Radi Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Hei. Jeg skal kjøpe dette høytaller-bygge settet på Ljudia ( Søk på 703429 ) Hvordan forsterker trenger jeg? Takker for alle svar! Edit: Har litt forandringer i planene. "Samendrag" De høytallerene jeg skal kjøpe nå er "Cerwin vega CLSC 215" Men lurer på hvodan forsterker jeg trenger til de høytallerene? Helst kjøpe brukt Edit 2: Forandring i planene igjen. Vurdere å kjøpe et par VE-12F og en NAD C372 forsterker. Vil det funke fett sammen? Endret 25. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) dette kittet har jeg hørt... mine små proson blackbird klarer å presse mer og bedre lyd ut i større rom enn de der... nå kan det tenkes at de idiotene som hadde laget de hadde hoppet på delefilteret da, noe jeg mistenker... men kanskje en PA forsterker? eller en gammel NAD? edit: kan jeg spør hva du skal bruke de til? de er noe helt inne helvette store i størrelsen... for en uerfaren kan jeg tenke meg det er litt vanskelig å få de fine også... edit2: kanksje denne C372? har egentlig ikke peil... Endret 22. mai 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Radi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Er ikke helt sikkert på hvordan høytallere jeg skal kjøpe enda.. Men står foreløbig mellom: Ljudia's Kit GX-15 og CERWIN-VEGA V-12F Høyttalere Hvem skal jeg velge? Og hvordan forsterker? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 hømm så valget er mellom noe selvbygg opplegg fra sverige ( som bb viser , ingenting bra kommer der fra ) eller en stor høyttaler fra usa der iq'en er i gjennomsnitt lavere enn en pinne i en limbofinale . nei jammen om jeg vet , jeg har en cv sub i bilen min , og jeg vurderer og kaste den , for den spiller bare fælt . men klart har du lyttet og liker lyden så for all del til forster til noe som dette vil jeg anbefale noe med masse kraft , en av nad's gamle toppmoder ( inne effektforsterkere ) og en utrolig billig pre amp ( typisk 1,500 kr på klubben) mange av disse "legendariske" forsterkerne fra nad ligger enda høyt oppe i pris , men di levere kraft som passer til cv ( og andre store høyttaler) se for deg 5000-7000 på en effektforsterker brukt for og kunne utnytte cv høytalerne helt . Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) jeg hadde gått for 12F uten å mukke... hvorfor? fordi da får man noe ordentlig uten å måtte gjøre noe. det er ferdig høyttaler. da har man også noen man kan klage til hvis det ikke blir som man hadde forventet. og disse høyttalerene er noen all-round høyttalere, det vet jeg fordi en kamerat av meg har de samme, og han er fornøyd. det er ikke 100.000kr's lyd, men det er 100.000 ganger så bedre lyd enn i ljudia bygg selv. (det vet jeg fordi jeg har byget ljudia-høyttalere selv. dog noe mindre. de der med 2*8" i hver til 700kr) kameraten min har en harman/kardon 670 forsterker for å drive de, og det slår fra seg det. edit: de ljudia greiene jeg lagde selv var et håndverksprosjekt på skolen... de er ikke i bruk! kan jeg igjen spør hvor du skal ha dette? har du stort rom? hva er du ute etter? dunkende bass eller rocka lyd? Endret 22. mai 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Radi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Det er til bruk på rommet. Rom størelse ca.: 280 x 470 x over300 (L x B x H ) CM Håper det svaret var bra nok, og at det hjalp. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg, som ikke har peiling på HiFi/PA/Anlegg, Skjønner ikke at To høytallere med 2x12" bass elementer tilsammen er bedre enn To høytaller med 4x15" bass elementer. Så her må dere forklare litt og ikke snakke så altfor vanskelig språk Edit: Men jeg har forstått, ut fra det som har blitt sakt så langt, at Cerwin Vega V-12F er bedre enn Ljudia's Kit GX-15 Endret 22. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg, som ikke har peiling på HiFi/PA/Anlegg,Skjønner ikke at To høytallere med 2x12" bass elementer tilsammen er bedre enn To høytaller med 4x15" bass elementer. 6158554[/snapback] Det har med hvordan elementene er bygd. Samme som TV'er du ser jo forskjell på bildet på en billig 50" og en byr 32". Jeg ville kjøpt CERWIN-VEGA V-12F Høyttalere hvis jeg hadde valget mellom de to. (helst ingen av de, men men) Det med forsterker kommer jo litt ann på hvor mye penger du er villig til å spytte inn. Jeg ville anbefalt å lete etter en brukt NAD feks. NAD har mye kraft som da kan drive de store høyttalerene. EDIT: personlig ville jeg heller spart litt og kjøpt noen mindre høyttalere som tilbyr mer kvalitet. Som da du også kan ha lenger, eventuelt når du flytter ut. For store høyttalere trenger ofte litt "puste rom" for å spille bra. Hadde noen sånne monster høyttalere fra ljudia før. 2x12" osv... men nå har jeg noen slanke fine fra PSB og lyden er prima, de spiller også bedre på høyt volum enn de store gamle. Bassen er mye bedre... Endret 22. mai 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Radi Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Okey. Hmm... Jeg er ute etter et, ikke så aalt for dyrt annlegg, men som alikevel har sikkelig bass!! Har dere noen anbefalinger ? Jeg har tenkt å kansje bruke rundt 7000,- på anlegget + forsterker. Bob-bob Det er ikke helt sikkert enda. Edit: Kansje evt. kjøpe noe brukt. Endret 23. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 brukt er ikke dumt, kan evt kjøpe en subwoofer også, da får du bass Lenke til kommentar
Radi Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Ja, noen som har anbefalinger på høytallere og/eller sub ? Det som er viktig for meg er at det er sikkelig bass, og selvsakt at det spiller bra og høyt :!: Lenke til kommentar
Radi Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Er Cerwin vega CLSC 215 bra eller? Noen som har lik til foretning som selger de? Finner det ikke jeg Edit: Her fant jeg LINK Ser syykt råe ut de da!!1 Endret 23. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Ja de er bra, men dyre også da. Fant noen brukt til 6000,- HiFi klubben hadde de før. Du kan jo ringen å høre om de har flere igjen Endret 23. mai 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Radi Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Ja de er bra, men dyre også da.Fant noen brukt til 6000,- HiFi klubben hadde de før. Du kan jo ringen å høre om de har flere igjen 6161508[/snapback] Ja, jeg har også sett dem på finn.no til 6000,- Han kan også levere utenfor Oslo :!: Jeg bor i Ås, og det er rett utenfor Oslo. Så da kan han levere til meg. Jeg har send han en mail, og venter på spendt på svar Kan ikke ringe han siden han hadde skrevet feil nummer i annonsen. Ett tall for liten..hehe Edit: Håper han selger forsterker også. Jeg trenger jo det å, seff! Men hvordan forsterker trenger jeg til å kjøre to slike høytallere som er nevn? Endret 23. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg, som ikke har peiling på HiFi/PA/Anlegg,Skjønner ikke at To høytallere med 2x12" bass elementer tilsammen er bedre enn To høytaller med 4x15" bass elementer. Så her må dere forklare litt og ikke snakke så altfor vanskelig språk Edit: Men jeg har forstått, ut fra det som har blitt sakt så langt, at Cerwin Vega V-12F er bedre enn Ljudia's Kit GX-15 6158554[/snapback] Dersom du sitter og tror at mange og store elementer alltid vil resultere i bedre lyd, tar du skammelig feil Skal ærlig innrømme at jeg trodde det samme da jeg skulle kjøpe mitt første anlegg, men har komme på bedre tanker siden. Lytt til folk med litt erfaring, de har kanskje gjort feil du kan lære av slik at du slipper å gjøre dem selv. NAD + CV er en god og populær kombinasjon. Endret 23. mai 2006 av Peterman Lenke til kommentar
Radi Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg, som ikke har peiling på HiFi/PA/Anlegg,Skjønner ikke at To høytallere med 2x12" bass elementer tilsammen er bedre enn To høytaller med 4x15" bass elementer. Så her må dere forklare litt og ikke snakke så altfor vanskelig språk Edit: Men jeg har forstått, ut fra det som har blitt sakt så langt, at Cerwin Vega V-12F er bedre enn Ljudia's Kit GX-15 6158554[/snapback] Dersom du sitter å tror at mange og store elementer alltid vil resultere i bedre lyd, tar du skammelig feil Skal ærlig innrømme at jeg trodde det samme da jeg skulle kjøpe mitt første anlegg, men har komme på bedre tanker siden. Lytt til folk med litt erfaring, de har kanskje gjort feil du kan lære av slik at du slipper å gjøre dem selv. NAD + CV er en god og populær kombinasjon. 6162884[/snapback] Hehe, ja, at det var feil har jeg forstått. Ja, postet jo denne posten får å få litt info, hjelp og tilbake meldinger fra folk som vet en del mer enn meg selv. Får å lære mer og gjøre rette kjøp. Så jeg takker for all hjelpen hittil. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Jeg har hørt en del om NAD forsterker, så det er det jeg burde velge? Hva jeg det jeg burde se på nå jeg skal kjøpe forsterker? Hva er ohm? Hva er bra spesifikasjoner på en forsterker? Hvor mye watt må den greie, for å kjøre de høytallerne jeg skal kjøpe? Fant en annonse her på finn, hvor det er en fyr som selger to NAD forsterkere. SE LINK HER Er noen av de der noe for meg og mitt bruk, til høytallerene jeg skal kjøpe? Edit: Fant en annen NAD forsterker også: Se her Og en til HER Og enda en HER også Her å Endret 23. mai 2006 av Radi Lenke til kommentar
Radi Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Hvor mye ca. veie en NAD forsterkerene. Det er vell en del kilo, så det vil vel koste en del å sende den da eller? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 NAD C372 passer ypperlig til høyttalerene du har sett på. Tipper den koster et sted mellom 150 og 200 kroner å sende med norgespakke. Lenke til kommentar
Radi Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Okey, fant en NAD C372 på finn til 4000,- Da har jeg høytallere til 6000,- Og forsterker til 4000,- Blir 10000,- totalt på annlegget da. :S Jaja, det er vel verdt pengene Prøve å prute litt på forsterkeren Blir det ett genialt oppsett etter? NAD C372 + Cerwin vega CLSC 215. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå