Mato Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) disse daliene er er bra hvist di er i bra stand http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...cat=12&mypage=5 men prisen virket litt stiv , ville prøvd og fått di for 1500 EDIT: og dette virker som et bra forsterker sett , se om du får prisen ned i 4000-4500 , http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...cat=13&mypage=2 Endret 23. mai 2006 av FtZ- Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Tja.. Jeg er ikke spesielt glad i Cerwin Vega, selv om jeg en gang i tiden var det. Jeg er veldig glad i lyden til System Audio, men tviler på det er noe for deg. Et par Dali Concept 8 sammen med en strømsterk forsterker spiller garantert bedre enn et CV oppsett.. Etter min smak 6165343[/snapback] Jeg tror også de høyttalerene vil fungere bra! også kjøper du en av de brukte NAD'ene helst den første eller den siste du linket til. Og hvis du ikke er førnøyd med bassen da kan du spare til en subwoofer. Går sikkert ann å finne noen brukte Concept 8 eller lignende. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Vurdere å kjøpe mindre HiFI annlegg, men med bra og kraftig bass!Hva skal jeg velge av høytallere og forsterker. ( Kan være brukt også ) 6156528[/snapback] Da kan et par brukte Patos Lyric 402 være noe for deg. De har dypere bass enn Dali Concept 8. Så kjøper du deg en brukt Cayin 252b. Den spiller ringer rundt NAD C372. Hvis du skulle være interessert i Lyric 402,så skal jeg selge mine. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 hoste noe om at forumet ikke er no bruktmarked Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) hoste noe om at forumet ikke er no bruktmarked 6170558[/snapback] Slik jeg ser det inneholder min post bare gode råd. Dali Concept 8 kan ikke sammenlignes med Patos Lyric 402. At jeg skal selge mine Patos akkurat nå er bare en tilfelidighet. Peterman er flink med hi-fi,så han kan sikkert bekrefte at Lyric 402 er en svært morsom og god høyttaler som ingen av de høyttalerne i denne tråden kan stille opp med. Endret 24. mai 2006 av Morten K Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Men Morten K det som jeg har forstått virker det som om han er mer ute etter litt rocka lyd og er ikke da NAD bedre enn Cayin? Nå har jeg ikke hørt Cayin da, men ser liksom for meg at NAD er ett bedre valg da. Virker som om Cayin er litt mer "sofistikert" hvis du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Patos Lyric 402 er en fantastisk høyttaler. Jeg har sagt det før, og sier det igjen... Å handle brukt hifi kan utarte seg som rene gullgruven! Cayin 252b er i en helt annen klasse enn NAD C372, og spiller all musikk bedre. Også rocka musikk. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Men Morten K det som jeg har forstått virker det som om han er mer ute etter litt rocka lyd og er ikke da NAD bedre enn Cayin?Nå har jeg ikke hørt Cayin da, men ser liksom for meg at NAD er ett bedre valg da. Virker som om Cayin er litt mer "sofistikert" hvis du skjønner hva jeg mener... 6173500[/snapback] Cayin 252b er morsom den. Feit bass som går sinnsykt dypt. At den i tillegg har fin lyd er bare et pluss. Takk Peterman. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Siden dere har begynnt å snakke om musikk typer nå, Så er det mest tracne/techno og rap/hip hop jeg skal høre på. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hvis Cayin 252b har dyp bass så er det kanskje ett poeng for deg. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Det har vært så mange, som har sakt så mye forskjellig her, Så er litt forvirra jeg. Er ikke 2stk Cerwin Vega CLSC 215 + en NAD C372 eller NAD C272 forsterker, bedre enn alt det dere har nevnt nå? Da har jeg et sikkelig annlegg som vil var lenge, og som kan brukes til mye rart. Hjemme kino, musikk og party's. Jeg kan skaffe 2stk Cerwin Vega CLSC 215 til 6000,- Og NAD C372 til 4000-4500 eller NAD C272 3000-3500,- Burde jeg heller kjøpe Cerwin Vega CLSC 215 + en av de novnte forsterkerene? Hvem av forsterkerene burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Radi Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Jeg må kjøpe NAD C372 fordi den er innebygdforsterker, Og jeg skal koble annlegget til pcen. Så da kjøper jeg NAD C372 + Cerwin Vega CLSC 215. Edit: Hjemme siden til CW og høytaller info Vil Cerwin Vega CLSC 215 passe bra sammen med NAD C372 ? Hva er målene på Cerwin Vega CLSC 215? Endret 25. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 målene til cv clsc er STORE er usikker på om nad har forsterkere som er store nokk til og drive di beista , veil nesten anbefale noe større ( og dyrere) en nad til di høytalerne . men uansett , di er alt for stora til et rom på 15km2 , vil si at 50km2 er minimum til noe sånt Lenke til kommentar
paroa Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg er vennen han har snakket med. Jeg tror dette prosjektet er å skyte spurv med kanon, til opplysning bor han i et rekkehus å der er det skjeldent populært med høy lyd. Jeg har først sagt at GX-15 bare er noe dritt og visst han absolutt skal ha denne type anlegg (som neppe kan kalles Hi-fi) så er cv et langt bedre valg. Dali er nok et godt valg for deg Radi... Som peterman nevner så spiller de bra, de er mye brukt i hjemmekino så da har du noe til den tid også. Du kan ikke få noe som fungerer bra både til hi-fi og party, da må du nok ha 2 forskjellige anlegg. Som du vet har jo jeg et hjemmekino anlegg + et pa anlegg til fester og det fungerer bra, pa anlegget har aldri kommet hjem i god stand, altid så har et eller annet element brent seg. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Hva er målene på Cerwin Vega CLSC 215? 6176700[/snapback] Størrelse: 130x42x48 cm (HxBxD) Vekt: 50 kilo per stk. Å plassere slike monstre i ditt rom som bare er litt over 13 kvadrat er ikke å anbefale. Hifiklubben sier følgende om forsterkervalg til CLSC-215: Skal du ha det beste ut av CLSC-215 bør du beregne minimum 150 watt på hver høyttaler – og da snakker vi om reelle watt – ikke japanske skryte-watt! Endret 25. mai 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 vil anbefale et par av disse til cv clsc215 http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=8341 spes: Oberon 6.1 Power RMS@8ohm, 0,1 % THD 600W Power RMS@4ohm, 0,1 % THD 1000W Power RMS max 1200W Minimum load impedance 2 ohm Gain typ. 27,2 dB Damping factor @ 8ohm/1kHz 1600 Soft Cliping Yes Overload and short circuit protection Yes Power consumption at idle 15,8W XLR input Yes RCA input (adapter) Yes Input impedance typ. 8kohm Dimensions WxHxD 210x97x400mm Weight each 6,5kg Lenke til kommentar
Radi Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Ja, jeg bor i rekkehus, men spiller så det høres over hele nabolaget ofte, har ikke fått EN klage. Naboene mine bryr seg ikke. I dag for eksempel, spilte jeg så høyt at jeg og 4-5 kompiser sto uten for huset og hørte på musikk og chilla. Men høytallerene skal helt sikkert brukes til annet enn hjemme bruk senere også. Så greit å ha et sikkelig annleg. Trenger ikke spille slik at jeg blir døv på rommet, men andre steder som på party's osv... Men som sakt jeg liker å overdrive Kansje en uvane jeg har Menmen... Forsterker til 10000,- til de høytallerene Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Cerwin Vega høytalere krever forsterker som er langt dyrere enn høytalerne selv.. Subwoofern i samme serie har 350 watt og bare en 15" element, tenk deg hva 4*15" vil kreve da? Pluss at du har mellomtone og diskant i tillegg.. Så skal man først ha så store høytalere så burde man ha stor forsterker i tillegg Lenke til kommentar
Radi Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Har hørn noe greier om bro kobling. Hvis jeg bro kobler NAD 372 og NAD 272 SE HER Disse forsterkerene kan jeg få for 7500,- Ville disse to ha funket da? Jeg skjønner ut ifra "navnet" at de skal sammarbeide, Hva vil egentlig brokobling si? Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Har hørn noe greier om bro kobling. Hvis jeg bro kobler NAD 372 og NAD 272SE HER Disse forsterkerene kan jeg få for 7500,- Ville disse to ha funket da? Jeg skjønner ut ifra "navnet" at de skal sammarbeide, Hva vil egentlig brokobling si? Hvordan gjør man det? 6179390[/snapback] Hver forsterker vil fungere som en monoforsterker. Du gjør dette ved å flytte en bryter bak på forsterkeren. Et par CLSC 215 på et lite gutterom er fremdeles en håpløst dårlig idè. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå