hadde installert windows oppdaget jeg at jeg hadde to stk. Hvordan kan jeg bli kvitt den overflødige? Endret 22. mai 2006 av Twoofus Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 boot.ini fila på C:, slett den ene. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Slett for guds skyld ikke filen! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Ikke slett filen, men åpne den i notepad, og slett den ene linjen. How to Use and Edit Boot.ini in Windows XP Hvis du vil, så kan du legge ut hva som står i boot.ini-filen her, så kan vi nok hjelpe deg med å finne ut hvilken som skal bort. Endret 22. mai 2006 av Agressive Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hmm, kan ikke finne filen. Skal den være rett inne på C;? Jeg ser ingen der (skjulte mapper vises). Edit: Ok, fant den. Her er det som står: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Hva gjør jeg? Og den derre partition 2 greia, den var der når jeg skulle formatere, men jeg bare lot den være i fred da jeg ikke visste va det var. Hvorfor kan jeg ikke finne den 2. partisjonen noen plass? Endret 22. mai 2006 av Twoofus Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Ok, blås i det, jeg fant en guide. Mitt forhåpentligvis siste spørsmål er; Hvordan kommer jeg inn på partisjon 2? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hadde du en c og en d disk og la inn windows på nytt på c? Og nå finner du ikke d disken (partisjon 2)? Litt usikker på hva du mente.... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Siden default nå er den nye på partisjon 2, så sletter du rett og slett dette: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Slik at filen blir seende slik ut: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Eventuelt kan du gjøre det enkelt å gjøre dette: Start > Kjør > Skriv: msconfig > Velg fanen "Boot.ini" > Trykk på: Kontroller alle oppstartsbaner. Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Slettet dene linja: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Fant ut at partisjon 2 var "c:", altså der jeg installerte den nyeste windows. Var litt forvirret selv jeg, men ifølge PC'n er partisjon 1 "-:", som jeg ikke forstår noe av og ikke kan finne så jeg slettet denne fra boot fila. Alt funker fint nå. Takker for kjappe svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå